dunderdo Skrevet Mai 2, 2009 Share Skrevet Mai 2, 2009 Jeg har en kompis med en 320D 2002 commonrail som ikke er helt som før... Det hele startet med en hvisle lyd ved gearskift og når man slipper gassen. Jeg foreslo for han att han kunne løsne oljepåfyllings lokket for å se om det var overtrykk inne i motoren. Lokket hoppa å spratt og det spruta olje opp. Da var jeg helt sikker på att det var veivhus ventilasjon filteret som var tett. Vi monterte ett nytt (denne gang en olje utskiller) Lyden var borte noen mil så kom den tilbake gradvis. Det er litt rart pga den går som bare det og den ryker ikke spes mye for å være diesel.. Er det turboen som er sliten eller kan det være noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mai 2, 2009 Share Skrevet Mai 2, 2009 Det er bare en ting å gjør. Ta av LMM så ta handa inn i Turboen å skjen på slarke på turboen. http://s183.photobucket.com/albums/x29/Aroid335/320dT/?action=view¤t=MOV00003.flv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2009 Den turboen der har sett bedre dager ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mai 2, 2009 Share Skrevet Mai 2, 2009 Jepp. Turboen som sto på min E46 320D Touring 02modell. der begyn det å lag lyd først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2009 Jeg lurer på om oljepåfyllings lokket skal sprette og hoppe i mens oljen spruter ut ?? Noen som vet dette? Den har jo nettopp fått ny olje utskiller... å da burde vel ikke olje påfyllings lokket sprette når jeg løsner det mens motoren går... ELLER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 3, 2009 Share Skrevet Mai 3, 2009 Jeg lurer på om oljepåfyllings lokket skal sprette og hoppe i mens oljen spruter ut ?? Noen som vet dette? Den har jo nettopp fått ny olje utskiller... å da burde vel ikke olje påfyllings lokket sprette når jeg løsner det mens motoren går... ELLER Nei, skal være undertrykk der, så lokket skal suges ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå