BMW_TIC Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Hei! Regner med det er en del ekpertise på dette forumet, så jeg slenger ut et par spm Har vært i kontakt med Autopower i Stanseveien for å få gjort en del jobb ang. demontering av turbokit m/intercooler på min 523iA Det kan virke som om Autopower har en del å gjøre nå i Mai, så jeg er interessert i å høre om det finnes andre i osloområdet som kunne ha tatt en slik jobb. Har hørt om Alf Lie Motor. Det som må gjøres er å demontere turbo-kit'et, som består av selve turboen, intercooler, grenrør og ventiler. I tillegg regner jeg med at både katalysator og delvis eksosanlegget må skiftes ut. Original chip må også omprogrammeres. Dette er en ganske omfattende jobb, og jeg hadde håpet på å få bilen EU-godkjent før fellesferien i år. Lurer på som sagt om det finnes andre seriøse verksteder som kunne ha tatt denne jobben? Takker for svar! MVH Bjørn
Haug530D Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Kunne demontert det jeg og montert det på min bil hehe, neida, men har hørt mye bra om Alf lie ja.
BMW_TIC Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Skrevet Mai 4, 2009 Bare å komme med tilbud, når delene er tatt av. De skal selges regner jeg med. Passer til alle 6syl BMWmotorer, kjøpt via A-dekk i Sandefjord av forrige eier. trur alle delere koste ca 40k for 2 år siden. Bilen har kun gått 300mil med turboen på. Og ja, det sparker ifra. 304HK
Haug530D Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Bare å komme med tilbud, når delene er tatt av. De skal selges regner jeg med.Passer til alle 6syl BMWmotorer, kjøpt via A-dekk i Sandefjord av forrige eier. trur alle delere koste ca 40k for 2 år siden. Bilen har kun gått 300mil med turboen på. Og ja, det sparker ifra. 304HK Du får sikkert solgt det greitt regner jeg med, siden det er bolt on, men tror jeg skal gå for Kompressor litt lengre frem i tid tenker jeg.
Azeton Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Hei!Regner med det er en del ekpertise på dette forumet, så jeg slenger ut et par spm Har vært i kontakt med Autopower i Stanseveien for å få gjort en del jobb ang. demontering av turbokit m/intercooler på min 523iA Det kan virke som om Autopower har en del å gjøre nå i Mai, så jeg er interessert i å høre om det finnes andre i osloområdet som kunne ha tatt en slik jobb. Har hørt om Alf Lie Motor. Det som må gjøres er å demontere turbo-kit'et, som består av selve turboen, intercooler, grenrør og ventiler. I tillegg regner jeg med at både katalysator og delvis eksosanlegget må skiftes ut. Original chip må også omprogrammeres. Dette er en ganske omfattende jobb, og jeg hadde håpet på å få bilen EU-godkjent før fellesferien i år. Lurer på som sagt om det finnes andre seriøse verksteder som kunne ha tatt denne jobben? Takker for svar! MVH Bjørn Demontering er ikke noe problem i seg selv, har du orginal eksos og manifoild? Omprogrammere/chip er litt mer stress. Denne har vel OBD2 noe som gjør at du slipper og gjøre dette fysisk?
Ballder Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Av ren nysgjerrighet så må jeg spørre om hvorfor dette skal plukkes av.
BMW_TIC Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Skrevet Mai 4, 2009 Skal demonteres for å få bilen Eu-godkjent og for evt å få solgt den. Om det blir før eller etter ferien er usikkert. Ingen som vil ha en BMW med uoriginal turbo som ikke er godkjent. Har hvertfall ikke truffet på noen som vil ha den enda, med penger. 2500 treff på finn.no ila en mnd. edit: Trenger både orig. manifold og katalysator, for den som har. (Oslo)
Ballder Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Da skjønner jeg. Er nok mange som vil ha slikt egentlig, men seriøsiteten og økonomien hos disse går nok i takt med hverandre ja. Lykke til videre.
BMW_TIC Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Ja, og i og med at jeg ikke trenger noen racerbil fremover, heller litt mere familievennlig, så tar jeg av turboen siden jeg ikke får solgt den med turboen i. Litt synd, fordi den går som ei klokke.
Haug530D Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Ja, og i og med at jeg ikke trenger noen racerbil fremover, heller litt mere familievennlig, så tar jeg av turboen siden jeg ikke får solgt den med turboen i.Litt synd, fordi den går som ei klokke. Og hvem sier at Turbo ikke er familievennlig? kommer jo kjapt hjem etter jobb til kone og barn
///Naitsirk Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Åssen gikk det her ? Fikk du det av? Ihvertfal så er jeg int. i delene dine
Raymond Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 tyttebær politiet kan jo ikke ta ham.. er ikke det securitas som har det navnet? "tyttebærpoliti" Du får finne en som akkurat har eu godkjent sin og har lyst på så kan dere bytte om værandre
BMW_TIC Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Da er delene visstnok avmontert ifølge verkstedet. Pratet med dem idag tidlig og de er i gang med å skru på originale deler. Da er turbokit, intercooler og komplett eksos til salgs og kan vises i neste uke regner jeg med. Delene befinner seg i Oslo. bjhugo@gmail.com
///Naitsirk Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Herlig Kommer å tar en titt når det er klart jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå