Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale noen dekkdim til noen 18" felger? skal på en e36. felgene er ET 35.

vil ha litt strekk i dekka, så har funnet:

215/40 foran på 8x18

225/35 bak på 9x18

eller burde jeg hatt 245/35, eller 225/40 bak?

Skrevet

Med 8- og 9" felgar er det ikkje lett å få til strekk, fordi du må opp i...tja...kanskje 235-245 framme og 265-275 bak for å få noko strekk av betydning...og det vil føre til MYKJE sporing! ;)

Noko breiare enn 225 framme vil i alle fall ikkje eg anbefale, det sporar meir enn nok etter mine erfaringar.

Sjekk også denne kalkulatoren for å finne rett dimensjon/rulleomkrets:

Skrevet
Med 8- og 9" felgar er det ikkje lett å få til strekk, fordi du må opp i...tja...kanskje 235-245 framme og 265-275 bak for å få noko strekk av betydning...og det vil føre til MYKJE sporing! ;)

Noko breiare enn 225 framme vil i alle fall ikkje eg anbefale, det sporar meir enn nok etter mine erfaringar.

? er det utoverstrekk du mener eller :lol:

Skrevet

Skal ha nye dekk på mine 8 og 9*18 til e36. Men har ikke bestemt meg for hvilken dim ennå, så sleng gjerne ut noen bilder når du har fått på dekk:)

Skrevet

Jeg er enig i at de dimensjonene du har funnet kan bli bra:)

Eneste er at at 215/40 foran kansje ikke vil gi deg så mye strekk på 8" felg.

Sjekk ut lignende biler på www.bmw-syndikat.de (tysk) og se hvilke dimensjoner de har valgt, mye bra:)

Slenger ut et bilde der du kan se på min bil sånn cirka hvordan det ser ut med 225/40R18 på 8,5"felg foran og 255/35R18 på 10" felg bak.

Nysenka03.jpg

EDIT: Bare gi lyd, og så fjerner jeg bildet om dette er uønsket.

Skrevet

215/40 gir litt strekk på 8" felg. Ikke enormt, men sånn passe. Har selv 215/40 på 8x17 og 245/35 på 9x17

Her er et bilde der du ser litt av strekken som er på 9":

DSC00057.jpg

OBS, det er litt mer strekk med 215 på 8"

Skrevet

? er det utoverstrekk du mener eller :lol:

Sorry sorry sorry...var ikkje heilt oppegåande i dag visst...berre GLØYM det eg sa!! :stupid:

Skrevet

ang det med dekkstrekk er litt med åssen dekkmerke du velger også. noen dekk gir mer strekk enn andre. kjører selv med 215/35-19 på 8" å det er ganske mye strekk og 235/35-19 på 10" som gir mye strekk igjen. hehe.

Skrevet

takker for raske svar!!

ser bra ut dette! tror jeg går for 215/40 og 225/35

men er det dumt (lett å punktere) hvis jeg kjører med 215/35 foran?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...