Olelink Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Nå ligger det mange tråder ute om dette, men tar det en gang til Når e36 kom i 90/91 så var stabstaget festet i demperen med en lang pendel. Man fikk stabstaget i to dimensjoner, vanlig 3-serie og m-tech understell (samme som M3). I 92 ble dette omgjort, da flyttet de innfestningen til stabstaget ned i bærebroa, men ikke nok med det, de flyttet også festene til stabstaget (de to midt under bilen). Pga dette går det ikke ann å bruke før og etter 92 stabstag om hverandre. Det går heller ikke ann å bygge om fra stabstag festet i demper til stabstag festet i bærebro uten masse moddifisering. Når M3 kom i 93 beholdt den derimot den gamle innfestningen (altså stabstaget festet i demperen) gjennom hele produksjonen (3.0l og 3.2l). Stabstagene er (unntatt diameter hvor man fikk fem forskjellige dimensjoner; 22,5 / 23 / 24 / 25 / 25,5 mm)) helt like alle sammen så det hjelper ikke om du skaffer ett annet stag desverre.
marararius Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Så jeg kan ikke få tak i nytt stab.stag, og bruke de samme festene som det gamle?
Olelink Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Så jeg kan ikke få tak i nytt stab.stag, og bruke de samme festene som det gamle? Se tillegsinfo jeg la til i innlegget over .....
marararius Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Men om du ser bilde jeg la ut på forrige side, så ser du jo at det jeg har nå er altfor langt ?
Olelink Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Men om du ser bilde jeg la ut på forrige side, så ser du jo at det jeg har nå er altfor langt ? Nei fordi at de to festene under bilen din som er produsert før 92 er laget for at stabstaget skal opp i støtdemperen. Mens på biler etter 92 er de to festene under bilen flyttet lengre bak sånn at stabstaget ender rett over bærebroa.
marararius Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Men bilen min er jo 94 modell.. Får nesten se på en annen bil å sjekke
Olelink Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Men bilen min er jo 94 modell.. Får nesten se på en annen bil å sjekke Nå blir jeg forrvirra Du har en 94 mod som stabstaget fram til nå har vært festet i demperen på? Edit: Har du sammenlignet de to stabstagene du har om de er like lange?
marararius Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Kikket på en kamerat sin 325 ista, og der er det festet til fjærbenet. Stab.staget er festet på samme plass som min under bilen. Og hans stag er kortere liksom. Så jeg må få tak i nytt stag, så ordner det seg
hagenisse Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Du har en 94 mod som stabstaget fram til nå har vært festet i demperen på? Bilen er ombygget, derav alt rotet. Jeg er stygt redd for at marararius bare må prøve seg frem. Kanskje det hadde vært enklere å beholdt festet slik det var, ved å kjøpe senkesett til 91-modell eller M3.
marararius Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Ja, blitt sykt mye rot, men begynner å hjelpe seg nå, bare få tak i nye tårnlager foran, å prøve et nytt stab.stag Skal hente et i morgen.
marararius Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Skrevet Mai 6, 2009 Ja, sorry for mye rot, blir helt satt ut selv her når jeg holder på, at alt skal være "galt" på den bilen asså.. Blir nok bra når den blir ferdig nå da
bmwj Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Er jo forskjell på de før 10.91(okt 91`) til de etter 10.91. kan jeg som da har en 6.91 bruke ALLE m3 stabstag??
Olelink Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 e36 m3 har bare to forskjellige stabstag forran. 3.0l hadde 22,5mm og 3.2l hadde 23mm. Men ja, med pre 10/91 kan du bruke M3 stabstag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå