Gå til innhold

broom! klokka 2030 tv2

Share

Anbefalte innlegg

Ford Focus RS sin RevoKnuckle teknologi er vissnok så bra at det nesten ikke forekommer Torquesteer. Det merkes, men ikke på langt nær så mye som man skulle ha trodd. Chris Harris i Drivers-republic sa faktisk at bilen IKKE føltes overmotorisert og lett kunne hatt 25-35 hester til. Du får ikke et større kompliment enn det med en 305 hesters forhjulsdrevet turbomaskin. Så med mindre du faktisk har PRØVD denne bilen, slutt å spekuler. det finnes faktisk `*gasp* bra forhjulsdrevne biler, Renault megane R26.R er også forhjulsdrevet og er en Nurnburningmaskin til 1000. Må si jeg elsker internett-professorer på biler.

Vel, har DU prøvd denne bilen? Ellers så gjorde jeg akkurat det som du gjør nå - referere til hva andre har sagt...

Jeg har ikke prøvd denne bilen, men det er jo derfor jeg refererer til de ledende bil-magasinene og nettopp hva DE har sagt om kjøre-egenskapene til Focus RS. Jeg har ikke tilegnet bilen verken egenskaper eller mangel på sådan, og det er derfor jeg finner det useriøst og flåsete av deg å påstå at bilen river sidelengs ut av grøfta når de beste biljournalistene i verden sier det helt motsatte, kjøreegenskapene er klasseledende og dette er den beste hot hatchen på markedet.. Jeg har listet opp mine referanser, kan du finne dine referanser som påstår at den trekker sidelengs ut i grøfta med torque steer?

Jeg trenger ikke ha kjørt bilen for å referere til dagens ledende motorjournalistikk som tilsier at bilen har MEGET gode kjøregenskaper og kraftoverføring. Skal DU derimot gå imot strømmen og påstå at bilen er elendig bør i det minste ha kjørt den.

Bare min 3 øre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har prøvd en forgjenger, og den var så grufull at jeg blir veldig overrasket om de har klart å eleminere det vekk det problemet. ihvertfall med større motorkraft i tillegg.

Jeg overdrev sikkert en del, mest i frustrasjon over programmet "broom" og ikke selve bilen, men uansett er dette en ukurant bil i mine øyne med en prislapp på over 700, men de som virkelig vil ha en slik bil - kjøper de vel...

Dersom du tror at alt er rosengrønt for hva som blir sagt i bilmagasiner, så er nok det ikke helt riktig, men det er en annen diskusjon.

Som du sikkert har fått med deg, så liker jeg ikke Ford og da er det enkelt å komme med "flåsete" kommentarer (og ihvertfall her på Bimmers), men som nybegynner på dette forumet, så finner du fort nok ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye min samboer setter ned foten for, men den godeste Larsen's smurfelatter er det bare å glemme å ha på i stuen så lenge hun er hjemme.

Uansett er det noen år siden jeg gadd å se AUtofil sist, og blir vel ikke mye Broom på meg heller.

Holder meg til å vente i spenning på Top Gear, kanskje med noe selvvalge ønskerepriser i mellomtiden.

Top Gear Australia ble kjedelig, og TG Russland har jeg ikke sett en gang, tror det blir for mye av det gode for min del.

Ser TG først og fremst fordi jeg synes at programlederne gjør det til et meget bra underholdningsprogram om noe som interesserer meg. Tørre bilfakta foretrekker jeg å heller lese meg til i blader og på internett, så kan heller TG-gjengen få gi meg de subjektive vurderingene på sitt underholdene vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke foretrekker tørre bilfakta i det hele tatt?? :shock:

Jeg liker ikke å se eller lese tradisjonelle biltester i det hele tatt, BMWer eller ei. Syns rett og slett bare det er kjedelig. Den dagen en test i et magasin eller på et TV-program bestemmer hva slags bil jeg kjøper meg, så skal den første turen i ny bil bli til Kristiansand for å trykke på av-knappen på bimmers-serveren. Da kan sidene like godt legges ned, for da er det ikke noe følelse igjen i bilhandelen!

Har prøvd å ha abonnement på Autofil-bladet, Bil og sporadisk bladd litt i AMS, ViMenn og lignende, men det eneste som fenger meg er typiske reisehistorier, hvor de gjør noe annet, men med bil/MC i sentrum, det er morsomt!

Skal jeg kjøpe ny bil er det kun følelser og mine egne meninger i forhold til praktikk, design, sikkerhet og økonomi som vil ha noen betydning for meg okke som hva en eller annen journalistidiot påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en forgjenger, og den var så grufull at jeg blir veldig overrasket om de har klart å eleminere det vekk det problemet. ihvertfall med større motorkraft i tillegg....

Den forrige RSen ble da også slaktet for dette...skjønner mistanken, men i den grad man kan stole på engelsk motorjournalistikk er dette vissnok adressert og i stor grad løst...

jeg overdrev sikkert en del, mest i frustrasjon over programmet "broom" og ikke selve bilen, men uansett er dette en ukurant bil i mine øyne med en prislapp på over 700, men de som virkelig vil ha en slik bil - kjøper de vel...

og av de 700 går 548.000 rett i statskassa...ford har priset bilen til bare 30.000 kroner over Focus ST med 225 hester... nobrainer i mine øyne...synd de jævla avgiftene til staten er så heslige, for i europa er focus RS utrolig lavt priset og fått laubær for dette...

Dersom du tror at alt er rosengrønt for hva som blir sagt i bilmagasiner, så er nok det ikke helt riktig, men det er en annen diskusjon.

Det har jeg da aldri sagt, men når 3-4 performance car magazines kårer den til den nye målestokken er vel Bilen i det minste muligens helt ok :?

Som du sikkert har fått med deg, så liker jeg ikke Ford og da er det enkelt å komme med "flåsete" kommentarer (og ihvertfall her på Bimmers), men som nybegynner på dette forumet, så finner du fort nok ut av det...

Det er en ærlig sak, har ikke veldig mye til overs selv for Fords kjipe interiører og div. kvalitet, men i dette tilfellet virker det som Ford har ihvertfall delvis løst forhjulsdrift-torque steer problemet, og tro det eller ei, Ford kan kjøregenskaper, både Focus og Mondeo er klasseledende på handling i sine respektive kategorier. Skjønner hvis det blir som å kaste stein i glasshus på et bimmer forum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Broom og Autofil så synes jeg "svulmende pansere og Feite eksosrør" og ukritisk journalistikk får en til å lure hva han har sagt til forhandlerne for å få prøve div. modeller.... får ingenting ut av testene hans, alt er jo positivt...

www.Drivers-republic.com er forøvrig i mine øyne den beste siden for seriøse artikkeler. Da får du bilreportasjer og ikke komedie som i Top Gear ( noe som i seg selv er morsomt, men man kan ikke ta Clarkson og co som seriøs bilreportasje, det er det heller ikke ment som).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...