tigern1984 Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Har et aircondition som ikke fungerer på min e39 523iat. Sluttet plutselig å fungere på sensommeren i fjor. Det skjedde etter en utblåsning fra en overtrykksventil eller noe nede på motoren! Når jeg trykker på kjøleknappen kommer det en snodig sugelyd fra de to luftekanlene oppe på dashbodet (i midten). Har ikke prioritert å fikse det i vinter, men nå er det varmere tider i anmarsj, så har lyst å ha kjøling i bilen! Må jeg fylle på gass, eller er det noe annet som kan være gåent? Tips eller idéer?
hagenisse Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Hvis den plutselig sluttet vil jeg tro noe er galt. Gassen forsvinner mer over tid. Folk som driver med aircon pleier finne ut av hva som er galt eller hvor det lekker rimelig fort.
GeirAndre Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 prøv å skift aircon panelet.. men ville satt på ac apperat og sjekket om det er gass der så klart.. du kan også sjekke det ved å trykke litt på høytrykks ventilen i motorrommet, om det kommer gass
tigern1984 Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Skrevet Mai 6, 2009 Du må nesten utdype den med aircon panelet! Som nevnt i første posten så kom det en utblåsing fra det jeg tror er en overtrykksventil eller noe i motorrommet. Kan det være den høytrykksventilen du tenker på?
GeirAndre Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 panelet inne i bilen... der du styrer alt, det er styreenheten til alt aircondition
zr1 Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Sjekk at magnetcluchen på kompressoren legger inn, det vil gje en del svar, legger den inn er det gass på anlegget, er det helt tomt vil ikkje senter på kompressor gå rundt. pga lavtrykks pressostat(trykkbryter) Legger clutchen inn og ut ofte er det mulig litt for lite gass. Har du hørt en utblåsning så er det vell eit rør som er av da,da står senteret stille.
Sitty Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Hei jeg har også problemer med at AC som ikke funker og trenger hjelp. AC knappen inne i bilen lyser. Fylte gass på den i dag. Magnetcluchen på kompressoren legger ikke inn. Har hatt problemer med AC etter at jeg hadde mistet utetemp. følern tror jeg. Og jeg har sjekket koblingkjema til temp.følern og den går til kombi instrumentet som er i krets med styreenheten til klima anlegget. Ute temperaturen er på -27 til - 30 cels. Kan dette ha noe med ACen å gjøre?
zr1 Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Du må finne ut om du har eit elektrisk problem eller mekanisk, dei fleste ac kompressorer har en kontakt som går på clutchen den kan du laske eller gje strøm for å sjå om kompressor starter/kjøler.(kun for å teste) Noen har sperr ved for lave utetemp så godt mulig det er ditt problem, den er vel verre og koble seg forbi , det har eg ikkje erfaring med.
jon///M Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 skal vere sperre på ac ved ca 5 grader utetemp, så vist din viser -25 så tror jeg nok problemet ditt ligger der
Sitty Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Takk takk. Jeg skal prøve i morgen. Jeg har også tatt diagnose på bilen min og har kommet fram til at det kombiet som må skiftes. Har dere også borte i det? Ell en måte å fikse kombien på uten å kjøpe nytt?
tigern1984 Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Skrevet Mai 24, 2009 Trenger litt uttdyping i hva dere mener med magnetclutch! Jeg vet ikke helt hva og hvor jeg skal lete! Den utblåsningen jeg snakket om virket sim var fra en overtrykksventil eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå