thraks Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Hvem skifter toppakning og hvor dyrt er det? BMW 525tdsa 1997 mod.
NiFtY Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Bilverksteder skifter toppakning, og det er veldi dyrt. Tips: få med bosted, så kanskje noen kan tipse deg om ett rimelig og dyktig verksted i ditt distrikt.
Tomsti Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 kupper den her litt. hvis man har mulighet for å gjøre det her sjøl, hvor dyr er selve delen? veit det er dyrt med verksted, men har en mekaniker i familien som ordner det for meg
Lars89 Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 Må ha slipesett og toppbolter ved toppakningbytte. delenr 11 12 9 070 622 og 11 12 9 067 790
^th0mas^ Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 Er det ikke like greit å bytte ut andre ting mens man først åpner toppen av motoren?
^th0mas^ Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 Tror forresten du finner prisanslag på wikipedia dersom du googler frem toppakning og wikipedia.
Lars89 Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 Er det ikke like greit å bytte ut andre ting mens man først åpner toppen av motoren? Jo, men det meste følger med sipesettet. Eneste er ventiltetninger og kanskje stempelringer. Men blir jo en del mer atbeid...
Odd-M Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Du kan nok regne med 10-12.000,- for en slik jobb på verksted. Jeg har gjort det selv på en M50 praktisk talt uten å ha åpnet annet enn topplokk på en firetakter tidligere. Klart det hjelper litt å ha skrudd noe tidligere og ha litt forståelse for hvordan motoren er bygd sammen. Hvis du har tatt i en skralle og fastnøkkel noen ganger før, er nøye og gjennomtenkt i det du gjør og får litt hjelp fra en mekaniker er det strengt tatt ikke noe problem å gjøre det selv. Det er i bunn og grunn bare to faremomenter. Registerkjedet MÅ havne i rett posisjon, hvis ikke kan du vente deg storhavari. Toppen må tiltrekkes i et bestemt mønster med gitte moment.
^th0mas^ Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Er det ikke like greit å bytte ut andre ting mens man først åpner toppen av motoren? Jo, men det meste følger med sipesettet. Eneste er ventiltetninger og kanskje stempelringer. Men blir jo en del mer atbeid... Ventiltegninger følger som regel med, men ikke stempelringer. Jævlig greit å få byttet siden biler som har gått langt på et eller annet tidspunkt vil bruke en del olje. For å stempelringene må man vel i mange tilfeller ut med hele motoren?
Bonden Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Hvorfor toppakningsbytte ? det er veldig sjelden at disse ryker på en bmw diesel ,du trenger også noe spesialverktøy også slik at diesel pumpa ikke tanner over,pris på merkeverksted for en slik jobb er ofte 15-20 tusen ++.
Lars89 Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Er det ikke like greit å bytte ut andre ting mens man først åpner toppen av motoren? Jo, men det meste følger med slipesettet. Eneste er ventiltetninger og kanskje stempelringer. Men blir jo en del mer arbeid... Ventiltegninger følger som regel med, men ikke stempelringer. Jævlig greit å få byttet siden biler som har gått langt på et eller annet tidspunkt vil bruke en del olje. For å stempelringene må man vel i mange tilfeller ut med hele motoren? Må ned med bunnpanne for å få løsna rådene og trekke stemplene opp. M ofte heve motoren/senke traversen ihvertfall. Ikke noe vits hvis motoren ikke bruker olje
E30_Dale Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 På denne motoren (M51) må du ha spesialverktøy for å låse kam og diesel pumpe. Litt mer arbeid enn topp. p. bytte på en M50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå