Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har et problem med min 520iA fra 2004

Det som er det verste er at det kommer bare av og til, å de finner ingenting feil på bavaria :evil:

Det som skjer av og til er at den rykker på turtallet tilogmed når jeg kjører med cruisecontrol og det kjennes ganske bra i bilen.

Det skjer helst rett etter oppstart av bilen (stått over natta) og helt til den blir gjennomvarm å etter en kickdown å fått skikkeli trykk på kassa. da gir det seg som regel :roll:

har tenkt på om at det kan være lite olje på kassa eller at den er dårlig..

men... det er en rar summelyd fra motorrommet etter jeg har parkert å slått av motoren (et hakk, men fremdeles tenningen på) den går i samme takt som "rykkingen" når jeg kjører. altså av og på..

blir litt oppgitt, nesten så jeg savner E34 min :lol:

skal inn til bavaria i stavanger snart å bytte PDC sensor(igjen)

så jeg tenkte jeg kunne ha noen tips i bakhode om hva de skal se etter.. må være litt hardt mot de nå siden garantien snart er over :)

Skrevet

Den girer fint ellers? Har lest om ein del problem med converteren på desse bilane, ein av dei var en 2004 eller 2005 520i - har lurt på om det også er problem med dieselen (har 2005 525d), men aldri funne ut...

Kva type summelyd forresten? Kan kun tenke meg at det kunne vere bensinpumpe el.l. som går etter stopp? Evt. klima? Skjer det også når klimaanlegget er av?

Skrevet

ja, etter en kickdown så gir det seg.

ja det kan det være, men det vil sikkert ikke verkstedet finne ut=)

Det kan være bensinpumpe som går ja, men den skal vel gå jevnt? det er som om den slår seg av å på.

har ikke sjekket hvordan den høres ut etter en kjøretur der den oppfører seg normalt da... men skal sjekke det i morgen.

Klimaanlegget var av da jeg testet det.

Skrevet

På min tidligere E34 Så rykket å nappet det på ca 2000 rpm, ved 80 km/t fant aldri ut av hva det var, men synes den ble litt bedre når jeg fikk slettet feilminne, var nemlig ett eller annet som lå inne som feil på styreenheten til kassen.

Skrevet

Okei.

Skal inn til bavaria nå den 25 mai, så får se hva de finner ut :roll:

håper det bare er en bagatell, siden det er litt rart at girkassa skal streike ved 80 000 km.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...