Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei! Jeg har vært litt i markedet for å ta inn en 6-10 år gammel BMW Alpina, da jeg har stor respekt for disse bilene og deres kompromiss mellom Sport og Comfort. Jeg tenkte å styre unna de største V8erne da dette vel koster skjorta å importere, og valget sto i utgangspunktet mellom Alpina B3 3.3 (1999-2003) ( rekkesekster på 280 hester), og en Alpina D10 E39 ( 2001-2003 helst) 3.0 245 hester diesel.

Ideelt sett skulle jeg GJERNE hatt manuell kasse, men automat går greit det også. Skulle gjerne hatt litt lav kilometerstand ( under 100.000 gjerne enda kortere) da dette gjør dem lettere å selge igjen hvis jeg ikke tar helt feil, og da såpass høy prosentandel av bilen kommer fra avgifter er det kanskje lønnsomt å legge på noen titusener for en bil som har gått 100.000 mindre , det må man da få igjen ved salg?

Ellers når det gjelder 3 serien er det kanskje lurt å snuse på en Coupe, bedre gjensalgsverdi og ser penere ut muligens?

Tusen takk for hjelp til søket etter drømmebilen =)

Ser at disse ligger til 10-20.000 euro i tyskland. Hvor mye vil noe sånt komme på ferdig registrert i norge, si 2000 modell, og er det mulig å ta disse inn på motorhistorisk grunnlag, og i så fall, til hvilken pris snakker vi da?

Takker for svar.

Skrevet

Det er vel bedre at du selv prøver finne ut av hvordan du skal søke opp biler i tyskland, og regne ut avgiftene.

www.toll.no

www.mobile.de

Finnes vel ikke så veldig mange alpinaer regner jeg med?

Når det gjelder E46 så lurer jeg nesten på om det finnes flere alpinaer med 4 dørs? Er ikke sikker men.. jeg ville helt klart gått for coupe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...