Erebus Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 Hei hei! Jeg har vært litt i markedet for å ta inn en 6-10 år gammel BMW Alpina, da jeg har stor respekt for disse bilene og deres kompromiss mellom Sport og Comfort. Jeg tenkte å styre unna de største V8erne da dette vel koster skjorta å importere, og valget sto i utgangspunktet mellom Alpina B3 3.3 (1999-2003) ( rekkesekster på 280 hester), og en Alpina D10 E39 ( 2001-2003 helst) 3.0 245 hester diesel. Ideelt sett skulle jeg GJERNE hatt manuell kasse, men automat går greit det også. Skulle gjerne hatt litt lav kilometerstand ( under 100.000 gjerne enda kortere) da dette gjør dem lettere å selge igjen hvis jeg ikke tar helt feil, og da såpass høy prosentandel av bilen kommer fra avgifter er det kanskje lønnsomt å legge på noen titusener for en bil som har gått 100.000 mindre , det må man da få igjen ved salg? Ellers når det gjelder 3 serien er det kanskje lurt å snuse på en Coupe, bedre gjensalgsverdi og ser penere ut muligens? Tusen takk for hjelp til søket etter drømmebilen =) Ser at disse ligger til 10-20.000 euro i tyskland. Hvor mye vil noe sånt komme på ferdig registrert i norge, si 2000 modell, og er det mulig å ta disse inn på motorhistorisk grunnlag, og i så fall, til hvilken pris snakker vi da? Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 bump!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 Det er vel bedre at du selv prøver finne ut av hvordan du skal søke opp biler i tyskland, og regne ut avgiftene. www.toll.no www.mobile.de Finnes vel ikke så veldig mange alpinaer regner jeg med? Når det gjelder E46 så lurer jeg nesten på om det finnes flere alpinaer med 4 dørs? Er ikke sikker men.. jeg ville helt klart gått for coupe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 210 høvdinger bare i importavgifter på en 2001 B3...haff... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå