bmw-m5 Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Er det vanskelig å montere denne fangeren på en E39? Evt noen som har tips/noe form for monteringsanvisning?
Oderschvank Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 nei, er gjort på 30 min, er kun festet med klips.
Gjest Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 fort gjort, har du en kopi fanger passer den ikke 100% ved forskjermene, du må ta av listene, under listene er det noen propper med en pinne imellom, oppunder fangern altså inn under skiltet der er oxo 4 sånne propper ut med de og dra fangern rett ut, da drar du først ut de pinnene og så proppene, på M-fangern monter tåkelysa mens du har fangern løs, men vær forsiktig med de proppene, fort og ødlegge de om du ikke har nye da, men du burde ha M-leppa under hvis ikk ser de fangerene helt mongo ut, og den bør monteres når fangern er løs trenger du ytligere veiledning for montering ring gjerne på 90622326
wabby Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 fort gjort, har du en kopi fanger passer den ikke 100% ved forskjermene, du må ta av listene, under listene er det noen propper med en pinne imellom, oppunder fangern altså inn under skiltet der er oxo 4 sånne propper ut med de og dra fangern rett ut, da drar du først ut de pinnene og så proppene, på M-fangern monter tåkelysa mens du har fangern løs, men vær forsiktig med de proppene, fort og ødlegge de om du ikke har nye da, men du burde ha M-leppa under hvis ikk ser de fangerene helt mongo ut, og den bør monteres når fangern er løstrenger du ytligere veiledning for montering ring gjerne på 90622326 Dette er metoden for å _ødelegge_ klipsene. Vil du derimot beholde klipsene så bruker du en torx M50 av type kort og tar ut hele støtstanga samtidig. Jeg har tatt bilder av det og tenkt å lage en DIY men har ikke kommet så langt. Fordelen med denne metoden er at du også kan ta av lister fra innsiden uten å lage riper og ta av klipsene fra innsiden ved å dytte ut senterproppen først. b.m.w. sin metode ville jeg kun brukt dersom din gamle ganger er ubrukelig og du har ekstra klips til overs.
Gjest Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 samme for meg hva du gjør, har montert 2 av disse fangerene på bilen min, aldri ødelagt noe som helst, men da har jeg gjort det feil 2 ganger, og første gangen spurte jeg sjøl om hjelp hos bilsalongen(bmw i skien), skal svinge innom de på mandag og spørre hvorfor de prøvde og lure meg til og ta livet av fangern Men takk for tipset da skal jeg ikke vilede noen flere
wabby Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Opp med kjærra! (min gamle Mfanger var knust derfor byttes). Opp i hullet er det 2x M50 torx. Skru disse ut: Jeg glemte å ta et bilde av innerskjermen, men det er en skrue på hver side som må skrues av der. Tror det var 7 eller 8 mm hode på dem. Her ser du hva jeg brukte av verktøy og begge boltene som skal ut. Dra av fangeren og legg den på et bord hvor du kan jobbe på den. Der tar du av listene fra innsiden og dytter ut proppene ved å dytte ut senterpinnen først. Du setter så på støtstanga igjen på bilen og skrur den fast med M50 boltene. Deretter setter du på M-fangeren. OBS. er dette en replika/kopi så gjør dette først: Kapp slik som streken viser på toppen av fangeren. Om du ikke gjør det så finner du fort ut av hva jeg mener etter første montering Jeg glemte å ta bilde av dette desverre, men om du ikke gjør det så vil den bule litt ut samt at glippen mellom hjulbue og fanger blir litt stor. Buler fangeren litt ut fortsatt så kan du justere skjermene dine ved hjelp av å løsne en skrue fra undersiden, dra skjermen litt ut og stramme bolten igjen. Den bolten ser du her:
wip3out Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 OBS. er dette en replika/kopi så gjør dette først: Kapp slik som streken viser på toppen av fangeren. Om du ikke gjør det så finner du fort ut av hva jeg mener etter første montering Jeg glemte å ta bilde av dette desverre, men om du ikke gjør det så vil den bule litt ut samt at glippen mellom hjulbue og fanger blir litt stor. Buler fangeren litt ut fortsatt så kan du justere skjermene dine ved hjelp av å løsne en skrue fra undersiden, dra skjermen litt ut og stramme bolten igjen. Den bolten ser du her: Ser dette er en gammel tråd, men her skulle jeg ønske bildene fortsatt var synelige for der tror jeg svaret på det jeg lurer på ligger. Har fått tilbake bilen min fra etter lakkering og bytte av skjerm og fanger. Gikk for M-fangeren fra GS, men jeg er ikke fornøyd med passformen ved hjulbuene. Den går ikke langt nok bak, 0,5-1 cm for kort og "spissene" buler litt ut.
LK Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Skal gjøre denne jobben selv snart og kunne også tenkt meg å sett bildene
BMWE39turbo Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 http://www.540isport.com/DIY/M5frontbum ... rparts.htm er denne aktuell? brukte den sjølv når eg skifta
wip3out Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Det er mulig jeg er i overkant pirkete, men hvis du ser på bilde nr 6 fra toppen av her (til venstre for pkt 2) samt det nederste bildet, så ser du sånn ca hva problemet mitt er: http://www.540isport.com/DIY/M5frontbum ... bumper.htm Jeg skrev innledningsvis 5mm-1 cm feil, men 2 til 5 mm er vel mere riktig. Uansett vil jeg helst at det skal være 100% hvis det er mulig.
wabby Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Ups... Noe jeg ikke har påtenkt. De bildene forsvant når jeg sa opp mitt gamle domene :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå