krutte-39 Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 Legger ut en video av bilen min der hvor det viser hvor ubrukelig bilen er uten diff sperre. På vått føre er det enda verre 0-160 km/h Det e ikkje kver dag eg ser en bil gå omtrent sidelengs over bybrua heller då Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danse Skrevet November 2, 2009 Forfatter Share Skrevet November 2, 2009 heheh ja det har hent det og Hadde ikke akkurat regna med at tomat kassa ville få bilen brei i 3 giret Hvordan går det med M5`en da, blir det ombygging eller skilt på sleden ? Er jo fint vinter arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krutte-39 Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 Haha Nei for å være heilt ærli så har eg ikkje fått tenkt så mykje på det enda, reiste på jobb på søndagen etter vi va ute, går på friveke igjen no te helga, så då tenkte eg at eg skulle begynne å bestille litt deler å ta litt telefoner til tollvesen og biltilsyn osv Så får vi se:) Eg har ikkje fått opp løftebukken min enda heller, så foreløbi gidde eg ikkje begynne å ev rive fra kvarandre bilen.. det får bli til bukken kjeme opp tenke eg.. OM den skal rivast vel å merke:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet November 2, 2009 Share Skrevet November 2, 2009 Heftig! ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Januar 4, 2010 Share Skrevet Januar 4, 2010 hva kommer et sånt ESS-kit på da? Har kikket noen ganger på ESS sine sider og ser jo at det koster 6350USD, men har nå lurt litt på hva faktisk pris i NOK er... levert på døren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danse Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2010 hva kommer et sånt ESS-kit på da? Har kikket noen ganger på ESS sine sider og ser jo at det koster 6350USD, men har nå lurt litt på hva faktisk pris i NOK er... levert på døren Det kommer på 48 000 inkl frakt. Men da monterer du det selv Skal ESS montere det for deg, så blir det 10 000 ekstra. Jeg monterte det selv og jeg fikk den nyeste Vortech V3 med egen smøring og det gjorde jobben endel enklere siden jeg ikke trengte å ta olje fra motor til smøring av pressa. + at med V3 får du noen HK ekstra, siden den ikke blir like varm som V2 Kjøp i vei, du vil ikke angre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 hvordan gjorde du det med mapping osv. når du monterte det selv? hvor lang tid brukte du på monteringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danse Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2010 hvordan gjorde du det med mapping osv. når du monterte det selv? hvor lang tid brukte du på monteringen? Når jeg begynnte med demontering av bilen, så sendte jeg ecu`en inn til Ess og dei mappet den. Dei har ferdig oppsett til 540. Når Ess begynnte med kompressorkit startet dei med BMW sine 540 modeller og dei har dei meget god kunnskap om Var endel jobb med montering av kit`et. Først all demontering av front, luftfilter boks etc etc , var de egentlig bare å ribbe motoren for resten. Brukte ca 2 kvelder med demontering. Når kit`et kom oppdaget jeg at det gjennstod mer demontering. Måtte ta ut A/C pumpa og bytte motorfestet. (fulgte med nytt) Monterte nytt motorfeste og A/C pumpa igjen.. Det var egentlig det værste med heile jobben. Etter det var det egentlig bare kose jobb med montering av resten Brukte totalt ca 5 kvelder inkl demonteringa, hadde da med meg noen til å hjelpe meg. Er ikke alt som er så enkelt å gjøre aleine. Sosialt er det jo og Bilen gikk meeeeget godt etter at jeg hadde kjørt den inn ca 1500-2000 km, men oppdaget at den ene cat`en var gåen. Da fjernet jeg desse og satt rake rør imellom. Og fytti hæ..... da løsnet den Får hjulspinn i over 100 i 3 giret med tomat kasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 hmm.. det høres jo ut som en meget fornuftig investering. måtte du bytte motorfeste og altså? tro om man må gjøre det på E34? har spekulert på å montere racekatter på min, men man får se hva det blir til etterhvert. har nå en girkasse liggende som ihvertfall skal på først. men når sommeren nærmer seg må det vel bestilles litt godsaker fra ESS. vet du om de fortsatt bruker V2 på noen av settene, eller om alle leveres med V3 nå for tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danse Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2010 hmm.. det høres jo ut som en meget fornuftig investering. måtte du bytte motorfeste og altså? tro om man må gjøre det på E34?har spekulert på å montere racekatter på min, men man får se hva det blir til etterhvert. har nå en girkasse liggende som ihvertfall skal på først. men når sommeren nærmer seg må det vel bestilles litt godsaker fra ESS. vet du om de fortsatt bruker V2 på noen av settene, eller om alle leveres med V3 nå for tiden? Ja du må nok bytte motorfeste på e34 også. Grunnen til dette er at Ess har sveiset på brankett til kompressoren på motorfestet. Er egentlig ikke store jobben å skifte dette. Trenger bare en ekstra jekk til å løfte i motoren når du tar av festet. Ja tror at dei har gått over til V3 på kittene til 540, men skal ikke si det sikkert. Eg hadde en veldig god dialog med Ess og mulig det var derfor jeg fikk V3.. Er jo bare å legge inne ønske om at det er den du vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 den var fin.. er jo ca sånn jeg vil ha min seendes ut... mye ga du for denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 hvordan gjorde du det med mapping osv. når du monterte det selv? hvor lang tid brukte du på monteringen? Når jeg begynnte med demontering av bilen, så sendte jeg ecu`en inn til Ess og dei mappet den. Dei har ferdig oppsett til 540. Når Ess begynnte med kompressorkit startet dei med BMW sine 540 modeller og dei har dei meget god kunnskap om Var endel jobb med montering av kit`et. Først all demontering av front, luftfilter boks etc etc , var de egentlig bare å ribbe motoren for resten. Brukte ca 2 kvelder med demontering. Når kit`et kom oppdaget jeg at det gjennstod mer demontering. Måtte ta ut A/C pumpa og bytte motorfestet. (fulgte med nytt) Monterte nytt motorfeste og A/C pumpa igjen.. Det var egentlig det værste med heile jobben. Etter det var det egentlig bare kose jobb med montering av resten Brukte totalt ca 5 kvelder inkl demonteringa, hadde da med meg noen til å hjelpe meg. Er ikke alt som er så enkelt å gjøre aleine. Sosialt er det jo og Bilen gikk meeeeget godt etter at jeg hadde kjørt den inn ca 1500-2000 km, men oppdaget at den ene cat`en var gåen. Da fjernet jeg desse og satt rake rør imellom. Og fytti hæ..... da løsnet den Får hjulspinn i over 100 i 3 giret med tomat kasse måtte du gjøre noe med automat kassa eller tåler denne det nye dreimomentet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alecken Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 Får hjulspinn i over 100 i 3 giret med tomat kasse No shit! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danse Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2010 måtte du gjøre noe med automat kassa eller tåler denne det nye dreimomentet?? Nei, ifølge Ess skal denne kassa tåle 600 hk. Hvor mye nm er eg ikke sikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danse Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2010 Får hjulspinn i over 100 i 3 giret med tomat kasse No shit! Heheh ja det har jo du faktisk prøvd selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå