Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du burde vell strengt tatt hatt potte som tilhører M3. Orginal M3 potta er vel litt større enn 325/328 potta av en grunn.

Skrevet

Som sagt over så ville jeg byttet potte igjen hvis den føles latere.

Selv om du byttet ut rørene med større rør så vil det jo være en flaskehals inne i potta.

Skrevet

sjekka delenummerene på eisenmann sin hjemme side. så ut som det var samme bestillingsnummer til 328 og m3'n hvertfall!

Skrevet
sjekka delenummerene på eisenmann sin hjemme side. så ut som det var samme bestillingsnummer til 328 og m3'n hvertfall!

Ok.. det er bra!

Som sagt den eneste forskjellen jeg så er at selve bakpotta var litt kortere enn orginal og litt mindre rør inn i demperen en orginalt. Ellers var den like bred og ca samme diameter på selve demperen av det jeg kunne se. Og orginal potta veide ca 5-6 kg mere ennå einsmann potta

Skrevet
Som sagt over så ville jeg byttet potte igjen hvis den føles latere.

Selv om du byttet ut rørene med større rør så vil det jo være en flaskehals inne i potta.

Har tenkt tanken at den er "trang" inni, men skulle ikke tru dette siden det er en "effekt bakpotte" (selv om den er til 325-328)

Trur jeg skal prøve litt til, skulle egentlig bare se om noen andre hadde samme erfaring som det jeg fikk i dag.. Er sikkert en del her inne med einsmann potter??

Skrevet

I USA har 325i / 328i / US M3 3.0 / US M3 3.2 alle samme dim på rørene til eksospotta.

Dette kan bekreftes da jeg kjøpte en Borla potte beregnet for US M3 til 325'en jeg hadde fra USA og den passa som hånd i hanske.

Skrevet

Men US M3 er jo i grunn en sugetrimma M50... Ikke i nærheten av vanlig M3...

Skrevet

For lav motand i bakpotta, som forekommer med mange effektpotter, kan føre til at en taper effekt på lavt turtall, men vinner litt effekt i toppen.

Som regel blir en jo lurt av lyden i positiv retning, at bilen føles raskere og piggere. Men jeg tror 323n min ble litt piggere med eisenmann-eksosen.

Skrevet

jeg byttet til eisenman eksos og jeg merket et bedre bunndrag.

plutselig begynte bilen å spinne av seg selv på 2000rpm i 2. gir ved full gass.

(vinterhjul og våt asfalt).

det gjorde den ikke dagen FØR jeg byttet.

,...men er litt rart ettersom jeg kun byttet siste delen i eksosen. skulle ikke tro de ga noe særlig økning effektmessig.

jeg vet ikke.

men at du føler du har mistet effekt, kan tyde på noe rart, ja:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...