Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Eg kan love deg att du synst det er vel verdt å montere meir sving, eg var så heldig att eg fekk prøve bil før sving radius, bur og coilovers bak for også teste alt nytt på eingang no på Våler i helga som var og det vart ein ny verden ;)

Wisefab er fantastisk enkelt å lære seg, dei gutta har tydlegvis gjort gode kalkuleringar og arbeid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wisefab og overdrevne svingmuligheter er juks! :D

IKkje når omtrent alle innen drifting har "overdreven" sving radius for tida ;)

Gode kalkuleringer på wisefab??!! Erre mulig.. :lol:

Mulig eg har valgt feil ord men noko har dei no gjort riktig siden det faktisk er stabilt i ganske høge hastigheter rett fram i tilegg til genialt i sladd men den cambern eg har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får god sving ja. Men alt annet er dritt ikke kom og si noe annet. Men skal man fise treigt irunt en bane i 90 graders vinkel funker det sikkert knall.;) Vi har bare forskjelige meninger og det er greit:) jeg syns det i tilleg til og sladde skal gå stygg fort og da går det ikke og kjøre med en rævva hjul stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får god sving ja. Men alt annet er dritt ikke kom og si noe annet. Men skal man fise treigt irunt en bane i 90 graders vinkel funker det sikkert knall.;) Vi har bare forskjelige meninger og det er greit:) jeg syns det i tilleg til og sladde skal gå stygg fort og da går det ikke og kjøre med en rævva hjul stilling.

Ja vi har forskjellige meininger, sladding har også mange undergrener, du har powerskid som mest sansynleg er di greie (

) også har du drifting som er mi greie ( prøvar og få det til mi greie ) og mange andre undergrener.

I drifting skal det jo selfølgelig også gå fort men med mest mulig vinkel, best plassering i forhold til clipping point, bilen forann og selfølgelig mest mulig blårøyk. Man ser meir og meir extreme hjulvinkler forann sjølv i Formula Drift og andre større arrangører.

Og det er ikkje SÅ dritt med Wisefab som du skal ha det til, eg tippa eg lett kan ha 200 + litt til uten att det blir ubalanse men det er jo kunn rett fram, i sving er det ein anna ting men det er jo også meininga ;)

Da har eg forklart kva mi greie er så no er det nokk OT fra mi side ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Jørgen her angående Wisefab, det gir mye sving, men LANGT fra optimale vinkler.

Poenget med den negative camberen er jo å gi mest mulig dekkbane mot bakken på ytter hjulet i sving pga caster vinkelen.

Men for mye negativ camber som man får av Wisefab- blir det jo feil virkning, dette er en hårfin mellomting akkurat som for rundetid biler.

Rayman kjører jo knall bra som bilen har vært til nå, så nå kan han jo kjøre mer aggressivt inn og ut av svingen- dette blir spennende! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No skal det seiast att min camber er overdreven pga att eg ikkje har brakettene som skal flytte fjøyrbeina lenger ut da, Flatby har hatt riktig kitt med meir normal camber.

Dette skal eg seff gjere noko med.

549684_303895273044627_1863466904_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha noe extreme camber jeg, max 2 grader fremme å 1 grad bak for litt mindre grep å lettere få ut i sladd. Blir bare kørkjøring på Gatebil der bilen brukes så noe rundetider der er ikke aktuelt alikevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder camber, burde du få alt i null og kjøre testrunder så du får riktig camber i forhold til hva du liker.

Og begynne rett på 2" er litt vel mye, camber har en viktig rolle innenfor drifting, men overdreven camber blir bare feil! Etter det jeg har sett av wisefab så blir kjøringa veldig vinglete for enkelte, tror du får bedre flyt uten den ville cambern :shock:

Men lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til vinglete kjøring er jo pga utslag på hjula i forhold til rattet men eg er einig i att vist man har muligheten til det så bør man begynne på null for også justere til man treffe den cambern man trives med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-2 grader camber er jo ikke mye. -3 er fint til sladding justerte bilen til en kompis til -3 grader. e30 med s50b32 virker som det funker veldig bra.kjørte hele helga på gatebil våler og var kjempe fornøyd med feste og kjøreegenskapene :) skal også sies at han kjører på toyo proxxes hjul får jo litt ekstra feste med dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...