Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte uten slik pumpe på min e30 med m50b25, funka helt fint :) nå hadde ikke jeg temp.måler på den da :P

Men du har jo ikke vifte på radiatoren som jeg kan se på bildene? da vil den jo gå varm etter kort tid?

Jeg har en vifte på framsiden av radiatoren som blåser, er ikke plass til en til som suger mellom motor å radiator er bare 3cm klaring der.

Ja det burde jo gå og kjørt uten da om du har gjort det. En ting jeg har lagt merke til er at når jeg trykker på slangen som kommer ut av vannpumpa med motoren i gang så virker den forholdsvis blaut, skulle vel vært ganske hard den og med trykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men vifta jeg har blåser rett vei..

Prøvde igjen i dag på kald motor og da kommer jeg fram til at det må være tett en eller aen plass eller iallefall veldig dårlig sirkulasjon.

Røret inn på radiatoren blir veldig fort varmt, ca like varmt så vanntempen viser, men røret ut av radiator er steinkald hele veien helt til jeg stopper motoren på 85grader. Når jeg tar og kjenner på radiatoren så er kun 1/4 av den varm, kun den deler der innløpet er.

Så det er jo garantert eit sirkulasjonsproblem. Vannpumpa er helt ny og jeg bruker en 80 graders termostat.

Spørr bare nå for jeg er veldig usikker på hva det kan være :P Om jeg har satt termostaten feil vei vil det alikevel være gjennomstrømning da? bare veldig dårlig slik som i mitt tilfelle? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det varmluft i varmeapparatet ditt da? Merka det på e-30'n at hvis det var luft i systemet kom det ikke varme i apparatet og tempen fløy til værs med en gang. Merka meg også at det var lettest å få lufta systemet på helt kald motor. Med varm motor ble det nærmest umulig. Rå bil du har bygd deg :) Gleder meg til å se denne i aksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd litt forskjellig nå og mistenker toppakkning selv om jeg har vondt for å tro at det er den.. Tok ut termostaten for å sjekke om det blei bedre uten og det ble betydelig mye bedre, men fremdeles så stiger temperaturen sakte men sikkert opp til kokepunktet. Tok ca 30 min på tomgang nå før den ble for varm.

Mistenker også kinaviften jeg bruker er for dårlig i tillegg fant jeg ut at den blåser feil vei, den suger i plassen for å blåse.. Og nei det gikk ikke an å snu om på pluss og minus den blåser fortsatt samme vei.

Så har jeg en mistanke til som igjen rettes til toppakning.. Det ser ut til å komme vanndamp ifra veivventilasjonen samt at det kommer litt damp når jeg skrur av oljelokket. Har peila ut en liter med olje for å se og den ser helt fin ut.. Håper bare at det kan være litt kondens som er komt fra vinteren i en kald garasje..

Noen synspunkter her? Frykter det verste, men håper på det beste akkurat nå [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd litt forskjellig nå og mistenker toppakkning selv om jeg har vondt for å tro at det er den.. Tok ut termostaten for å sjekke om det blei bedre uten og det ble betydelig mye bedre, men fremdeles så stiger temperaturen sakte men sikkert opp til kokepunktet. Tok ca 30 min på tomgang nå før den ble for varm.

Mistenker også kinaviften jeg bruker er for dårlig i tillegg fant jeg ut at den blåser feil vei, den suger i plassen for å blåse.. Og nei det gikk ikke an å snu om på pluss og minus den blåser fortsatt samme vei.

Så har jeg en mistanke til som igjen rettes til toppakning.. Det ser ut til å komme vanndamp ifra veivventilasjonen samt at det kommer litt damp når jeg skrur av oljelokket. Har peila ut en liter med olje for å se og den ser helt fin ut.. Håper bare at det kan være litt kondens som er komt fra vinteren i en kald garasje..

Noen synspunkter her? Frykter det verste, men håper på det beste akkurat nå [-o<

gå for en skikkelig spal vifte, betalte 1000 for min og den blåste rimelig greit ved 12v vertfal.

Mls du kjører vel? har litt vanskelig for å tro at det skal lekke på tomgang liksom, spesielt mtp hvem som har maskinert osv. har opplevd det kan komme litt kondens under lokket uten at noe nødvendigvis trenger å være galt. kommer det igjenn rett etter du har tørka bort hadde eg blitt skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor kjøpe du sånn vifte da?

Toppakkningen er det siste jeg hadde trodd vil komme til å ryke for det ble så grundig gjort og nå er det ikke blitt trykksatt en gang bare rusa opp eit par ganger...... Så om det er den må det ha lurt seg inn eit alvorlig stort støvkorn mellom mls laga. Er mls ja med locktite 3020.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis som bor i Avesta sendte det til meg, kom fra ppf men di skal jo ha 600 i frakt,d en er bare 56mm tykk så den tar jo nesten ikke plass.

kan det være feil på pumpa di, holder en knapp på slike ting som lufting og feil koblet slanger før topp pakn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakke bytta om på inn og ut på varme apparatet da? ang spal vifta så ville jeg vært litt kritisk. jeg brukte det på min s38 i fjor og den ga alt for lite så min gikk også varm når den sto for lenge på tomgang. endte opp med den 16" vifta til kimmit jeg og siden så har alt fuke helt knall. de spal viftene klarer ikke og presse nok luft igjennom radiatoren når de er så smale har jeg en følse av.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakke bytta om på inn og ut på varme apparatet da? ang spal vifta så ville jeg vært litt kritisk. jeg brukte det på min s38 i fjor og den ga alt for lite så min gikk også varm når den sto for lenge på tomgang. endte opp med den 16" vifta til kimmit jeg og siden så har alt fuke helt knall. de spal viftene klarer ikke og presse nok luft igjennom radiatoren når de er så smale har jeg en følse av.

mvh

hvor stor var den u hadde? og var den kun festet forran radiator eller hadde du "trakt" til lufta slik som org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...