Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Går den med for mye bensin om dagen? Isåfall, så virker det for meg som du bare har tatt knekken på en plugg eller to.. Plugger i dag suger jo lem. Tåler jo såvidt og få litt bensin på seg før de tar kvelden.. Bytt plugger, så tenker jeg mye er gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å montert å montert igjen å prøvd å starte etter du hadde tømt den for fuel?

Hørres ut som om du har fått ventilflyt..

Ser her oppe om ein så spør om map, den er mappet skikkelig ?

Har ikke fått gjort eller får gjort noe på 2 uker siden jeg reiser på jobb nå, hva er årsaken til at man får ventilflyt da?

Den er mappet i benk ja, den ble mappet på 1.5 bar.

Jeg har bytta wg og når jeg var og kjørte nå så var jeg innpå sprutet å stilte ned trykket til 0.5 bar for å se om den nye wg`en klarte og holde trykke nede.. og de klarte den kjørte på 0.5bar når dette her skjedde. Jeg trodde datasprute stilte tenning og bensinmengde selv etter hvor mye overtrykk den får, men er noen jeg har snakka med så sier dette er feil? At den sannsynligvis har fått for mye bensin nå når jeg var og kjørte og dette skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går den med for mye bensin om dagen? Isåfall, så virker det for meg som du bare har tatt knekken på en plugg eller to.. Plugger i dag suger jo lem. Tåler jo såvidt og få litt bensin på seg før de tar kvelden.. Bytt plugger, så tenker jeg mye er gjort :)

Om du leser mitt forrige innlegg så kan det godt tenkes at den har fått for mye bensin når jeg kjørte på 0.5bar og den er mappet på 1.5bar.. Så om en plugg har røke så ville det kanskje samle seg opp fuel i den sylinderen? Men ser ikke for meg hvordan det blir når det ligger 1-2dl med fuel inne i sylinderen og ventilene stenger og stempelet kommer i kompresjonstadiet da har jo fuel ingen vei og gå liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bensinen som forblir ubrent i en sylinder blir kasta ut eksos ventilen og litt av den renner i bunnpanna di :) du lukter lett på olja om den inneholder en del bensin, om den inneholder masse bensin ville eg ha bytta den..

Blir pressa gjennom stempelringene da og ned i bunnpanna rekner jeg med?

Lukta på olja og synest det var en sterkere lukt av den en normalt iallefall så er helt sikkert bensin i den var vanskelig og si når jeg sto oppi bensindamp fra før :)

Men hva tror folket er en gåen plugg grunnen til at all den fuelen har samla seg opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med att plugger er dårlige idag?

Tåler jo ikke en dritt, får man de bløte et par ganger så er det kast. Sånn har iallefall jeg opplevd det!

Rayman:

Ja, er jo litt spesielt at det blir liggende så mye igjen, men igjen, det er jo lettere for en gass og komme seg utav sylinderen og inn i ventilene, enn hva bensin i væske form. Så kan jo hende det bare har bygd seg opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal justere seg etter ladetrykk.. Men du fikk ikke mappet på det trykket før du? Så på de sektorene du har nå ligget har det bare vært justert inn med litt fornuft, så begynner du og tråkke på forfult, og da kan det skje ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vanskelig og forklare. Men på WG han hadde før så fikk han ikke så lavt ladetrykk som 0.5bar.

Og da har den mest sannsynligvis aldri fått justert inn bilen på 0.5bar og 3000-->.

Kpa er x-akse og RPM er Y-akse.

Og når motoren aldri har fått anledningen til og være innpå det feltet pga du ikke fikk ladetrykket nok ned ble den ikke justert der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vanskelig og forklare. Men på WG han hadde før så fikk han ikke så lavt ladetrykk som 0.5bar.

Og da har den mest sannsynligvis aldri fått justert inn bilen på 0.5bar og 3000-->.

Kpa er x-akse og RPM er Y-akse.

Og når motoren aldri har fått anledningen til og være innpå det feltet pga du ikke fikk ladetrykket nok ned ble den ikke justert der..

Ja, forstår.. det er nok ikke helt lik ladetrykk kurve etter jeg bytta wg nei, får bare ikke håpe motoren har tatt skade for det tror jeg ikke heller. For det siste jeg gjorde før dette skjedde var at jeg kjørte normalt i 10min så kom det plutselig svart røyk og jeg stoppa 100m etter det skjedde, motoren sveiv heilt fint inntil det kom svart røyk..

Så eneste logiske forklaringen jeg ser er at en dyse må ha hengt seg opp og det er grunnen til at det kom svart røyk, air fuelen viste betydelig fetere blandingsverdi en normalt sammtidig som alle temperaturer og oljetrykk var normalt. Jeg stoppa bilen.. dysa hang fremdeles og fyllte opp sylinderen helt til det var slutt på bensintrykk eller bensin i slangene. Bensin i sylinderen er grunnen til de unormale lydene jeg hørte når jeg prøvde og kinne og stemmer jo med at jeg finner mye fuel inne i sylinderen når jeg skrur opp pluggene..

Så låver det jo bra at det ikke er noen ulyder fra motoren nå når jeg har fått ut alt bensinen og kinner.. Siden jeg ikke er hjemme nå og ikke får gjort noe på eit par uker så har jeg fått en kompis til å gå og ta en komp test på motoren i helga for å sjekke om stempelringer eller ventiler har tatt skade. Er komptesten grei så låver det jo bra og jeg kommer til å ta eit oljeskift, nye plugger og skifte den ene dysa

Er motoren bra da så er det rett i benken! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vanskelig og forklare. Men på WG han hadde før så fikk han ikke så lavt ladetrykk som 0.5bar.

Og da har den mest sannsynligvis aldri fått justert inn bilen på 0.5bar og 3000-->.

Kpa er x-akse og RPM er Y-akse.

Og når motoren aldri har fått anledningen til og være innpå det feltet pga du ikke fikk ladetrykket nok ned ble den ikke justert der..

mao er det litt greitt å grov mappe som sugis først, da er vertfall bilen kjørbar om man skulle være uheldig å blåse en slange eller sprekke innsug osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...