Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Var innpå sprutet nå og kikket mens jeg hadde start på motoren og manifoild pressure ligger på 75-80 Kpa på tomgang og gikk ned til 20 kpa om jeg rusa turtallet litt, vil dette si at mapsensoren ser ut til å fungere normalt?

Plutselig skjedde det noe.. nå mister jeg kontakt med sprutet når jeg trykker inn gasspedallen, merklige greier.. Videosnutt:

http://s1235.photobucket.com/albums/ff4 ... V00190.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innpå sprutet nå og kikket mens jeg hadde start på motoren og manifoild pressure ligger på 75-80 Kpa på tomgang og gikk ned til 20 kpa om jeg rusa turtallet litt, vil dette si at mapsensoren ser ut til å fungere normalt?

Plutselig skjedde det noe.. nå mister jeg kontakt med sprutet når jeg trykker inn gasspedallen, merklige greier.. Videosnutt:

http://s1235.photobucket.com/albums/ff4 ... V00190.mp4

Eit eller anna som går i jord som ikkje skal i jord? Smelta kabel? Nokke lignande?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har friskmeldt mapsensoren og kamsensor nå så jakten fortsetter..

Har blidt eit par forandringer i motorrommet.. har fått bleie på turbo, skiftet ut til svarte trykkslanger og laget eit nytt ventildeksel.

3jztc42oikq3mud5t48l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!! :D

Nå har jeg funnet ut av problemet med motorn også :D :D Det var to dyser som var så og si tette så den gikk bare på fire sylindre :shock:

Måtte feire med en liten kjøretur :) fikk filmet litt, men synest ikke det ble noe bra. Kjørte dessuten på 0.6bar og fy f... merka jo så og si ingen forskjell i de 3 første gira iallefall hehehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dyser ja!! Bra å høre du fant ut av det!! :)

Ja, var en lettelse og finne utav det kan du si :) Burde egentlig ha funnet ut av det før gatebil, men det var så knappt med tid... Men men får ta det igjen på hovedtreffet i Juni. Du har vel fått fikset opp barnesykdommene til da du også så blir det mere kjøring på deg :)

Kjører orginale veiv og kamsensorer jeg altså.. å det har fungert uten problem til nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over forskjellige koblinger over WG på PPF forumet og fikk meg til å tenke litt over hvordan min egen WG er koblet

Er denne her jeg tenker på.

7p3j9ywk7oe815sw7012.gif

Å slik som dette er det jeg kjører nå (er koblet slik som det sto i SM4 manualen)

prciochxcvwjvowpd1dy.jpg

Lurer på om jeg skal koble om til slik som dette (eksempel nr.3) på øverste bilde. Ser ut som det kan være flere fordeler som bedre respons, wg holders stengt ved girskift osv. Noen som har noen formening om dette?

16q9lpz2nlr1cxoyey93.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt godt det bildet over koblinga di pga det ikke viser hvordan ventilen (la til et "ledd" nå) virker men hvis eg tolker bildet riktig så ville eg heller koblet det slik som dette:

zd1pnijqe61hq5e66yqd.jpg

fordi da bruker man ventilen til å lage et mottrykk i wastegaten slik at den blir så lukka man vil. På denne måten kan man også holde wg bedre lukket under spoolup/lave turtall.

Men hvis du kobler om fra slik du har den til dette må det nok justeres litt på innstillingene i Autronicn, fare for den gir høyere trykk ved samme duty på ventilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Slik du forklarer her Eivind så blir det akuratt likt som jeg teina opp, er bare jeg som har glemt å tegne inn eit ledd.

Har vert innpå Autronic forumet og lest meg litt klokere på ladetrykkstyringen å har funnet ut av at verdiene jeg har for styring av denne er lite gunstig. Wg`en min åpner for tidlig og ladetrykket kommer senere enn det kunne ha gjort.

Tror faktisk det er mye og hente i å få holdt wg stengt så lenge som mulig for å få enda raskere spool up. Skal ta og logge litt på veien å justere for å få det optimalt og om det blir bedre så må jeg kanskje ha meg en tur i benken igjen og gå over mappet fordi da vil jeg jo ha høyere ladetrykk ifra bunn av og oppover på registeret.

Har troa på at jeg kan få flyttet ned registeret bortimot 1000rpm. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått testa litt i dag, iom. at ladetrykkstyringen ikke er helt optimal så ville jeg finne ut hvor fort turboen egentlig KAN spoole opp. Så jeg bytta ut wg fjæra med en trebit slik at wg holdes stengt. Tok en kjøretur og logga med sprutet, hadde da eit pull opp til litt over 4000omdr. Kikket i loggen og resultatene er følgende:

2500omdr 123kpa

3000omdr 138kpa

3500omdr 189kpa

4000omdr 267kpa

Her er verdiene som er på bremsepapiret:

2500omdr 115kpa

3000omdr 120kpa

3500omdr 134kpa

4000omdr 164kpa

Ser jo her at det er en god del moment og hk å hente nede i registeret ved å få justert inn ladetrykksventilen skikkelig :) Kommer nok til å ta en tur i benken igjen for å få justert den inn + mappet på litt høyere trykk, må jo nå de magiske tallet 600whp eller 700? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...