Kenni Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Hei, Skal til Haldentraktene i juni, å lurte litt på om det var noen butikker i Sverige som selger BMW deler rimeligere enn i Norge. Helst ikke så langt fra grensen. Noen som vet om noen? Skal muligens til Danmark også i sommer, og da kommer jeg til å kjøpe delene jeg trenger hos koed i dk å få momsen igjen på ferjekaien når jeg reiser hjem. Man skal jo da fortolle delene når man kommer til Norge, men det er jo ikke alltid like lett å huske. Kanskje noen vet om butikker ikke så langt inn i tyskland hvor jeg kan få gode rimelige deler? Takker for svar.
hillmar Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Hvis du handler fra koed i danmark kan de sannsynligvis ikke trekke fra momsen der og da, du må innom tollen på vei til norge og få papirer på at du har tatt delene ut av danmark. Så må du sende disse papirene til koed så de kan refundere momsen. Og da må du jo i utgangspunktet betale nosk mosn når du er hos tollen. Men har du vært ute av landet i mer enn 24t kan du ta med varer for 6k momsfritt. Så hvis du ikke skal ha mer enn det så funker det. (Eventuelt hvis dere er flere kan jo alle ha med for 6k hver, men det må da være på separate kvitteringer)
Haug530D Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Er vel ikke så mye å spare på å kjøpe fra Koed i Danmark, må jo uansett betale enten den Norske eller den Danske momsen og den er jo ganske lik mener jeg.
hillmar Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Som jeg skrev over, kommer du deg under 6k grensa eller deler opp kviteringen på flere, så slipper du momsen og det lønner seg. Hvis ikke så sparer du kun frakt, og eventuel valuttaforskjell som går i din fordel (minus det du bruker i drivstoff på å kjøre en omvei innom butikken dems).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå