Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke peilepinne, kun elektronisk måling av oljenivå på kjørekomputer.

Den lå på +0.2L i høst da jeg fikk bilen.

I går kveld pep det, og den viste da -0.1L.

Lurer på om det er ok å fylle på 0.5L Castrol TSW 10W60?

Skrevet

Fyll for all del TWS og ikke TSW, en halvliter går fint, men står sikkert i instruksjonsboka hva den skal ligge på, da er det jo bare å regne ut.

Skrevet

Hva er forskjellen? På Mekonomen hadde de kun en type Castrol (EDGE) 10W60, jeg så hverken TSW eller TWS noe sted. Men det kom opp på datan deres at den kunne brukes til M3/CSL.

Skrevet

TWS er en "profesjonell olje", dvs. selges bare til verksteder ol. Ifølge smøretabellen til castrol skal du ha Edge eller Edge sport som er såkalt "retail olje"...

Men drar du til bmw får du kjøpt TWS tror jeg. Men vet ikke om den er no bedre enn edge sport...

Skrevet

Ok. Jeg fylte på ca 375ml olje, så får vi se om det gjør utslag på oljenivået. Det sto fortsatt -0.1 L da jeg startet opp, men det tar sikkert litt tid eller noe.

Skrevet

Skummelt når elektronikk skal passe på oljenivået i en så rå motor..

Hadde følt meg tryggere med en god gammeldags peilepinne.

TWS får du kjøpt billig hos koed, men selges hos bmw mekonomen osv. Den går vel ut snart til fordel for RS.

Skrevet
Ja, er enig! CSL har ikke peilepinne, mener det er pga karbonfilteret som opptar plassen.

Dette må jo ingeniørene på BMW ha tenkt på, kan jo ikke "leke" med sånne ting.

Om du ikke finner noe i instruksjonboka, eller finner noe om det på nettet, bør du jo ta kontakt med BMW og forhøre deg ;- )

Skrevet

Åja?

Etter en god del mil med kjøring i dag, og etter et par stopp, så stoet plutselig +0.3 L, så det stemmer jo bra ihvertfall.

Jeg regna ikke med at det er for lite olje nå, for han forrige eieren sa den hadde stått på +0.2 L så lenge han hadde hatt den. Men jeg skal prøve å sjekke opp hvor mye det kan stå.

Skrevet

Hvorfor skal du ha den opp på pluss siden? Står det -0,1l kan du jo bare fylle 1 dl så er det greit og riktig? Høres jo pinlig nøyaktig ut denne måleren og da er jo det vel så bra som noen peilepinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...