pål Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Jeg lurte på om noen som virkelig har greie på bilpleie, kunne laget en skikkelig tråd om emnet. Gjerne noen som jobber med dette til daglig eller lignende. Alt fra hva slags produkter som er å anbefale. Fremgangsmåte osv Slik at vi hobbyvaskere slipper å lage unødig striper eks i nylakket bil. Gjorde et raskt søk, men fant ingen tråd i farta. Hadde vært supert om noen kunne bruke noen minutter på dette.
Yngvejos Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Du finner alt du trenger å vite på www.detailersclub.no .
bmwkizn Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Jeg jobber innen bilpleie.hvis det er noen konkrete spørsmål.så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan Men Yngvejos over her la ut en link som gir deg gode tips
pål Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Skrevet Mai 9, 2009 Den er god:) , lurer litt på hvordan en kan unngå å få vaskeriper i nylakket bil? Om det er lurt å lakkforsegle den etter lakkering, om jeg kan gjøre dette selv, eller om jeg bør levere den inn til bilpleie?
bmwkizn Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Det beste er å levere den til et bilpleie firma.Nå vet jeg ikke hvor nylakket bilen din er,men det du bør vente et par uker etter lakkering før du legger på noe slikt.men en lakkforsegling beskytter lakkens overflate samtidig som den gir en pen glans Ditec eller "PTFE" (teflon) er en mulighet:)
pål Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Skrevet Mai 9, 2009 Skjønner, men kommer jo ikke til å levere bort bilen hvergang den skal vaskes. Hørt at det blir striper av å vaske med svamp? Bilen min er forresten ikke lakket enda men håper det ikke blir så lenge til.
hillmar Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Angående å levere den inn til bilpleiefirma så vær litt obs. på hvor du leverer den. Utvendig vaskt til 150kr f.eks. er sansynligvis ikke no bedre for lakken enn automatvask, om ikke værre... Men som en start burde du lese denne: http://www.detailersclub.no/artikler/guide/11-guide-bilpleieguide-for-dummies
bmwkizn Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Du ska helst ha på litt sterk såpe å vaske med høytrykk ihvertfall før du vasker med svamp da.får av my av den verste skitten da:) så hvis du ikke har en høytrykkspyler så hadde det vel vert greit å investere i det får rimelige høytrykkspylere b.l.a på OBS
hillmar Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Du ska helst ha på litt sterk såpe å vaske med høytrykk ihvertfall før du vasker med svamp da.får av my av den verste skitten da:) så hvis du ikke har en høytrykkspyler så hadde det vel vert greit å investere i det får rimelige høytrykkspylere b.l.a på OBS Bruker du virkelig svamp? Trodde det var bannlyst blant dere proffer?! (Bortsett fra en spesialsvamp av et eller anne slag)
bmwkizn Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Vi bruker ikke svamp på jobb vi nei.vi bruker en fiberduk men nesten alle privatpersoner bruker svamp.å det er ikke så ille det hvis man spyler godt først.men vet at det er litt uenighet i dette.det fins mye verre ting å vaske bilen med enn svamp
hillmar Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Hehe, skjønner. Men når en vaskehanske koster 100-200 kr er det vel ikke noe å tenke på... Det FØLES iallefal bedre å vaske med...
StianA Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 har altid brukt svamp jeg, men kjøpte meg en hanske på ebay fo 103 kr på ebay.uk nå gleder meg til g prøve den
bmwkizn Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Ja disse hanskene er også meget bra. meguiars har en slik til en rimelig penge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå