325ixx Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Hva skal til for og få en 325ix 87 prefacelift med ettermontert turbo godkjent? hva må oppgraderast? korleis bremse osv? Takker for svar
525i1991 Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 baser deg på effekten i en m3 og skaff m3 understell, noe som må modifiseres endel på ix. send søknad før du bygger.
525i1991 Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 ja. ligger en 320 til salgs med godkjenning som baserer seg på effekten i en 325. vet det er en ix med turbo som er godkjent men vet ikke hvem som har den.
325ixx Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 nokon seie at ix bremsene er sterke nok for 230 hk
Azeton Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=91520&highlight=325ix Her er ihvertfall Salgs annonsen på den..
325ixx Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Skrevet Mai 13, 2009 Har du ikkje lov og øke effekten med 15%? also eg kan ha 195hk lovle i bilen min? Kva må oppgraderast i motor for og køyra på 0,3 - 0,5 i lade trykk?
525i1991 Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 peis på med mls pakning så er ikke 0.5 noe problem. mulig du kan kjøre med original pakning også ved 0.3. ødelagt blir det etterhvert uansett.
525i1991 Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 nokon seie at ix bremsene er sterke nok for 230 hk mulig bremsene tåler 230hk, men poenget er at du ikke klarer å dokumentere det. det er bare BMW og TUV som kan gjøre det, bmw gjør det ikke for deg og TUV er dyyrt. men om du baserer deg på en M3 med dens originaleffekt så har du dokumentasjonen din der, samt hvis du bruker turbo for å nå den effekten så blir ikke akselvekt noe problem.
Fixfax Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Finnes MANGE som har ladet tett oppunder en bar på uåpnet motor og det har holdt lenge, men på annen side finnes det mange som har blås den med en eneste gang, skal du ha mls, kan du like godt gå for oringer i blokka og orginal pakning, like billig og oringing av blokka er engangskost, så i lengden er det best og billigst, om du skal lade så lite som 0.3-0.5 bar vil jeg tørre og påstå at det vil holde lenge dersom du skifter topp pakningen bare. vil anbefale deg og skifte alle lager og pakninger, samt gå for ekte kvalitetsbolter også kalt ARP kobber pakning er et alternativ også
525i1991 Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Finnes MANGE som har ladet tett oppunder en bar på uåpnet motor og det har holdt lenge, men på annen side finnes det mange som har blås den med en eneste gang, skal du ha mls, kan du like godt gå for oringer i blokka og orginal pakning, like billig og oringing av blokka er engangskost, så i lengden er det best og billigst, om du skal lade så lite som 0.3-0.5 bar vil jeg tørre og påstå at det vil holde lenge dersom du skifter topp pakningen bare.vil anbefale deg og skifte alle lager og pakninger, samt gå for ekte kvalitetsbolter også kalt ARP kobber pakning er et alternativ også 1+ alt kommer jo ann på motorens stand. men ville ikke kjørt på 0.5bar på original topp pakning, men sikkert ikke problem i mange tilfeller. Jeg er tilhenger av driftsikkerhet.
E30 ex Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 peis på med mls pakning så er ikke 0.5 noe problem. mulig du kan kjøre med original pakning også ved 0.3.ødelagt blir det etterhvert uansett. Om du har "nye" motoren med 8,8 i komp og full kontroll på bensin og tenning er det ikke noe problem å kjøre på 0,8 bar i årevis med org pakning og bolter. Da bør du bremse rett over 300 ordentlige hester. Godgjennt begynner vel å bli en utopi her til lands tror jeg. Men man kan aldri vite uten å prøve.
525i1991 Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Om du har "nye" motoren med 8,8 i komp og full kontroll på bensin og tenning er det ikke noe problem å kjøre på 0,8 bar i årevis med org pakning og bolter. Da bør du bremse rett over 300 ordentlige hester. Godgjennt begynner vel å bli en utopi her til lands tror jeg. Men man kan aldri vite uten å prøve. stiller jo turbotrykk etter godkjenning selvfølgelig, effekten ved godkjenning bør være så lav som mulig, men også enn sånn økning at den som godkjenner ikke får misstanke om at du skal stille opp mer. kan ikke godkjenne med 0 trykk f-eks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå