dexter86 Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 Har du ikke fått masse lakk opp på dørene slik du har maskert? Ellers så er vel løsningen å ha tykkere lag med klarlakk som tidligere nevnt.. Om du tar litt for mye i, og klarlakken begynner å renne så blir det bedre når den tørker enn det ser ut akkurat når den renner. Det er uansett finere med litt sig enn at det ser ut som nå... Bilen ble maskert med tykk maskeringsteip over skjørtene først så avispapir over.. ingen tegn til lakk på dører!
flonoen Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Hvordan blir det egentlig om lakken begynner å renne, og man lar det tørker, så tar man veeeldig fint pussepapir og pusser ned "rennene", for så å legge et tynt lag utenpå igjen med klarlakk akkurat der. Kan det funke? Kan godt være dette var et skikkelig idiotisk spørsmål, men jeg har ikke peiling! Lærer ikke noe viss man ikke spør uansett
dexter86 Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Skrevet Mai 12, 2009 ang. det der aner jeg ikke men ville ikke pusset oppå igjen for så å bruke mer klarlakk.. kanskje vi er like blanke begge to på dette her.. jeg bare sprayet og håpet på det beste! SPRAY AND PRAY!
skrape Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Hvordan blir det egentlig om lakken begynner å renne, og man lar det tørker, så tar man veeeldig fint pussepapir og pusser ned "rennene", for så å legge et tynt lag utenpå igjen med klarlakk akkurat der. Kan det funke? Kan godt være dette var et skikkelig idiotisk spørsmål, men jeg har ikke peiling! Lærer ikke noe viss man ikke spør uansett Vannslip renningene og maskinpoler deretter området med "scratch remover". Men vær forsiktig med vannslipingen så du ikke pusser deg gjennom lakken.
Saltkjelen Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Det ser ut som et brukbart resultat fram til du får slengt på litt ordentlig lakk. Til senere anledning vil jeg forøvrig anbefale Biltema's 2 komponent båtlakk til lakkering av bil. Denne er blank og gir en fin glands uten å måtte bruke klarlakk i tillegg. Russebilen under er lakkert med 2 strøk med bra resultat. Teknikken når man lakkerer er å legge på så tynne lag som mulig slik at lakken ikke begynner å renne. Det er bedre å gå over med sprayen 7 ganger og tynne lag enn det er å gjøre med 2 ganger og tykke lag. For å slipe ned lakken bruker du våtslipepapir (1000 eller 2000 papir) avhengig av hvor mye det er. Deretter kan du prøve å polere det opp. På mørk bil tror jeg imidlertid det lønner seg å spraye på nytt igjen.
Dr_S Skrevet Mai 12, 2009 Skrevet Mai 12, 2009 Haha, tror jeg møtte den van'en på e18 ved sandefjord sørgående forrige torsdag?
Kobar Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Ligger alt en DIY på forumet om akkurat samme tema: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=4619 ser ut til å ha blitt bra det da..
mAZE Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Får man sig(renninger som dere kaller det her), så er det bare å spraye på mer. Lakke bort renningene rett og slett. Skal til litt trening for å få til dette. Og en annen ting som er viktig: Varme! Da setter lakken seg bedre og du kan ha på tykkere lag hver gang. Kaldt, å du får renninger med en gang. Ang maskering, får du sprayet lakk på steder det ikke skulle ha vært, så er det bare å polere vekk igjen lakkstøvet.
Hauso Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 en annen ting jeg vil legge til er: Hvis du ikke har gjort det enda, så gå ned til farvehandleren din, fargerike etc og spør om skikkelige dyser. de som følger med er bare noe dritt i forhold. da får du sånne så sprayer i en V på en måte i steden for bare en O. om du skjønner? Det er i alle fall lettere å få det penere med. Men lykke til. Vil også si at varme er essensielt! ca 20 grader +-. Men synes da det var et greit resultat til å være første gang:) Prøv å polere litt, dette hjelper betraktlig! God natt:D
dexter86 Skrevet Mai 13, 2009 Forfatter Skrevet Mai 13, 2009 jeg er sånn middelmådig fornøyd Fattern skal kjøpe skjørter til meg så sender dem til lakking isteden.. hehe Så dette var egentlig bare for og prøve!
Bmw_325i_ Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Ellers så må du legge på tykkere lag såp det flyter sammen.. Korrekt, men igjen passe på at det ikke renner. Og det skiller nybegynnern og den erfarne.. Er litt vanskelig før man har prøvd seg litt frem, så man må få feelingen med lakken.. Uansett er det noen som er helt vanvittig rævva..Som feks Motip boksene.. De har bare alt for høyt trykk og man ender med å blåse i lakken i stedet for legge på tykt nok.. Jeg liker Motip duplicolor, og den lakken flyter fint.. samma f hva du bruker av klarlakk når man ikke får flyt i lakken hele skjørtet er jo full a tørrsprøyt. men ja, man kan få bra resultater med boks så lenge man kjøper bokser med skikkelige dyser. problemet med "billigboksene" er at de ikke har bredt nok sprøytebilde (optimalt er 150-180mm) å de billigste boksene er under 100mm..
Bmw_325i_ Skrevet Mai 13, 2009 Skrevet Mai 13, 2009 Får man sig(renninger som dere kaller det her), så er det bare å spraye på mer. Lakke bort renningene rett og slett. Skal til litt trening for å få til dette.for lite trykk i en sprayboks for å klare å oppnå det du tenker på men med lakksprøyte så har du "2 trinn" på sprøyta å da kan man få til sånt. altså for dem som ikke veit. 1trinn: kun luft 2trinn: sprøytetåke er en grunn til at den er der, for hvis du har prøvd å lakkere uten å "stoppe" når du går fra side til side, ender du opp med sig der du stopper hånda for neste beveglse motsatt vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå