Jump to content

Recommended Posts

Posted

Då var disse handla.

http://www.schrothshop.de/Tuning/Belts/ ... E::11.html

Men trenge nåken tips.

Fremme ska eg løysa en torx T50 så holde belte nere mot utsiden. Den sitte så inni h.... at eg brakk den Torxen eg hadde. Ska de sitta så hardt?

Det andra e jo at eg har sånn familie slede,( E39 Touring) der eg må løfta ut sitteputa, for å komme til den bolten eg ska skru feste bak fast i. Har sånne fester til rolloen der, men klare ikke riva løst setet.

Er det noen triks, eller er det bare å ta i til noe gir etter?

Posted

Torxen er ikke links nei, men npr jeg skulle løsne belte på setet husker jeg også at den satt no jævelig... Husk at det er viktig med verktøy med tait passform når det sitter så hardt, det gjør det mye lettere...

Posted

Du må bruke riktig torx(type pipesett)så går det glatt,vanlige torxsett er for dårlig og du kan risikere å ødelegge sporet i bolten.

Posted

Torxen var ikke links, men hadde Lochtite. :lol:

Festene for Rolloen måtte av, da gikk det greit å få løs setet.

Om det er "Overkill" med 4 punkts i 528 kan diskuteres lenge. Det ene er at det kan være at motoren er "noe" friskere enn orginalt. KN Filter for eksempel :wink:

Og det andre er at det er lite som er merket BMW på understellet. :wink:

Sånn at poenget med å kunne ha det litt gøy, og få lov av kona i tillegg, er absolutt til stede. :P

Siste jeg var på bane brukte jeg for mye av min konsentrasjon og krefter med å holde meg fast. Forsikret meg selv, om at neste gang skulle jeg ha den enda mere morro. :D

baev3aysq22hu4c4q3dm.jpg

Posted

Hvis det ble litt vanskelig å lese "mellom" linjene, kan jeg opplyse om at det var det som var tanken. :)

Er nok ikke på M5 nivå, men har det nå morro likevel. :)