Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det har vært slik lenge egentlig, men i det siste har det blitt mye værre. har time 8 juni hos jæger btw...det som skjer er at motoren går som en klokke helt til jeg tar en forbikjøring. det funker fint i 4 gir, men etter jeg er komt forbi og legger den i 5 gir så rister det i hele bilen. trykker jeg inn clutchen så rister bilen jevnt med omdreiningen på motor. det er ingen hakking eller fusk. den går helt jevnt. etter bilen har blitt litt "skjelven" så kan jeg kun bruke 2 og 3 gir og holde den over 2000 rpm ellers føler jeg at bilen faller sammen. det rister noe helt enormt faktisk.

det roer seg avogtil ned av seg selv etter en 15-20 min rolig kjøring, men de fleste gangene må jeg stoppe den og la den stå av en times tid. da er alt på stell igjen. kan gjerne trø til på 1 og 2 gir uten at det gir bilen den store skjelven

noen som har noen tips? motorfeste eller kanskje innsug eller dyser muligens?

filmen her er tatt når den har begynt å roe seg ned. det pleier å se mye værre ut. det er gjerne vanskelig å se på filmen, men den rister ganske bra. pleier å stå nesten helt dønn i ro

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg er usikker på hvordan det fungerer, men det er iallefall koblet vakum på motorfestene. Og siden feilen kommer og går ser jeg det mer sannsynlig at det er noe feil i det systemet enn at f.eks. selve motorfestene er ødelagt...

Skrevet

husk å skriv svar vist du finner feilen med bilen din, har akkurat samme

problem med min.

fikk det etter jeg bytta dyse, har ikke fått bytta den dysa jeg satte inn enda.

• 2 weeks later...
Skrevet

problemet er der selvfølgelig enda, men hvis jeg sier at det er MYE mindre dramatisk etter jeg har att vekk powerboksen....nå kan jeg virkelig dra den ut på gir uansett gir og må gi den litt juling feks opp fanafjellet ( bergen ) for å få frem skjelvinga i motoren. er det fremdeles tegn på dyse-feil eller kan det være andre ting der powerboksen blander seg inn i?

Skrevet

Sliter du for eksempel med forbikjøringer om du skal passere ca 100 km/h? Er en jeg kjenner som har akkurat samme bil som deg og samme problemer. Han hadde derimot chippet bilen sin noe disse automatkassene ikke er glade i, så han endte med girkassehavari til den nette sum av 40000 k. Så jeg tror jeg ville sjekke dette opp så fort som mulig.

Skrevet

neida. sliter ikke med pådrag i hele tatt. bilen kan skjelve med den er god for slik at det høres og føles som om hele bilen detter sammen, men idet jeg øker turtallet og gir flatt jern så er alt på plass igjen. så selv om den skjelver så er det ikke noe nevneverdig effekttap ved maks pådrag. eneste er i 4 og 5 gir. da detter hvertfall bilen sammen, men effekten er der allikevel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...