gjeewaytee Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Skrevet Juni 10, 2009 da har jeg snakket med han karen og jeg får dekket: # ny sensormatte for airbag under passasjersetet #park sensor fremme # og kombi panel eller hva han kalte det. (instrumentpanelet som jeg kaller det for ) pga pixelbortfall. den biten ble jeg veldig glad for å få ny siden koster ca 6000 det som ikke ble dekket er hovedsaklig ( som forventet) 4 stk traversforinger og motorfestene ( ca 5000 pluss mva for motorfeste inkl arbeid ) ryker endel 1000 lapper til traversen og
530diesel Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 da har jeg fått hentet bilen og de fant ingen feil ang dyser og ellers motorfusk. men motorfestene var dårlige så der kan jo selvfølgelig svaret være, men jeg er litt usikker så vi får se etter det er fikset om problemet dukker opp igjenellers var det 4 stk dårlige traversforinger og klikkstag på begge sider fremme defekt hvordan er bilen nå da? har du risting i motor?
gjeewaytee Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 bestilte nettopp motorfester fra koed.no. 2 ukers leveringstid poster her etter de er skiftet
gjeewaytee Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 snakket forresten med bilspesialisten på sotra utenfor bergen igår og de sa det tok 1 time å skifte motorfestene og de tok rundt 8-900 kr i timen pluss mva ( ikke akkurat gi-bort-pris men de skal visst være utrolig flinke med bmw). festene kom på 1900 kr (2 stk) fra koed.no så det skulle bli rundt 3000 kr å få de skiftet, mens jæger skulle ha over 5000 spenn....latterlig
Snusfenrik Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 da er det litt viktig at du får tak i litt historie om hva som er gjort med bilen. hvis den du evt ser på skulle mot all formodning ikke ha blitt gjort noe med mht motor og drivverk så kommer det fort som fy. du har gjerne et hissigere kjøremønster og plutselig kjøpte du katta i sekken uten garanti +1 Har selv en 530i '02 som kun hadde vært på service og ting har jo begynnt å ryke pga slitasje, bruk og langt hissigere kjøremønster enn forrige 2 eiere. Den hadde akkurat passert 100k når jeg kjøpte den.. nå på 130k+ har jeg begynnt å få litt kostnader, som ny kardang feks. Radiator sprakk litt tidligere i vår, bremseskiver virker som de aldri har vært byttet, så disse er byttet og nå. Baller fort på seg med utgifter, og jeg har ingen garanti. Flott at du holder oss oppdatert! Min femmer er jo snart ved sine fulle fem igjen og nå.. Treff og greier står jo på planen, ser ut som du snart er tilbake i gamet Følger med i spenning!
Trond H. Olsen Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 Var å hentet min på Bilreperatøren på torsdag. Veldig dyktig på BMW, men det var vel bmw-mekanikere som startet det opp mener eg å huske. 16500,- fattigere ble jeg. For de pengene har de gjort følgende: *Inspection II *Byttet 2 motorfester *Byttet bærebro h.s *Byttet travers (fant en brukt på GS, så helt ny ut) Synes ikke det var gale. Traversen min så ikke ut. Innfestingen til bærearmen på høyre side var helt knekt og vekke.
gjeewaytee Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Skrevet Juni 21, 2009 synes ikke det var gale pris i det hele tatt hvis det var inkl kjøp av brukt travers osv
gjeewaytee Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Skrevet Juli 1, 2009 da fikk jeg noen til å ta motorfestene på fredag
530diesel Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 oppdatering??? nå må vel den fredagen være gått vell
///stian Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Min eg også slik, høres nesten ut som en "brent/bøyd" ventil eller noe. Noen som har tips på hvordan man kan ta ut dysene?
gjeewaytee Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 har formattert pc-en for en stund siden og har derfor mistet alle innleggene mine helt til en luring ( ///stian) sa at jeg kunne trykke på mine innlegg helt oppe på hovedsiden i diskusjonsforumet...den funksjonen har gått meg hus forbi har ikke fått skiftet festene enda, men håper jeg får han karen til å ta de ikveld eller imorgen...ting tar tid
gjeewaytee Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 da var motorfestetene byttet, men den "skjelvingen" er der enda. banner på det fremdeles er dysefeil. De fant ikke noe feil når eg var inne sist på jæger. lurer på om eg skal gjøre en avtale med de at eg kjører bilen litt hardt for å fremkalle skjelvingen for så å ta diagnose på den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå