Gå til innhold

Nytt justerbart senkesett -> Felg passer ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har nettopp montert supersport justerbart senkesett på min 318is 97mod(E36) coupe. Når jeg skulle feste felgen visste det seg at den tar inni justeringsringene/fjæren. Felgen er 18x8,5" ET41.

Er det noen som vet hva felgdimmensjon som passer?

Passer 18x8" ET42?

Skrevet

Er vel et problem at man må space ut felgene litt når man monterer coilovers. Vet ikke helt hvor mye man må flytte dem ut, men er vel noen mm...

Skrevet
Er vel et problem at man må space ut felgene litt når man monterer coilovers. Vet ikke helt hvor mye man må flytte dem ut, men er vel noen mm...

Det stemmer. Det gjelder e36 og e46. Man må ha alt fra 3mm til 10mm spacer ved montering av coilover, litt avhengig av innpress på felgen. På min e46 går det akkuratt med coilover når jeg har et 37 foran, men klareringen er såppass liten at om jeg hadde hatt et lodd på kanten av felgen så ville det ikke gått...

Skrevet

Vil biltilsynet godkjenne senkesettet om jeg kommer med spacere? :P

Vet at biltema har billige spacere...

Skrevet

Du må ha godkjente spacere ja..

Står det ikke noe om dette i papirene? På mitt AP står det at de må monteres 10mm spacere foran.. 5 mm på hver side.

Skrevet
Du må ha godkjente spacere ja..

Står det ikke noe om dette i papirene? På mitt AP står det at de må monteres 10mm spacere foran.. 5 mm på hver side.

Følgte ikke med noen monteringsanvisning, bare tüv og et ark fra selger. Har ikke lest gjennom tüv papirene skikkelig ennå. Sjekket bare at det var godtkjent til bilen min.

Fant litt nyttig info inne på lovdata (under 6.1 a og h):

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... 8-013.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...