Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for å få sagt det, IF er noen store RÆ**ØL. De lagde kun problemer og var mer vrang enn en 5åring i en leketøysbutikk. Jeg hadde gjensidige og motparten hadde IF i min sak også.

Prøvde å true meg til å godta en slikk og ingenting for bilen, og skulle trekke fra en liten formue for en bulk i en dør og noe greier, på en 21år gammel bil som var i meget god stand ellers. Bilen i seg selv var både sjelden og det ene og det andre, så da sa jeg at han fikk skaffe meg en lik bil i like god stand, og slå en bulk i ene døren, fordi det hadde INGENTING å si på en så gammel bil. Etter det ble jo plutselig alt jeg sa veldig morsomt og han ble veldig kompisaktig osv.

Så du/dere får ha lykke til, og håpe på det best. Bevisene taler nok sin sak :wink:

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Må bare få sagt at det var en veldig bra skrevet. så nesten ut som en rapport spør du meg (skrevet flere hundre rapporter selv).

23meter på tørt føre lukter litt svidd. Selvfølgelig er det mange variabler med å spill, men her virker det som om "jenten" hadde for stort fart".

Eneste som hjelper å si er vel hold hodet kaldt. Hold deg til fakta. Når temparaturen øker mellom partene, så er det den som har de beste argumentene (og selvfølgelig tekniske bevis) som stiller sterkest. Det er nemlig ikke lett å la vær å komme med en slibrig kommentar til en motpart.

Bra ingen skadet seg! lykke til!

Skrevet

Om jenta som du refererer til klarer å snakke seg unna både farten hennes og mer til kommer hun ikke unna at forbikjøring i veikryss er ulovlig (med mindre dette var en forkjørsvei?) og dermed har dere vunnet den saken.

Skrevet

Bildet viste kansje ikke omfanget så godt, men hele siden på bilen har fått en rimelig buet form. Farten har og blitt bremset en del utifra lengden på sporene, men fortsatt var det igjen ca 2-3 m spor etter krasjpunktet.

0uqv0vlh3a59mi8d6x4a.jpg

Her ser man at kanalen har blitt buet i tillegg til at gulvet er løftet en tanke opp og over til midten av bilen.

0pa7d7hdw98akhe0ndi2.jpg

Innvendig er førersetet løftet opp en del og kommet nærmere midtkonsoll etc.

Skrevet
Må bare få sagt at det var en veldig bra skrevet. så nesten ut som en rapport spør du meg (skrevet flere hundre rapporter selv).

23meter på tørt føre lukter litt svidd. Selvfølgelig er det mange variabler med å spill, men her virker det som om "jenten" hadde for stort fart".

Eneste som hjelper å si er vel hold hodet kaldt. Hold deg til fakta. Når temparaturen øker mellom partene, så er det den som har de beste argumentene (og selvfølgelig tekniske bevis) som stiller sterkest. Det er nemlig ikke lett å la vær å komme med en slibrig kommentar til en motpart.

Bra ingen skadet seg! lykke til!

Takk for det! Prøver å skrive så saklig og korrekt som mulig.

Terese skal holde hodet kaldt. Vet hun har masse "fine" kommentarer å komme med, men skal spare seg for det. Mye sinne og sorg som flyr rundt. Dette viktigste er å ha de beste og mest saklige argumentene som du nevner, sammen med bevisene. Hun sitter også på en del fotografier fra politiet som de tok på ulykkesstedet.

Skrevet

Har bare en ting å si: BILDER BILDER og atter bilder. Se å få tatt bilder fra kollisjonsområdet så fort som mulig slik at alle forhold kan forklares på enkel måte, mtp på slakk sving inn mot kryss osv, bremsespor.

Så vil din avklaring her på bimmers være ganske grei å ha på skademeldingen og da rettet til bildene du har tatt.

Ofte vil du uansett på et brev fra motpartens forsikringsselskap der du skal forklare hendelsen, og hva som skjedde. Er du flink å få fram poeng og har bilder som beviser de faktiske forhold på en realistisk måte er saken så å si vunnet, så kan du jo også henvise til trafikkregelen om forbikjøring i kryss.

Regner med de fleste har kamera på mobilen sin, så det er bare å gå ut å knipse med en gang nesten :P

Det har hjupet meg i en forsikringssak i rundkjøring som ofte er vansklig å bevise sin sak i.

Lykke til videre hvertfall.

Skrevet

En sak har alltid to sider derfor er det bra at man har en tredjepart som objektivt kan trekke en fohåpentlig rett besluttning :)

Mvh

-GV-

Skrevet

Kjedelig med slike saker.. Min mor var ute for mye det samme bare mot en lastebil.. Og der tapte hun.. Til tross for lange bremsespor på tørr asfalt, (lastebilen var tom) og flere vitneforklaringer som sa lastebilen holdt høy fart..

Håper uansett det ordner seg for dere! Ikke enkelt å hamle opp med "paragrafrytterne" i forsikringselskapene...!

Skrevet

Dette var noe med det første jeg lærte på langkjøringen .. forbikjøring i kryss, big nono.

For meg så virker det som om det ikke kan være tvil om hvem som har skylden her. Men selvfølgelig, forsikringselskapet ønsker jo ikke å betale regninga.

Skrevet
En sak har alltid to sider derfor er det bra at man har en tredjepart som objektivt kan trekke en fohåpentlig rett besluttning :)

Mvh

-GV-

En tredjepart som "er" på "k" sin side kan ikke regnes som en objektiv part da denne personen satt på som pasasjer i denne bilen.

Her er det bare å snøre seg med god tid da et oppgjør kan ta over et halvt år :roll:

Skrevet

Hvis dere hadde full kasko med leiebil får dere leiebil fra første stund, og skyldpartens forsikringsselskap må betale dette, så det er jo en grei måte å presse frem en løsning på i en slik sak som dette, der det skal mye til at de klarer å vri seg unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...