Toastjern Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Jeg er litt skeptisk til å senke den, hvertfall bak. Forran går greit. Men synes den ser så latterlig lav ut bak allerede. Er redd for at jeg må valse også. Har på 7,5 x 18" Bak og fremme. Tenkte jeg skulle senke 40 (kanskje 60) forran ihvertfall og (20 bak?). Men vet ikke om det er klaring nok?.. M3 fangere og skjørter kommer om ikke så altfor lenge..
Breitling Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Da jeg hadde de felgene på min bil, så subba det ikke bak (M-tech sportsunderstell, 20mm senk). 40 foran og 20 bak er en perfekt kombo på E36 syns jeg hvis du beholde litt av komforten, blir ikke så peise stiv
Toastjern Posted May 14, 2009 Author Posted May 14, 2009 Hmm. Er ikke en mann av komfort, men jeg vil helst slippe å valse noe. Så 40-20 er det som virker mest interessant akkurat nå. Takk for tips så langt
hagenisse Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Senkingen er jo oppgitt i forhold til hvor høy bilene var når de var nye, ikke den høyden 15 år gamle biler med knekte fjærer har i dag. Derfor blir E36 ofte høyere når man "senker" dem bak
Toastjern Posted May 15, 2009 Author Posted May 15, 2009 Aha. Ja, jeg kjøpte den sånn og syns den så merkelig lav ut bak. Så kan godt hende det er noe slitne deler baki der ^^
MGR Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 er nok sigi og knekt fjør der gitt.. min er litt høyere med 40mm senk bak, og litt av nederste runden knekt:P 60/40 ser bra ut på e36. viss ikke kan du jo kjøpe justerbart:)
Toastjern Posted May 15, 2009 Author Posted May 15, 2009 Har lyst på 60-40. Men jeg vil helst slippe å valse, så jeg kjøper nok justerbart.
marararius Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Ser vel ut som du fint kan senke myye foran der før det skal være noe fare for subb men.
///Mysild Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 haha... 7.5x18 ja... men hva er ET, det er det som har noe å si på om det tar inni hjulbuen har du et40 ca, og 225/40 dekk feskempel, kan du sikekrt senke 70 foran og 40 bak uten at det skjer noe! har du et35, vil jeg også tippe du kan senke så mye, uten problemer... bare hold ei rett stang langs dekket/felgen og se om det tar i hjulbuen, hvis ikke, senk i vei!
Toastjern Posted May 15, 2009 Author Posted May 15, 2009 Husker ikke ET i hodet. Breitling husker sikkert, kjøpte de av han. Men når jeg ser ut på bilen, synes det ikke ser ut som de tar i. Mer mot midten av felgen, men det spiller jo ingen rolle.
///Mysild Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 nei, er det mila migila felger? (elelr noe sånt) men så lenge du ikke tar i der det er gummi/felg, er det jo bare å peise på! du kan jo bare fjerne fjærene og se om du tar i når du slipper den helt ned, litt jobb, men da er du sikker i hvertfall
Toastjern Posted May 15, 2009 Author Posted May 15, 2009 Momo felger. Navnet vet jeg ikke.. Kjøper justerbart hvis jeg har råd tenker jeg. Greit mtp kjerreveiene det er her om vinteren også
Toastjern Posted May 20, 2009 Author Posted May 20, 2009 Spørs om jeg venter til jeg har fått på andre felger. Må sjekke om de jeg kjøpte av Breitling fortsatt er runde og brukbare etter en tur i byen i dag. Folk er flinke til å kjøre på rødt skjønner jeg.. Hadde valget å kjøre på dama, motgående trafikk eller fortauet. Valgte jo så klart fortauet og fikk en ordentlig smell.. Punkterte ikke eller noe sånt, men du verden som det rista fram til drammen og hjem igjen. :/
Breitling Posted May 20, 2009 Posted May 20, 2009 aiaiai........ikke bra. Synlige skader på felgene da?? Du kan jo være heldig at det kun er et lodd som har falt av felgen når du traff fortauskantene da, men mest sannsynlig så er felgen skjev
Recommended Posts