oddis Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 Det ser definitivt ut som en morsom bil! Dette er ganske one off i Norge etter hva jeg vet. Den funker nok helt finfint til å gasse rett fram med, men skal man begynne å piske den litt så er det nok lurt å revurdere litt justeringer i understellet, uten at jeg har noe inngående kjentskap til E3 understellet. De klemmer jo mye krefter ut av både 02'er og E12'er om dagen, så jeg vil ikke tro det er verre å få harmonisert en E3 med såpass effekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 uten at jeg har noe inngående kjentskap til E3 understellet. Forskjellen mellom e3 og e9 er minimale. E3 er noe tyngre og litt mindre stiv sammenlignet med e9, som begge bygger på samme chassis. E9-kupeen kunne i sin verste utgave leveres med 340 hestekrefter; Denne versjonen var for øvrig svært suksessfull i diverse løpsserier. Svært mye av teknikken som er å finne i New Six-serien til Bmw var med dem helt til e34 forsvant på midten av 90-tallet. Jeg ser ingen grunner til at det ikke skal fungere brukbart med såpass mye krefter også i denne (faktisk så vet jeg det fungerer). Det det faller på er om arbeidet er godt utført. Det å kjøre en e3 føles på mange måter ut som å kjøre en moderne bil, til tross for alderen på konstruksjonen. Du vil merke et relativt høyt støynivå, dårlig aerodynamikk i høye hastiger og et eldre (og et langt stiligere vil jeg mene) interiør, men annet enn det så føles bilen moderne. Dessuten må du fylle på bensin bak isteden for på siden som med de fleste nyere biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå