bruse Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 Hei. Vurderer en E3 med M5 motor. Har noen kjennskap til hvordan dette fungerer ? Kjøreegenskaper, bremser osv. Står orginal E3 4-trins kasse. sto tidligere en M3 dog-shift kasse i den men den er kaputt. Kan dette være en gøy bil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 Nå eier du allerde en e3 (ifølge "kjøretøy"-rubrikken under brukernavnet ditt), så jeg antar derfor at du vet hvordan en ordinær e3 føles ut som. Du sier ikke hvilken m5-modell motoren er hentet ut av, men jeg regner med at den har betydelig mye mer hestekrefter enn den orginale. Så da kan du spørre deg selv: Føler du at bilen din kunne vært morsom med en kraftigere motor? For min del er svaret ja. Om girkasse er enig i det skal jeg derimot ikke uttale meg om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 Tror det er SVÆRT FÅ som vet hvordan den komboen fungerer. Du får prøve og se selv. Ville gått veldig nøye gjennom bilen og se til at den er skikkelig bygd og ikke "hivd sammen på en helg for å ha noe å spinne med" Er det M88 eller S38? Ellers er jeg svært skeptisk til girkassa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bruse Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2009 Derfor jeg stiller spørsmålet. E3 jeg har er helt orginal og egner seg ikke med M motor. Bilen jeg vurderer står 70 mil fra der jeg bor og er derfor usikker på om dette er noe og se på. Har skjønt det er M motor fra tidlig E39. Virker som om det er bra gjort, men det er lett og si pr tlf. Hva er kritiske punket og deler man bør forsterke for å få dette til og funke. Vet bremser, dempere og lager er byttet. Årsak til bytting av M3 kassa var vist dårlige foringer ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 Ellers er jeg svært skeptisk til girkassa... You and me both. om m3 kassa røk, så er det rart orginal kassen holder. Har skjønt det er M motor fra tidlig E39 Sikker på at de tikke er fra tidlig e34 da? 3.6l? Tidlig e39 er jo en v8.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 Er det snakk om denne? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17177281 Den stemmer dog ikke overens med v8-motoren fra e39. I utgangspunktet er jeg skeptisk til selgere som kun heter "selger", ikke avslører registreringsnummret og/eller beskriver litt mer detaljfult hva som er gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bruse Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2009 Ellers er jeg svært skeptisk til girkassa... You and me both. om m3 kassa røk, så er det rart orginal kassen holder. Har skjønt det er M motor fra tidlig E39 Sikker på at de tikke er fra tidlig e34 da? 3.6l? Tidlig e39 er jo en v8.... Beklager. Mente E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bruse Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2009 Jepp. det er bilen. Kan bli bra hvis man får bort solfil, spoiler og recaro stoler. Må se orginal ut og funke bra hvis det skal være noe poeng Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 Beklager. Mente E34 om det er den annonsen som "Galro" linket til så er det 3.8 fra e34 ja Det er jo en rimelig god motor. Den er jo brukt i utallig mange e30 prosjekter og lignende Så motormessig så er det vel ikke noe å bekymre seg for ville jeg tro, så sant den er skikkelig vedlikeholdt såklart. Det som er mest "skremmende" er girkassen som sitter på. Har vanskelig for å tro at en orginal 4 girs takler ett slikt monster... Var ihvertfall en sprek bil skulle gjerne hatt en slik ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 Jepp. det er bilen.Kan bli bra hvis man får bort solfil, spoiler og recaro stoler. Må se orginal ut og funke bra hvis det skal være noe poeng Personlig vil jeg foreslå å skifte ratt og felger samt å kaste ut gulmattene, mens du er i gang. Om det er av interesse, så har jeg et førersete og et passasjersete liggende. Ellers ville jeg som sagt ha vært skeptisk til bilen ut fra den manglende informasjonen som er oppgitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 Det må jo bli morsomt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bruse Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2009 Utveklsing på 4 gear på orginal kassen tillsvarer 5 gear på M3 kassa, men er også usikker på om orginalen er god nok. Ser også det morsome med bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bruse Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2009 Alt fjas skal ut. Orginale E39 felger ser faktisk veldig bra ut på E3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 Som sagt ser jeg ikke noe gærent i utgangspunktet. Jeg tror min bil hadde tålt kreftene med litt forsterkninger, men det avhenger av det er gjort og at det er gjort ordentlig. Dessverre så kan ingen her fortelle deg om det er tilfellet med denne bilen, men ut fra informasjonen i annonsen har jeg mine tvil. Her må du nesten snakke med selger (som passende nok heter selger). Sjekk nøye og ikke minst still spørmål til selger før du vurderer den; Er bilen f.eks. godkjent? Er det gjort nødvendige utbedringer? Alt fjas skal ut. Orginale E39 felger ser faktisk veldig bra ut på E3. Uenig. Slik foretrekker jeg e3: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bruse Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2009 Enig i det du sier, men det allikevel kan være et innteresant prosjekt. Er det noen andre som har kjennskap til bilen http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17177281 Fikk også et tips fra "BMW Marianne" om at 02/coupe folk i Tr-heim (02-Kongen) kanskje kunne ta en titt hvis hyren er god. Hvor mage øl-kasser snakker vi om få og få en bra besiktigelse av bilen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå