Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

Bremsene spiller dog fortsatt ikke helt på lag. Når jeg satt meg inn i bilen og skulle kjøre hjem fra Rudskogen, måtte jeg tråkke pedalen så å si helt i bånn for å få noe bremseeffekt. :(

Siste passet kjørte Frank 9-10 runder på bløtt føre, som jo ikke utfordrer bremsene voldsomt, og etter det ble bilen stående i en time ca før jeg kjørte den hjem. Bremsene fungerte fint på banen før det, i følge Frank.

Så over klosser/skiver når vi kom hjem, og er plenty med det både foran og bak, samt nok (og ny) ATE super blue bremsevæske. Ingen lekkasjer det vi kunne se. Nye stålslanger rund baut er det også.

Noen som har no tips til hva som kan sjekkes opp, så mottas det med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kan være bremsepumpa di som pakningene er gåen i. Hadde samme problem selv og da vil bremsevæska gå forbi stemplet i hovedsylinderen på bremsepumpa. Brukte dot 5 bremsevæske og den tok knekken på pakningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kan være bremsepumpa di som pakningene er gåen i. Hadde samme problem selv og da vil bremsevæska gå forbi stemplet i hovedsylinderen på bremsepumpa. Brukte dot 5 bremsevæske og den tok knekken på pakningene.

Da får jeg sjekke opp det. Tanken har slått meg at det kanskje kan være det. Den har sikkert sittet der siden -89, så meget mulig den vil gå av med pensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg har faktisk byttet både hovedsyl på clutch og bremser på nåværende bil. Slave har jeg byttet på en annen. Alle fulle av væske. Kan være greit å sjekke opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...