Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

hei, blir bra det nå, var jo og titta på bilen deres på nyttårs aften, fullt i fulle folk som svide gummi i garasjen.

skal ha nye bremser på bilen min, åssen klosser lønner det seg å kjøpe, om noen har no grei på det. skal prøve og bruke den endel på bane til våren:D

Tipset fra Raymnond er flott, alle som bruker Carbotechklosser eller Performance Friction bremser er storfornøyde. Men etter det jeg har sett (og hørt) så kan de klossene gi fra seg ett støv som er veldig vanskelig å få bort fra felgene, hvis det først har satt seg litt. Tror dette gjelder først og fremst med PFC klosser i kombinasjon med standardskiver, at klossene rett og slett biter så bra at skiva får ekstremt mye juling. Det er visst ikke noe problem med PFC skiver også, men da begynner det å dra seg på i pris. :cry:

Ett annet kurant alternativ er Ferodo klosser på standard skiver, det bruker Kenneth og gutta på Ringen-E30'n, og dem er storfornøyde med dem. Mener å huske at dem har DS2500 foran og DS3000 bak.

Riktignok har dem sørget for ordentlig kjøling inn til bremsene, det kan være lurt for folk flest. :)

Jeg har brukt EBC bremser på 206GTI'n jeg hadde, og synes også det fungerte bra. Kommer litt an på kjørestilen din, og hvor mye banekjøring det blir. Det er en grei oppgradering fra original, men ville nok gått for noe som er hakket hvassere.

Som sagt over, så tror jeg å legge opp luftkjøling til bremsene er en billig og viktig oppgradering.

Vi kjører med DS 2500 foran og bak, funker klokkerent med originale og slitsa Koed skiver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My bad. :)

Dere er klare for påsketur i år og vel?

Boostaholic og Kenneth satser på påsketur tror jeg. For meg blir det fjelltur med familien ser det ut som... Tror kjerringa tar med seg ungene og flytter hvis jeg drar til Ringen istede for den tradisjonelle påsketuren på fjellet:(

Blir det noe kjøring på Skauen te helga eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My bad. :)

Dere er klare for påsketur i år og vel?

Boostaholic og Kenneth satser på påsketur tror jeg. For meg blir det fjelltur med familien ser det ut som... Tror kjerringa tar med seg ungene og flytter hvis jeg drar til Ringen istede for den tradisjonelle påsketuren på fjellet:(

Blir det noe kjøring på Skauen te helga eller?

Nei blir dårlig med det. Skal jobbe dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvlagd i Simons-rør, 3" downpipe og 2,5" etter det med en rustfri Simons-demper bakerst. :)

Bare Frank får ut finger'n snart ( ;) ), så blir det 3,5" downpipe og 3" resten med to lyddempere. Greit med mye lyd, men med stadigere strengere støykontroll ved banekjøring er det greit det ikke holder ett j..la leven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My bad. :)

Dere er klare for påsketur i år og vel?

Joa, lysta er jo der, men får ta en vurdering om det blir påske med mye banning og kø, el en senere helg, ikke bestemt no ennå....

Påsketur er jo alltid stas da, selv om banen er fylt med udugelige engelskmenn til enhver tid. ;)

Blir muligens en "Trackday" på Ringen på meg i sommer, hadde vært dritmoro. Hadde jo vært ålreit å kjørt hele runden med sletta en gang før man bukker under. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvlagd i Simons-rør, 3" downpipe og 2,5" etter det med en rustfri Simons-demper bakerst. :)

Bare Frank får ut finger'n snart ( ;) ), så blir det 3,5" downpipe og 3" resten med to lyddempere. Greit med mye lyd, men med stadigere strengere støykontroll ved banekjøring er det greit det ikke holder ett j..la leven.

Det tar litt tid å få ut finger'n se... ;)

Kan dog være greit å dempe lyden av ubegrensa med øs ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvlagd i Simons-rør, 3" downpipe og 2,5" etter det med en rustfri Simons-demper bakerst. :)

Bare Frank får ut finger'n snart ( ;) ), så blir det 3,5" downpipe og 3" resten med to lyddempere. Greit med mye lyd, men med stadigere strengere støykontroll ved banekjøring er det greit det ikke holder ett j..la leven.

Det tar litt tid å få ut finger'n se... ;)

Kan dog være greit å dempe lyden av ubegrensa med øs ja!

Legg sjela i nytt eksos, også lar vi wastegaten gå rett i friluft. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...