Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da fyrer vi opp grua, så vi får smidd lekker eksos til uka! Også satser vi på tørre (eller hvertfall is-frie) veier, så vi får mæppa børsa litt. :)

Forøvrig så begynner børne-abstinensene å gjøre seg bemerket her, kjenner jeg. :shock:

Skrevet
Bøørne er bra. :mrgreen: Skal forresten få tak i eksostempmåler ved neste lønning.

Tror lommeboka mi er lagd av løkskinn, for jeg griner hver gang jeg tar den opp. ;)

EGT er gøtt! Husk at den må matche resten av instrumentene i den uuuuutsøkte instrumentramma da. :wink: Løkskinn eller ei... Jeg har løst det problemet der enkelt og greit ved å ikke ha noen lommebok. #-o

Skrevet
Bøørne er bra. :mrgreen: Skal forresten få tak i eksostempmåler ved neste lønning.

Tror lommeboka mi er lagd av løkskinn, for jeg griner hver gang jeg tar den opp. ;)

EGT er gøtt! Husk at den må matche resten av instrumentene i den uuuuutsøkte instrumentramma da. :wink: Løkskinn eller ei... Jeg har løst det problemet der enkelt og greit ved å ikke ha noen lommebok. #-o

Matche da elle........... Ingen jävla putsbög! :mrgreen:

Den ser slik ut:

http://maxam-tuning.com/catalog/popup_i ... p?pID=3925

Skrevet

Jaja. Var ute og mappa litt igår, litt justering av tenning og ladetrykk så går den faktisk mye bedre på 1bar ladetrykk med den nye motoren enn den gamle gjorde på 1,55bar.

Bilen fungerte fint som bare det, men når jeg peila olja når vi kom tilbake til garasjen, hadde den en uggen konsistens og farge. Har hatt normal vanntemp, ikke trykk i ekspansjonstanken, ikke eksos eller olje i kjølevannet (det jeg kunne kjenne hvertfall), ikke unormal eksos eller noe sånt, men allikevel har det blanda vann i olja. :?

Løfta av toppen og demonterte den, men kunne ikke se noen sprekker eller lekkasjer. Toppakningen så også hel ut. Så ikke vet jeg helt hva som har skjedd der. Noen som har opplevd lignende?

Ett lite tilbakeslag der, men det ordner vi. :)

Nytt eksosanlegg er på gang, og en litt bedre plassering av wastegaten også. Så ting skjer hos Kornsjø Raceparts. :mrgreen:

Skrevet
Jaja. Var ute og mappa litt igår, litt justering av tenning og ladetrykk så går den faktisk mye bedre på 1bar ladetrykk med den nye motoren enn den gamle gjorde på 1,55bar.

Bilen fungerte fint som bare det, men når jeg peila olja når vi kom tilbake til garasjen, hadde den en uggen konsistens og farge. Har hatt normal vanntemp, ikke trykk i ekspansjonstanken, ikke eksos eller olje i kjølevannet (det jeg kunne kjenne hvertfall), ikke unormal eksos eller noe sånt, men allikevel har det blanda vann i olja. :?

Løfta av toppen og demonterte den, men kunne ikke se noen sprekker eller lekkasjer. Toppakningen så også hel ut. Så ikke vet jeg helt hva som har skjedd der. Noen som har opplevd lignende?

Nytt eksosanlegg er på gang, og en litt bedre plassering av wastegaten også. Så ting skjer hos Kornsjø Raceparts. :mrgreen:

Ofte toppene ikke sprekker i kjølekanalene (dine er vel sveiset også) men i lagerbukkene til kammen.

Kan jo se der.

Skrevet

Kjølekanalene er sveisa ja. Tok ut kammen og sjekka lagerbukkene ja, men så ikke noe sprekker hverken der eller noe annet sted. For å være sikker bør den nok kanskje trykktestes. En gammel 885 topp kan jo ha sine skavanker. :)

Skrevet

dette skjedde meg i sommer. kunne ikke se en eneste sprekk, men etter en tur til nærmeste motorverksted ble sprekken funnet.

De måtte varme opp toppen og trykkteste den før de fant sprekken min. Var i lagerbukkene mellom 4 og 5. rett ved åndingen i toppdekselet ble jeg fortalt (så jo ikke dette selv når jeg fikk den tilbake)

Skrevet
Var det rømme under toppdekselet?

Toppene må som regel trykktestes om man ikke klarer å se noe.

Det var majones/rømme/klin under toppdekselet ja. Får sende den til trykktesting da.

Den er 99% sikkert sprukket dessverre...

Jeg har en fin M20B25 topp om det skulle være av interesse. Lett portet osv.

Skrevet

dette skjedde meg i sommer. kunne ikke se en eneste sprekk, men etter en tur til nærmeste motorverksted ble sprekken funnet.

De måtte varme opp toppen og trykkteste den før de fant sprekken min. Var i lagerbukkene mellom 4 og 5. rett ved åndingen i toppdekselet ble jeg fortalt (så jo ikke dette selv når jeg fikk den tilbake)

Du må legge til at din motor ble veldig glad i kjølevæske da dette hendte :D

Skrevet

drakk vel mer enn den hadde gått av rundt skogen, ja:)

prøvde bare få fram at det ikke trenger være synlig sprekk. nå blandet dog ikke min veldig mye

Skrevet

Har mine bange anelser om at den toppen er bortenfor redning ja. Høres ikke bedre ut. Sålenge pakningen er hel, og kan ikke se noe no annet sted, så bør den vel kanskje henvises til de evige jaktmarker. :)

Kristov: Du har PM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...