ehrnst Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Blir pårørende her og. Får komme Norton jeg da Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
T. Thøgersen Skrevet August 23, 2011 Forfatter Skrevet August 23, 2011 Frank fant ut grunnen til vibrasjonene i bilen: Så får håpe vi får tak i ny før helga. Frank er på saken. Ellers, så har Frank vært produktiv i dag, og lagd ett stabstag til motoren for å avlaste litt på motor/drivlinefester:
Kristov Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Hvis det staget er stummontert så er ikke det så heldig. Det bør være noe der som flekser. Originale motordempere pleier å ha et hydraulisk staga typ slik man benytter på panser og bakluker.
Gravstein Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Bør vere en bevegelig demper der ja, men ikke dumt tengt da Opel Senator tror eg har noe slik om eg ikke husker feil.
T. Thøgersen Skrevet August 24, 2011 Forfatter Skrevet August 24, 2011 Det er foreløpig bare en prøve på hva som kan passe. Mulig det blir ett variant på en uniball på innfestingen mot motoren der, så det blir litt flex. Ellers, ny Hardykobling blir innkjøpt på Schmiedmann i morra, og da blir forhåpentligvis bilen klar til kjøring på Lørdag.
T. Thøgersen Skrevet August 27, 2011 Forfatter Skrevet August 27, 2011 Jaja.. Det som så til å bli en flott dag med mye kjøring endte i turboras og krøll med sprutet. Plutselig mista bilen all kraft når det ble overtrykkk i innsuget, sjekka feilkoder i sprutet og fikk opp "err.Baro", som ikke kan slettes. Noen tips om hva jeg kan sjekke? Åpna "hjernen" og sjekka MAP sensoren for fuktighet, men virker som den fungerer, da den leser vakuum i innsuget hvertfall. Men Baro står som en fast verdi i monitoren på ca 99,6kPa. Prøvde bilen en runde på veien etter litt feilsøking, og da begynte det å ule i turboen. Og siden det ikke er no bra tegn, tok vi av kompressorkåpa, og hva så vi der? (litt dårlig bilde, men det synes vel.) Moro. Var blitt en god del slakk i lageret også kjentes det ut som. Så da får bilen vente litt på bedre tider (og mer penger..)
ehrnst Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Oi oi. Droppet treffet grunnet frittvær jeg. Men, det var ikke noe overboost før det gikk til helvete da? Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Joachim_M5 Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 sikkert map-sensoren din som har kvelda...
T. Thøgersen Skrevet August 27, 2011 Forfatter Skrevet August 27, 2011 Oi oi. Droppet treffet grunnet frittvær jeg.Men, det var ikke noe overboost før det gikk til helvete da? Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk Merka ikke noe spesielt i det hele tatt, og ikke kan jeg se at det ligger no overboosterror i sprutet heller. Kjente at det var lite effekt når vi skulle akse ut fra svingen(-e) etter langsletta bare. Så nå får vi demontere litt og sjekke opp litt. Minor setback, men det ordner seg nok.
ehrnst Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Du får teste mapsensoren din Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
T. Thøgersen Skrevet August 27, 2011 Forfatter Skrevet August 27, 2011 Du får teste mapsensoren din Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk Det er neste på planen.
Kristov Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Mener baro er det barometriske trykket der bilen befinner seg. Rundt havhøyde så pleier den være rundt 100kpa. Både baro og MAP måles av mapsensoren - høres ut som om den er ok etter hva dere sier. Vet Autronic har sånn errorvarsling om verdier går utenfor visse grenser - ta en titt i den tabellen og se om det står noe der.
ehrnst Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 Jepp, men om den ikke har egen sensor for baro så høres det jo ut som map tuller litt. Har skrudd av baro corrction osv hos meg, mindre som kan fucke opp. Kjører ikke pikes peak uansett:)
T. Thøgersen Skrevet August 28, 2011 Forfatter Skrevet August 28, 2011 Takker for tips gutter, skal sjekke opp når vi får tid.
T. Thøgersen Skrevet August 28, 2011 Forfatter Skrevet August 28, 2011 Har sjekka litt ang. Baro-feilen i sprutet, det kan virke som det er en grenseverdi på min 100kPa og max 110kPa som er satt som standard, vet ikke om motoren går i limp-home når den går under den verdien, i og med at det står 99.6kPa i monitoren. Skal prøve å endre grenseverdiene der, og se om feilmeldingen forsvinner. Synes det er rart at motoren ikke bygger noe ladetrykk i det hele tatt, selv med den skaden der på impelleren burde den klare å bygge litt trykk? Er usikker på om det er det baro-greiene som gjør at den går i "nødprogram", eller om turboen er hele årsaken her. Nå skal det ikke kjøres noe mer før turboen får transplantert nye deler, men jeg lurer på hva som har skjedd. Kan ikke se noenting som mangler i innsugsrøret/filteret som kan ha blitt sugd inn i turboen heller. Shit happens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå