Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja.. Det som så til å bli en flott dag med mye kjøring endte i turboras og krøll med sprutet. :shock:

Plutselig mista bilen all kraft når det ble overtrykkk i innsuget, sjekka feilkoder i sprutet og fikk opp "err.Baro", som ikke kan slettes.

Noen tips om hva jeg kan sjekke? Åpna "hjernen" og sjekka MAP sensoren for fuktighet, men virker som den fungerer, da den leser vakuum i innsuget hvertfall.

Men Baro står som en fast verdi i monitoren på ca 99,6kPa.

Prøvde bilen en runde på veien etter litt feilsøking, og da begynte det å ule i turboen. Og siden det ikke er no bra tegn, tok vi av kompressorkåpa, og hva så vi der? (litt dårlig bilde, men det synes vel.)

Bilde0185.jpg

Moro. Var blitt en god del slakk i lageret også kjentes det ut som.

Så da får bilen vente litt på bedre tider (og mer penger..) :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi. Droppet treffet grunnet frittvær jeg.

Men, det var ikke noe overboost før det gikk til helvete da?

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Merka ikke noe spesielt i det hele tatt, og ikke kan jeg se at det ligger no overboosterror i sprutet heller.

Kjente at det var lite effekt når vi skulle akse ut fra svingen(-e) etter langsletta bare.

Så nå får vi demontere litt og sjekke opp litt.

Minor setback, men det ordner seg nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener baro er det barometriske trykket der bilen befinner seg. Rundt havhøyde så pleier den være rundt 100kpa.

Både baro og MAP måles av mapsensoren - høres ut som om den er ok etter hva dere sier.

Vet Autronic har sånn errorvarsling om verdier går utenfor visse grenser - ta en titt i den tabellen og se om det står noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka litt ang. Baro-feilen i sprutet, det kan virke som det er en grenseverdi på min 100kPa og max 110kPa som er satt som standard, vet ikke om motoren går i limp-home når den går under den verdien, i og med at det står 99.6kPa i monitoren. Skal prøve å endre grenseverdiene der, og se om feilmeldingen forsvinner.

Synes det er rart at motoren ikke bygger noe ladetrykk i det hele tatt, selv med den skaden der på impelleren burde den klare å bygge litt trykk? Er usikker på om det er det baro-greiene som gjør at den går i "nødprogram", eller om turboen er hele årsaken her.

Nå skal det ikke kjøres noe mer før turboen får transplantert nye deler, men jeg lurer på hva som har skjedd. Kan ikke se noenting som mangler i innsugsrøret/filteret som kan ha blitt sugd inn i turboen heller.

Shit happens! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...