Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke skjedd så veldig mye her, har montert de nye skjermene, fanger og panser, ordnet lys i instrumentet og senka rattstammen ca 25mm.

Frank har dessuten bygd om til pinnebolter på hvert hjul, for lettere hjulskift (pluss at det ser litt mer racing ut :) ) og begynt oppkobling av styreboks for tilleggssprutet.

Kjørt litt har vi også gjort, og det virker lovende, bare med 0.3kg ladetrykk

:)

Venter på å skaffa Bredbåndslambda, blødeventil og justerbar BTR, så kan vi prøve å lade litt mer. Er veldig usikker på hvor langt vi kan tøye strikken, men håper på å klare rundt 1kg.

Kan jo for syns skyld ta med ett bilde av modellbilene mine, og da er det vel ikke vanskelig å se hva jeg synes er tøft.

:wink:

DSC02177.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff proskjekt gutter !!!

vær litt forsiktig med å lade så veldig mye siden toppen har lett for å spreke fra forbrenningskammer og inn til vannkanalene.. er en fordel å få dette sveiset. Anbefalr EBB (tror det var det) send pm så kan dere få nr :wink:

husk etter trekking av topp !!!

å det med den eksos manifoilen så tipper jeg at dette er av type diesel turbo.. mener det går å snu disse slik at dere får turbo opp..

LMM burde stå slik den står orginalt, med svart lokket vannrett.

siden det er et spjel som åpner å luker, å det styrer bensin tilførsel ;)

stå på !!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff proskjekt gutter !!!

vær litt forsiktig med å lade så veldig mye siden toppen har lett for å spreke fra forbrenningskammer og inn til vannkanalene.. er en fordel å få dette sveiset. Anbefalr EBB (tror det var det) send pm så kan dere få nr :wink:

husk etter trekking av topp !!!

å det med den eksos manifoilen så tipper jeg at dette er av type diesel turbo.. mener det går å snu disse slik at dere får turbo opp..

LMM burde stå slik den står orginalt, med svart lokket vannrett.

siden det er et spjel som åpner å luker, å det styrer bensin tilførsel ;)

stå på !!! :wink:

Er klar over vannkanalene og ulempende det medfører. Vi får ta det som det kommer, og føle og prøve oss frem litt i sommer, og eventuelt overhale/trimme i vinter. Den skal ikke brukes i vinter uansett. :)

Manifoilen har jeg ikke sett maken til, kan likne en E39 TDS type, men den har ikke lik flens mot turbo ifølge ETK, det jeg kunne se hvertfall. Er nok langtfra optimalt, men nå er det ikke meninga at dette skal bli verdens grommeste M20 akkurat. :wink:

Spiller det noen rolle hvordan LMM står da? Spjeldet beveger seg vel med innsugslufta uansett? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff proskjekt gutter !!!

vær litt forsiktig med å lade så veldig mye siden toppen har lett for å spreke fra forbrenningskammer og inn til vannkanalene.. er en fordel å få dette sveiset. Anbefalr EBB (tror det var det) send pm så kan dere få nr :wink:

husk etter trekking av topp !!!

å det med den eksos manifoilen så tipper jeg at dette er av type diesel turbo.. mener det går å snu disse slik at dere får turbo opp..

LMM burde stå slik den står orginalt, med svart lokket vannrett.

siden det er et spjel som åpner å luker, å det styrer bensin tilførsel ;)

stå på !!! :wink:

Dei fleste anbefaler jo att lmm står på innsuget til turbo, dette er jo fordi att denne har lett for å bli ødelagt ved overtrykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lmm bør være vannrett

Ok, det var jeg ikke klar over. Hvorfor bør den være det, forresten?

Fordi når den "henger" gjør ofte spjeldet inni det og.

Og når spjeldet er åpent mere enn det skal blir det veldig feil blanding.

Fjæra i lmm blir slakk med åra og klarer ikke holde igjen spjeldet vis den f.eks står loddrett osv osv..

Håper du skjønte hva jeg mente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...