Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går ikke fortere med bremser. ;)

Neida, bedre bremser trengs absolutt, men burde vel gå å klemme inn noe som er litt bedre enn std bremser uansett. Hjalp veldig med Ferodoklossene vi kjøpte, så neste steg blir å dra inn litt kjøling fra fronten.

Har kommet over en oppgradering med RX7 (FD3) kalippere og VW G60 skiver, som skal være relativt enkel og bra. Lurte litt på å prøve det.

Skrevet

Veljent løsning jeg har presantert flere ganger her inne. Vurderte det lenge selv, da keg misstenker det er noe rart med mine bremser, eller så tåler ikke e30 bremsene mye kjøring før det blir varmt heller. Eneste kjipe med corrado er jo at de ikke er større enn 280mm

Skrevet

Har hørt fra flere at det gjør underverk med kjøling inn mot navet, skader jo ikke å prøve det uansett.

Stemmer at skivene ikke er større enn 280 ja, men med 4pot caliper med bra klosser, stålomspunnede slanger og kjøling tror jeg det blir merkbart bedre.

Hadde vært greit å slippe å bytte alle hjula mot noe større pga bremsene, blir merkbart dyrere med r-dekk jo større dem blir..

Skrevet

Henta meg ein E30 vinterbil idag, fekk med sånne borbet felger...Blir spinne hjul til Turbo bilen neste år ;)

Skrevet

Dere kan ikke, eller kjenner noen som maskinerer da? Vurderer corrado med andre kalippere nå fra wilwood

Sent from my Sensation using Tapatalk

Skrevet

Maskinering er nok ikke noe problem. Frank har tilgang til en grei maskinpark på jobben sin. :)

Noen spesielle Wilwood du tenker på? Er vel Dynapro som er mest populær til såpass små skiver.

Sjekka opp ett sted i USA som hadde nye RX7-calipere til en hyggelig pris, men dem sendte jo selvfølgelig ikke utenlands.. Og virker ikke som Wilwood er noe spesielt mye dyrere faktisk.

Lage til en brakett til en universalcaliper bør vel kunne gå greit, med litt måling og tukling.

Skrevet

Snakket med massive på mail akkurat. Ca 700usd med brakett og dynapro, klosser samt støvhetter og flyfrakt som er ca 1000norske

Han ville nemlig ikke sende skiver, men kunne levere to-delte skiver også men da blir jo alt dyrere.

Kunne jo kanskje fått en bedre pris om man var to

Sent from my Sensation using Tapatalk

Skrevet

Fikk henta sotvifta idag, så da får vi prøve å få satt den på i nær fremtid.

Som en "bonus" ble den oppgradert med den nye 66mm eksosaksel/hjulet, så det var jo ålreit, når skjeden først er skadd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...