ehrnst Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Blir tøft dette. Men om dere trenger bremser på et tidspunkt kan det jo bli vvanskelig
T. Thøgersen Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Skrevet Desember 5, 2011 Går ikke fortere med bremser. Neida, bedre bremser trengs absolutt, men burde vel gå å klemme inn noe som er litt bedre enn std bremser uansett. Hjalp veldig med Ferodoklossene vi kjøpte, så neste steg blir å dra inn litt kjøling fra fronten. Har kommet over en oppgradering med RX7 (FD3) kalippere og VW G60 skiver, som skal være relativt enkel og bra. Lurte litt på å prøve det.
ehrnst Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Veljent løsning jeg har presantert flere ganger her inne. Vurderte det lenge selv, da keg misstenker det er noe rart med mine bremser, eller så tåler ikke e30 bremsene mye kjøring før det blir varmt heller. Eneste kjipe med corrado er jo at de ikke er større enn 280mm
T. Thøgersen Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Skrevet Desember 5, 2011 Har hørt fra flere at det gjør underverk med kjøling inn mot navet, skader jo ikke å prøve det uansett. Stemmer at skivene ikke er større enn 280 ja, men med 4pot caliper med bra klosser, stålomspunnede slanger og kjøling tror jeg det blir merkbart bedre. Hadde vært greit å slippe å bytte alle hjula mot noe større pga bremsene, blir merkbart dyrere med r-dekk jo større dem blir..
|Ole| Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Henta meg ein E30 vinterbil idag, fekk med sånne borbet felger...Blir spinne hjul til Turbo bilen neste år
T. Thøgersen Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Skrevet Desember 6, 2011 5-bolt er løsningen! Hører du sier det. Må jo ikke ødelegge originalstuket her!!
ehrnst Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Dere kan ikke, eller kjenner noen som maskinerer da? Vurderer corrado med andre kalippere nå fra wilwood Sent from my Sensation using Tapatalk
T. Thøgersen Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Skrevet Desember 6, 2011 Maskinering er nok ikke noe problem. Frank har tilgang til en grei maskinpark på jobben sin. Noen spesielle Wilwood du tenker på? Er vel Dynapro som er mest populær til såpass små skiver. Sjekka opp ett sted i USA som hadde nye RX7-calipere til en hyggelig pris, men dem sendte jo selvfølgelig ikke utenlands.. Og virker ikke som Wilwood er noe spesielt mye dyrere faktisk. Lage til en brakett til en universalcaliper bør vel kunne gå greit, med litt måling og tukling.
ehrnst Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Snakket med massive på mail akkurat. Ca 700usd med brakett og dynapro, klosser samt støvhetter og flyfrakt som er ca 1000norske Han ville nemlig ikke sende skiver, men kunne levere to-delte skiver også men da blir jo alt dyrere. Kunne jo kanskje fått en bedre pris om man var to Sent from my Sensation using Tapatalk
T. Thøgersen Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Skrevet Desember 6, 2011 Tok det på PM jeg, Ehrnst. Gode nyheter, turboen er kommet tilbake, så da drar jeg og Frank til VS og henter den i morra. Kanskje vi rekker med litt med litt mapping og bremsing føre jul.
MagnusA Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Jeg var ikke så fornøyd med mine Wilwood superlite som jeg hadde på S2'n... De var så myke at man så at de fleksa hvis man trykke litt hardt på pedalen... Men Dynapro er kanskje noe bedre enn Superlite serien? Har du foresten vært innom her og tittet? http://www.300mm.de/312294mm/312294mm.html De har noen fine satser og bra tips, men kanskje litt dyre...
T. Thøgersen Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Skrevet Desember 6, 2011 Har hørt litt så som så om Wilwood, men har også hørt mye positivt også, så det er ikke lett å si. Har snoka inn 300mm.de ja, er jo i og for seg ett kurant alternativ det også.
T. Thøgersen Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Skrevet Desember 7, 2011 Fikk henta sotvifta idag, så da får vi prøve å få satt den på i nær fremtid. Som en "bonus" ble den oppgradert med den nye 66mm eksosaksel/hjulet, så det var jo ålreit, når skjeden først er skadd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå