T. Thøgersen Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 ja, vurderer det selv, men har oppdaget et par andre ting som må handles og... Hehe, join the club.
Boostaholic Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Hmmm hørtes ut som mye jobb... Nei, orginal får duge for oss enn så lenge. Blir vel først hvis vi noen gang får ut fingeren å trimmer litt at det blir aktuelt med mer bremser... (Hvis vi i det det hele tatt velger å beholde bilen da...) Kan jo ikke selge budsjettraceren! Den som evt kjøper den får jo en kompetent morobil for lite penger. Hvem har sagt den selges for LITE penger
T. Thøgersen Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Skrevet Februar 7, 2012 Hmmm hørtes ut som mye jobb... Nei, orginal får duge for oss enn så lenge. Blir vel først hvis vi noen gang får ut fingeren å trimmer litt at det blir aktuelt med mer bremser... (Hvis vi i det det hele tatt velger å beholde bilen da...) Kan jo ikke selge budsjettraceren! Den som evt kjøper den får jo en kompetent morobil for lite penger. Hvem har sagt den selges for LITE penger Hehe, godt poeng. Den er jo fint innkjørt på Ringen den bilen nå så.
T. Thøgersen Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Skrevet Februar 16, 2012 Endelig fått begynt å gnu litt på bilen igjen, fått montert noe nytt og ødelagt no gammelt da selvfølgelig. Begynte med å skru av wg'n for å sjekke noe som jeg i ettertid ikke hatt trengt å sjekke, og da skjedde selvfølgelig det her: Flexrøret fra wg inn i downpipen var tydeligvis dårlig, for det falt av da jeg løsna klemma på wg'n. Så da ble Frank veldig blid, for da måtte vi jo ha ned eksosen, ta av downpipen og sveise inn nytt stål der. Men, vi fikk montert eksostempmåler hvertfall: Kommandosentralen: Så da begynte vi å montere litt på de nye bremsene, litt demontering og inspeksjon av de gamle skivene og klossene er jo alltid moro: Sånn så klossene ut etter rundt totalt 60-70 runder på Rudskogen i 2011: Dem har vel gjort sitt, det samme med Biltema-skivene, som forøvrig har fungert over all forventning. Har brukt dem ganske så hardt på endel banetreff i 2 sesonger, uten noe vibrasjoner e.l. Litt diverse bilder fra de nye bremsene: Kalipper ferdig satt sammen med klosser og HD-bridgebolter, på egen brakett: Fikk tilslutt prøvemontert Team-navnet vårt på bilen også. Da er det stålspunnede bremseslanger og bytte av bremsevæske neste, samt montere turbo, ic og trykkrør som er neste på planen. Og hvis noen skulle lure, så går det ikke med det bremsekitet der og 14" bruskorker som vinterhjul.
R Andersen Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 Hva skal dere bremse? Regner med det finnes flere eksemplarer av klistremerket?
T. Thøgersen Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Skrevet Februar 16, 2012 Hva skal dere bremse? Regner med det finnes flere eksemplarer av klistremerket? Vi skal bremse en E30, og ja, klistremerket finnes i flere eks.
T. Thøgersen Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Skrevet Mars 1, 2012 En liten oppdatering, fikk ordnet litt mer med bremsene igår. La opp litt kjøling til bremsene: Nye stålspunnede slanger fra Koed, raskt og greit levert som vanlig, forøvrig. Ryddig og fint i nyinnflytta garasje: Monterte bremsene på andre siden også Kjøling til disse også: Jaggu var det ikke noen på BMW som var framsynte nok til å skjønne at noen kom til å modifisere bilen endel om en 20-30 år, gratis feste til kjøleslangen ferdig fra fabrikk! Litt raceteip i fronten, så vips har vi ferdig kjøling til bremsene. Neste på planen er å bytte bremseslangene bak, montere Ferodoklossene vi har liggende til bakakselen, og bytte bremsevæske til noe som tåler litt mer juling. Får håpe det hjelper endel på bremseytelsen.
T. Thøgersen Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Skrevet Mars 22, 2012 Første prøvetur for 2012 ble foretatt i går, nesten så jeg gliser ennå. M20 med pustehjelp er jaggu moro når det funker! Skal legge inne noen nye bilder for de som er interessert, ikveld.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 22, 2012 Skrevet Mars 22, 2012 Første prøvetur for 2012 ble foretatt i går, nesten så jeg gliser ennå. M20 med pustehjelp er jaggu moro når det funker! Skal legge inne noen nye bilder for de som er interessert, ikveld. Det er gode nyheter, hjalp med Gear tooth . Eg får følge med litt videre her.
T. Thøgersen Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Skrevet Mars 22, 2012 Første prøvetur for 2012 ble foretatt i går, nesten så jeg gliser ennå. M20 med pustehjelp er jaggu moro når det funker! Skal legge inne noen nye bilder for de som er interessert, ikveld. Det er gode nyheter, hjalp med Gear tooth . Eg får følge med litt videre her. Takk igjen, det gjorde virkelig underverk det du ba meg prøve. Effektkurva er ikke til å kjenne igjen. (heldigvis) Får gatemappe litt på nytt igjen, nesten som å begynne med blanke ark og farjestifter tel! Prøvetur skal aldri igjennomførast uten å filme! My bad, kameraet ble liggende igjen i garasjen, der det fortsatt ligger.. M.a.o ikke no bildeupdate ikveld allikevel.
T. Thøgersen Skrevet Mars 30, 2012 Forfatter Skrevet Mars 30, 2012 Sånn, da har jeg fått henta kameraet. Her er vi igang med å plassere ny intercooler: Mer eller mindre så bolt-on det går an på en E30 uten å kappe noe som helst: Tok ikke noe bilder med grillen og lykterammene på, men det går fint på utsiden av kjøleren. Ble veldig diskret og fint! Her er Frank i full gang med å rette litt på litt plåt: Montering og tilpassing av turbo og nye trykkrør: Nybandasjert downpipe: Et bilde av de to beste tinga her i verden; kaffe og turbo! Fant ut at kompressorhuset ble tagga før det tok en ferie på andre siden av Atlanterhavet også. Klart for første prøvetur for 2012-sesongen! "Ærmen i kærmen!"
T. Thøgersen Skrevet Mars 30, 2012 Forfatter Skrevet Mars 30, 2012 Så etter en liten prøvetur satt gliset godt planta rundt kjeften, fikk rolig (...) konstatert att det hjalp med en tett intercooler og riktig Triggeredge i sprutet. Boostcontrolleren sto innstilt på 1,5bar, men med tette trykkveier, som det sannsynligvis ikke har vært på en stund, hoppa det rett opp i 1,8bar. Det hjalp en smule på effekten, virka det som. Den gamle intercooleren fant vi ut i etterkant at var sprekt i hue og ræve omtrent, så den stakkars turboen har jobba lenge på overtid for å lade 1,5 sannsynligvis. Er vel en bidragende faktor til turboraset i fjor høst. Men, man skal ikke gråte over spilt melk. Ellers så virker det som de nye bremsene fungerer fint, har ikke prøvd de hardt ennå, men det er blitt en helt annen pedalfølelse og bitt i bremsene. Heldigvis. Skal prøve å få bremset bilen sjøl i løpet av våren, har ikke noe effektmål, men alt over 171hk er jo bra. Vil rette en stor takk til Integrale 8v/ ELS Tuning her for særdeles nyttig tips som jeg ikke har fått svar på noe annet sted, atter en gang tusen takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå