Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

kan nesten vedde på at det er fra toppdekselet! Sliter med det på min bil :(

Eg trudde eg hadde lekasje fra simring på Våler no men viste seg å komme fra oljeåndinga på topp dekselet, leita jo i evigheter :P Så +1 på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan nesten vedde på at det er fra toppdekselet! Sliter med det på min bil :(

Eg trudde eg hadde lekasje fra simring på Våler no men viste seg å komme fra oljeåndinga på topp dekselet, leita jo i evigheter :P Så +1 på den :)

Kjører du oljeåndingen rett ut i fri luft?

kjørte med dette før, men syntes det luktet sån olje. så nå har jeg satt på en vakumsventil og kjørt slangen inn i innsuget der den sto originalt.

Min lekker mot torpedoveggen og innsuget.

Har prøvd med utallige pakkninger og 1 annet toppdeksel.. er lei! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du oljeåndingen rett ut i fri luft?

kjørte med dette før, men syntes det luktet sån olje. så nå har jeg satt på en vakumsventil og kjørt slangen inn i innsuget der den sto originalt.

Min lekker mot torpedoveggen og innsuget.

Har prøvd med utallige pakkninger og 1 annet toppdeksel.. er lei! :cry:

Veivhusventilasjonen går til catchtank, og det lukter jo litt av den, men etter det jeg har sett så er lekkasjen på eksossiden av motoren, ett stykke nede.

Innsugssida av motoren er helt knusk tørr.

Skal sies at toppdekselpakningen har blitt brukt mer èn gang, så får se over den.

Det jeg er bekymret for, er at det jo har "spruta" endel olje på eksosbandasjen på downpipen, så den bør byttes. Er ikke veldig keen på at den tar fyr.

Får sjekke oppe dette med toppdekselpakningen, men etter det jeg så sist så virka det tørt ved toppen/overkant av blokka, men oljesøl lengre nedover og bakover, mest mot clutchuset og i det området, hvilket (tror jeg) kan tyde på simmering på veiva, men da er det jo rart at det har sprutet fram (!) på downpipen da?..

Så ikke noe antydning til oljelekk fra hverken olje tur eller -retur til turboen, hvilket var det første jeg tenkte det kunne være. :(

Får sjekke opp i morra, og rapportere etter det. :)

smud og se at ting virker som det skal igjen :)

men den blåe eksosbandasjen din blir vell grå etter en liten stund, det er litt teit.. :(

Hehe, den ble grå etter 100m med litt gött med ladetrykk, men akkurat fargen på den bandasjen bryr meg ikke så veldig for å være ærlig. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant (forhåpentligvis) feilen, oljeslangen til turboen hadde ligget inntil eksosflensen og gnidd litt, og med den varmen som er der så ble det hull i slangen bak armeringa, så det spruta en fin liten dusj med olje bakover.

Klina inn eksosbandasjen med avfetting, lot det virke en god stund og skylla av med vann.

Bytta slangen, starta bilen etterpå og lot det varme seg tørt. Så da er det forhåpentligvis fiksa, hvertfall i denne omgang. :)

E30 meet-påmelding neste! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jaja.. Bremsene jeg kjøpte er jeg ikke voldsomt imponerte over. Totalt nedslitte klosser etter 20 runder på Rudskogen i dag, smelta støvhetter og ødelagte skiver var vel kanskje ikke helt det jeg så for meg men.

Får oppgradere til no bedre skiver og klosser, er dårlig business å bruke opp to sett klosser og ett sett skiver på en trackday. :?

Ellers har bilen funka fint sånn ellers på Rudskogen idag, med unntak av en Hardykobling som ble litt dårlig etter det lille vi fikk kjørt. Ellers ble det en snurring i Angsten, med det gikk bra. Litt svinn må man regne med.

Skal ta noen bilder av bremsene etterhvert, så kan vi kjøre debatt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier kjør debatt. skal sette på r-dekk neste gang å se hva som skjer med mine:P

Ser forøvrig massive har anbefalt HT10 som en klossoppgradering, men den er jo igjen styggere mot skivene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vente på svar fra Massive og se hva som skjer der, før jeg bestemmer meg.

Er ikke veldig sugen på å bytte ut alle hjulsetta jeg har til bilen pga evt større bremser, så hadde vært veldig ålreit å fått til en bra løsningen med det kitet som sitter på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... smelta støvhetter og ødelagte skiver...

:shock:

Hvor mye effekt sa du at det var i Ottar :shock:

Må jo være virkelig gött mos når dere kjører kål på bremsene så fort? Dere har jo seriøs kjøling og greier?

Nå har jo vi bare 1/4 av effekten eller noe sånt og Ringen en noe annerledes bane, men til sammenlikning har vi nå kjørt 209 runder på Ringen i 2010 og 2011 på samma skivene i orginal størrelse og gyver løs på en ny sesong uten å bytte. Hadde sikkert vært lurt med noen nye, men ser ut som de holder en stund til.

Nye klosser og ny væske selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...