Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

Min erfaring om det skrus rett på uten mod så kan det gå AKKURAT men det er helt på grensen til å skyte ut pinnen av slaven. Det er to høyder på utløserlageret og feil her gjør at det trolig ikke går. Ett av Bmw utløserlagerene har stål anleggsflate isteden for plast som er utmerket å sveise på 10mm "klosser" på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring om det skrus rett på uten mod så kan det gå AKKURAT men det er helt på grensen til å skyte ut pinnen av slaven. Det er to høyder på utløserlageret og feil her gjør at det trolig ikke går. Ett av Bmw utløserlagerene har stål anleggsflate isteden for plast som er utmerket å sveise på 10mm "klosser" på :)

vet du hvor mye man eventuelt må sveise på slave staget? så man slipper å plukke ut kasse tenker jeg på? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min føltes også helt fin, men når jeg demonterte så jeg at låseringen på slaven var dyttet halvt ut. Første slaven jeg hadde begynte å lekke etterhvert.

Jeg sveiset på 10mm på lageret, problemet med lenger stag på slaven blir at det kan gjøre at "tverrstaget" kan ta i trykkplata ved fullt nedtramp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Enda en bildeløs oppdatering.

Frank sveisa på en hylse på utløserlageret, det hjalp endel. Men kjentes fortsatt ikke helt bra ut, så vi forlenga pinnen en smule også, så nå kjennes det bra ut.

Prøvekjørte, og virker som det funker fint. Hjalp mye på responsen i motoren med tettere giring.

Byttet også klosser til PFC01, kjennes ut som det kan bli fin bremseeffekt med de klossene. :)

NB - Sonar dekk er fryktelig glatte på bløt asfalt. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Tjo og hei. Lite nytt egentlig, men meldte meg på E30 Meet idag, så da får vi vel gnu litt igjen så den gamle møka er klar for Rudskogen.

Planlegger å bygge om til E85 og få bremsa den, og bestille R888 til 17"-erne. Litt sånn halvveis ukurante dimensjoner i 17" for E30, er vel 205/40 , 215/45 og 225/45 som er mest aktuelt.

Hva bruker andre med 17" på E30?

Mener jeg leste at 225/45 er +4,1% på rulleomkrets, ikke det at det bryr meg så ille mye men. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel kanskje to 044 pumper for 500 motor-HK? Lurer på å sette en Deathchwerks pumpe i tanken og en 044 ut, men er tvilsom til det er nok. Greit å gi den nok suppe. :)

Eg kjøre ei warlboro pumpe fra tanken og ut i catchtank, retur fra rail i samme tank og 2x044 pumper fra tank og fram, har fungert smertefritt på bensin, skal over på e85 og vil kjøre 600hk...det skal vist gå uten å stresse pumpene med for høgt trykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Liten oppdatering her, skrinla E85. Blir mye styr med den jungeljuicen.

Ellers har vi gjort litt serviceting, bytta olje+filter, vaska KN filteret (for første gang...) og fått andre dekk, ble 225/45 og 245/40 R888.

Så nå er vi forhåpentlig klare for kjøring på Rudskogen med NSK på fredag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var årets første banetreff i boks. Fikk kjørt ett heat hver føre regnet kom, så da kan vi loggføre enda et NSK-treff som "regna bort". :)

Satt på de nye r-hjula, og etter litt vennlig overtaling av hjulbuene og justering av camber foran satt det som støpt:

jgmcq2mthhucal97rmbv.jpg

Fiks ferdig og klar for moro:

vkwo10lehny7u2vjcs7h.jpg

I teknisk-kø på Rudskogen:

wl1gnr5jhlh7hn8odns2.jpg

De nye bremsene fungerte bra, og det ble litt mer banekjøringsvennlig utveksling med nye girkassa, samt dekka satt fint, så alt i alt en lovende start på 2013-sesongen.

Ellers har jeg fått tak i Sparco-bur som ryker inn i bilen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...