Gjest Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 Som topicen sier så lurer jeg på om en 325 med ess kompressor går bedre enn en original e46 m3..? Noen som har peiling på det? Manuell på begge.
morteym Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 Hvis du mener rett fram, så vet jeg at en 330 med kompressor tar en M3 enkelt, men ikke på bane eller rundt svinger. Hvor mange hk blir det i 325 med kompressoren da? Når jeg titta på ESS twinscrew til 323n (2.5L) så mins jeg den kunne få omkring 280 hk. Det gir fortsatt mindre hk:vekt ratio enn M3n.
Ad|oS Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 Horsepower: 320 DIN/300 Auto (Stock 185/192) Torque: 375 NM/350 Auto (Stock 245) 0 - 60: Man : 5.1 sec, Aut : 6.0 sec Dette er med det "dyre" settet deres på en 325. Slår M3'n så vidt på NM (365 på M3), men mindre hk.
Azeton Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 290hk står det. 5.5 sek 0-100 på manuell gir. dette er på 7psi.
S.Arnesen Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 290hk står det. 5.5 sek 0-100 på manuell gir. dette er på 7psi. Med andre ord 0.3sek tregere enn m3'n...
R Andersen Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 Ikke helt samme bil, men likevel ganske likt. Jeg testet med min 328 med kompressor mot en M3. Vi var 4 pers. i begge bilene, og de gikk så og si helt likt fra +/-90 km/t og opp til litt over 200. M3`n dro fra ca. en billengde ved et girskifte, ellers så gikk de helt likt hele veien.
Azeton Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 290hk står det. 5.5 sek 0-100 på manuell gir. dette er på 7psi. Med andre ord 0.3sek tregere enn m3'n... Ja, så kalt steg 2 på 8psi var det 320hk og 0-100 på 5.1 dette også manuell.
Gjest Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 Ja det er TS2 kitet.. er vel oppgitt til 5,1 på 0-100..
morteym Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 For å sammenligne må en nesten prøve de mot hverandre, f.eks 20-100, 80-140 osv. Tall oppgitt fra 0-100 er ingen god nok indikasjon på hvem som er raskest eller oppleves som kvikkest. - Jeg kjørte forresten på noen svingete veier på vei fra kristiansand til Rogaland, og da var det en svart E46 coupe M-tech styling som hang på meg. De satt to i bilen. Jeg kjørte forbi en del biler, men de kom stadig etter. Jeg trodde seriøst jeg hadde rista den bilen av meg etter å ha kjørt forbi noen biler som de ikke kom forbi, også fortsatte jeg ganske heftig i sikkert et kvarter. Så lå jeg bak en bil i noen minutter, og der dukket den opp i speilet igjen. Det må ha vært noe med kompressor. Får mye krutt for pengene sammenlignet med M3 ihvertfall. I den grad det blir riktig å sette en trimma bil opp mot en orginal og lovlig en.
Eksos Skrevet Mai 14, 2009 Skrevet Mai 14, 2009 Er ikke det bedre å montere kompressoren på min E30 da Stig? Da slår jeg iallefall en M3 av samme generasjon på strekka..
Eksos Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 Tror en E9 i bra originalstand hadde fungert fint med kompressor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå