Gå til innhold

E38 740I Manuell - Vinterlagring og nye deler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er svendsen eksos som har gjort jobben fra før av.

Skal tenke litt på det. Men regner med at jeg kommer til å gjøre noe etterhvert.

Prøvde å vaske bilen i dag. Hadde kjøpt inn polerings middel lakk rens osv. Men så begynte det å regne!

Så sluttet det og da var bilen full av polen igjen :(

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg har veldig lite erfaring med det å polere osv. Har prøvd å lete litt rundt, men er så mye virr varr å lese igjennom.

Noen som har en side eller noen tips som jeg kan dra nytte av?

Jeg tenkte i første omgang på det å vaske bilen. Claye osv.

Men jeg skal også rubbe og polere bilen.

Hvilken framgangsmåte bør jeg velge og hvor bør jeg starte?

Kjøpte en del ting fra autoglym, kan ta det fram senere og skrive ned hva jeg kjøpte.

På forhånd takk :)

Skrevet

Hei!

Mht polering og de tingene der krever det trening og erfaring for å gjøres fullgodt. Jeg tror også det er lurt å bestemme seg for hvilket nivå man ønsker å ligge på.

I likhet med deg var jeg nysgjerrig på hvordan det var best å gå frem. Fant ut at det er et hav av ulike mystiske produkter, og det er ingen grense for hvor pertentlig man kan tillate seg å være.

Jeg fant frem til dette forumet hvor mange av skribentene er så proffe som du får det. http://www.detailersclub.no/forum/

Gå på "Show N' Shine" og se på de trådene med "SS" i tittel. Dette er noen av de som er flinkest, og du kan plukke opp masse nyttig informasjon.

Du må bare bestemme deg for hvor grundig du ønsker å gjøre det.

Lykke til!

Skrevet

Hei igjen.

Har vært en del rundt på dette forumet og lest. Men blir bare forvirra av alt virrvarret dems.

Men i hvertfall. Har leid lokale i morgen hvor jeg kan stå inne og vaske bilen. Da har jeg fått kjøpt inn det meste og bilen vil mest sannsynlig bli vasket og polert i morgen :)

Har jeg flaks med været så skal jeg få tatt en del fine bilder på en plass jeg vet om.

Gleder meg :D

Skrevet

Da har jeg fått vasket og polert bilen skikkelig. Var mye arbeid men jeg syns det var verdt det.

Har en del tanker om hva jeg bør kjøpe og gjøre neste gang. Bla poleringskluter, microfiber kluter av bra kvalitet osv så jeg får tørket av bilen. Og seff CLAY! Dette var nok noe jeg burde hatt i dag, tror jeg lagde noen poleringsriper siden jeg ikke hadde det =/

En annen ting jeg tror jeg må gjøre er å få rubbet bilen elns, mens jeg polerte la jeg merke til at det er en del små riper på bilen.

Gleder meg ikke til å ta rust på denne bilen. Når man går over bilen nøye så finner man nye steder hvor det er bobler osv. Fant plasser foran dørene, dørlistene gnisser tydligvis nedi. Er noen bobler på noen av dørene. Bak ved chromlistene over høyre bakdør. Men skal gå over enda litt mer nøye senere.

Men her er bildene!

Litt av utstyret først:

DSC00323.jpg

SDC11348.jpg

SDC11353.jpg

SDC11355.jpg

SDC11356.jpg

SDC11361.jpg

SDC11367.jpg

SDC11368.jpg

SDC11371.jpg

SDC11375.jpg

Tror jeg må få lånt meg et skikkelig kamera, la merke til at noen av bildene ikke var direkte gode.

Kom på at jeg hadde noen bilder på mobilen også:

DSC00326.jpg

DSC00327.jpg

DSC00328.jpg

DSC00329.jpg

DSC00330.jpg

DSC00331.jpg

DSC00332.jpg

DSC00333.jpg

Cheers! ;D

Skrevet

Jo takk :)

Har sett litt rundt på koed. Ettersom bilen skal bli "shadowline" så hadde det vært kjekt med et prisoverslag. Det jeg har kommet opp med så langt er rundt 4.500kr. Dette er alle listene utenom de som sitter på hver sin side av vinduene på dørene.

Noen som vet hvordan jeg evt kan modifisere disse? En mulighet hadde vært å ta dem av, pusse ned og lakke dem med halvmatt elns.

• 3 weeks later...
Skrevet

Hehe, kommer garanter til å angre hvis jeg gjør det. Men fikk utrolig lyst til å flytte til en storby. Og det går ikke med et lån og lærlingelønn osv.

Skrevet

Hehe ja ;) De er bare sveist på i bakkant, så kan evt kjøpe nye stusser å sveise på.

Stussene skal egentlig være chrome så vidt jeg vet. Skal prøve å polere dem opp en dag.

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Skrevet

Arbeidslyst er innhentet. Driver å ser på kostnader for å utføre de små endringene jeg har lyst til.

Tror jeg dropper å bytte framlyktene fordi de jeg allerede har er bygd om til xenon.

Baklyktene og blink rundtom blir nok byttet dog.

Har også planer om å få polert opp bilen igjen men også å få tatt en runde med lakkrens for å få bort litt småriper.

Dette var planlagt i forrige uke, men pga regnvær ble det heller oppsmørning av bremser så de ikke skal pipe og en mini vask.

Noen som har peiling på hvor jeg kan få kjøpt vaskehanske?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...