Gå til innhold

E38 740I Manuell - Vinterlagring og nye deler.

Wolfeh
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Allright. Da har jeg fått somla meg til å lete rundt etter det jeg skal ha!

Fant noen fine stusser som jeg har lyst på, tar meg en tur innom den lokale eksos forhandleren "Steam & Antirust" og ser om han kan skaffe det jeg vil ha.

U186300.jpg

Blir 2 sånne. Har sett på runde og firkantede men jeg syns firkantede er penere :)

Mens bilen forsvinner til steam & antirust vil jeg nok også få dem til å ta rusten i hjulbuen og en tektyl behandling på understellet osv.

Og en ting til! Da har jeg fått en pen pris på forsikring på 520'en så da blir denne bilen vinterlagret i garasjen. Ingen snø på denne kjerra i år nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess. Da har vi byttet alt som har med brekk å gjøre i dag. Gikk forsovit bra bortsett fra at jeg knakk den ene glide bolten.

Da ble det et helvette med borring for å prøve å få resten av bolten ut.

Anyhow gikk mye raskere når jeg var ferdig med høyre side.

Steam & Antirust er stengt til neste uke så tar meg en tur innom etter jobb en gang.

Skal også ta en skikkelig rengjøring med lakkrens osv så fort jeg får tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos Steam & Antirust her i hønefoss. Han som eier stedet tok en titt på hjulbuen min og sa at det ikke burde ta lange tiden å ta rusten og evt skjære ut der det er ødelagt og sveise inn nytt.

Han tenkte det tok en 4-5 timer å gjøre jobben.

Og i tilleg de firkantede stussene er bestilt! Disse får jeg for 1800+ arbeid.

Bilen har fått time den 7 september og regningen kommer vel på en 6000,- Regner jeg med :)

Gleder meg til å se bilen med litt mer normale stusser en de som er på nå.

Cheers! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har et spørsmål til dere der ute. Har planer om å lagre denne bilen i garasjen i vinter.

Er det noe spesielt jeg må tenke på?

Bilen skal få en skikkelig vask, få en skikkelig rubbing og polering. Har også planer om å kjøpe et sånn bil "teppe" som jeg skal dekke den til med.

Men er det noe annet som jeg må gjøre?

Garasjen er ikke isolert så det vil bli tilnærmet ute temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ihvertfall ta av en pol på batteriet, evt. sette på en lader med som kan gi vedlikeholdslading(?).

vet ikke hvor kaldt det blir hos deg, men det kan sikkert være greit å sjekke at det er tilstrekkelig kjøleveske i maskinen, så det ikke fryser over vinteren.

full tank er og en fordel mtp kondens.

det er ihvertfall det jeg kommer på i farta. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal lage meg en liste over hva jeg skal gjøre før bilen skal avskiltes.

En annen ting, vasket litt lister og gikk over bilen for å se hva jeg trenger før en eventuelt hel lakkering. Utrolig mye dritt som samler seg i de listene under dørene!

Anywho, er nå på utkikk etter 4 rustfrie dører samt bagasjelokk og evt forskjermer. Pm me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hey! Da har jeg fått levert bilen hos Steam & Antirust.

Bilen skal miste litt rust og få montert noen nye endestusser.

Det blir ikke hel lakkering enda da det er litt flere rust bobler som skal tas.

Så foreløpig blir det nok flekking.

DSC00385.jpg

Rust i hjulbuen som skal bort. Regner med bilen er ferdig i morgen :)

DSC00386.jpg

Før bilde!

Stussene:

DSC00387.jpg

DSC00388.jpg

Har også vasket listene under dørene. Dette er noe jeg anbefaler til alle som har en bmw med lister på dørene. Utrolig mye skitt som samlet seg i disse listene. Ikke rart det blir rust på dørene!

DSC00382.jpg

DSC00381.jpg

Dette var skitten som var på 1 dør! Har brettet papiret flere ganger så var mye mer en det som er på bildet.

Cheers! Kommer fler bilder så fort jeg får den igjen fra verkstedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...