Wolfeh Skrevet November 1, 2009 Forfatter Skrevet November 1, 2009 Såppas ja, nei da blir teknisk kontroll avbestilt. Skiltene skal bli levert inn og jeg fjerner ansvarsforsikringen. Da blir det å ha bilen i garasjen i vinter. Vinterdekkene var plutselig slitte sommerdekk. Må kanskje bytte lysmodulen pga overslag osv osv. Men nå må jeg ut å lakke hjulbrønn og måle litt
Wolfeh Skrevet November 3, 2009 Forfatter Skrevet November 3, 2009 Kan en moderator flytte denne topicen til BMW- Prosjekter? Regner med at det jeg skal gjøre fremover kommer til å bli ansett som et prosjekt Stay Tuned!
Wolfeh Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Hei gutta! Har fått gjort litt i det siste, bilen har kommet opp på bukker og svever nå en 40cm over bakken. Vil legge ut noen bilder senere i dag. Men i hvertfall! Jeg har kommet over en manuel kasse til 740 og fikk veldig lyst til å bygge om bilen til manuel. Automat er kos, men jeg har hatt lyst på manuel bil da jeg føler at jeg "kjører" bilen mer en med automat. Og hvem har vel ikke lyst på en bil som har litt mer drag? Hva sier dere?
740AV Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Jeg synes automat er det beste på e38. Tror kansje ombygging fra automat til manuell "koster mer enn det smaker". E38 er en cruisebil etter min mening. Men når jeg får behov for å gire, hopper jeg bare over i e34`en å girer så mye jeg vil.
Wolfeh Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Tja vet nå ikke helt. Får kittet for under 20 lapper Men du kan ikke cruise med manuel?
740AV Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Jo da. Smak og behag det med manuell eller automat. Jeg ville nå heller ha brukt 20k på andre ting da. Men det er meg..
Wolfeh Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Bilen skal lagres i 6 måneder til minst. Og er ikke mye annet jeg bruker penger på. Får nesten tenke et par dager til på det. Men hadde vært utrolig morsomt
Wolfeh Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Skrevet Desember 10, 2009 Noen andre som har tanker om det å bygge om bilen til manuell?
maxis Skrevet Desember 10, 2009 Skrevet Desember 10, 2009 Jeg har Har selv 740 med manuell,er god cruisebil alikevel for er jo fint drag i v8ern. Og samtidig morro å "dra på litt" for disse tunge bilene flytter faktisk på seg med manuell kassa.
Wolfeh Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Skrevet Desember 15, 2009 Da er avgjørelsen tatt! Bilen skal bygges om til manuel såfremt handelen går igjennom og delene kommer I kittet får jeg med nesten alt jeg trenger unntatt clutch og noen smådeler. Gleder meg til å få satt fingrene i dette og lært litt ekstra. En utfordring kan bli å gjøre det der bilen står nå. Men vi får se hva jeg velger å gjøre. Her er arbeidsplassen min: Ikke rare greiene og jeg må si det blir utrolig kalt om dagen! Bilen før den ruller inn og demonteres: Det som var planen var å ta av begge skjermene foran og bak for å lete etter rust. Jobber med saken. Har i hvertfall demontert deler av fronten så jeg kunne leke litt med forskjermene. Må si bilen ser lei seg ut =/ Bilen på bukker: Også startet jeg med å demontere trelistene i bilen. Disse skal lakkeres svarte så bilen slipper å ha dette "gubbe" preget. Begynte også å løsne midtkonsolen så jeg får bygd litt om når delene til manuel kommer. Det var flere bilder, men de gikk desverre bort pga et fucka kamera. Skal få tatt litt flere bilder senere en dag. Det var det for nå i allefall.
Lars89 Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Detta blir gromt! Tipper du får et nytt syn på bilen din etter ombygginga
Tommy89 Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 detta blir bra Ole morten:) stå på!.. men du sku ikke ha vaska bilen ei runde før vinterlagringa a?
///Kristian Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Dette blir moro å følge med på Men er igrunn enig i hva som blei sagt før meg her. Vask bilen før vinterlagring:D hehe...
Wolfeh Skrevet Desember 16, 2009 Forfatter Skrevet Desember 16, 2009 Krmt joda. Bilen ble vasket 1 uke før disse bildene ble tatt. Bilen ble faktisk clayet 3 ganger samt lakkrens og polering. Så bilen så relativt strøken ut kan man si Fikk dessverre ikke tatt noen gode bilder etter dette pga crappy kamera. Bilen fikk en tur til drammen etter polering osv. Tok å spylte av alt av salt osv før bilen ble kjørt i garasjen. Men sånn som bilen er på bildet ble den av å kjøre ifra statoil og opp :/ Jasså Tommy? Viste ikke at du hadde solgt 520'en, når skjedde det? Mener jeg så deg kjøre den for ikke så lenge siden :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå