Sjøbuse Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 treverk hører hjemme i skogen, peisen og i båten. treverk har ikke noe i en bil å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2010 Tøft med karbon-look! Hvordan er det å jobbe med på runde flater osv? Krøller det seg? Nja, det strekker seg ganske greit så det er lett å jobbe med. Men alt er vanskelig i starten, men med litt trening blir det bare bedre og bedre du er gæren! Ødelegge tre-interiør til fordel for noe jalla drit?! Smaken er som baken? Og min er Awesome, så da vet vi det hahahaha....tre interiør er pent det....men la nå mannen lage karbon da..synes faktisk det ble pent...selv om jeg er tilhenger av skog i bil:) Skal ikke krangle. Skog kan være pent i riktige farger. Fikk lyst til å gjøre noe nytt med min bil, merk manuell osv. Jeg hadde et kick mot Shadowline, men nå er jeg veldig usikker igjen. Satser bare på at det blir pent med carbon i bilen treverk hører hjemme i skogen, peisen og i båten. treverk har ikke noe i en bil å gjøre. Hehe, må si meg noe enig I hvertfall, driver å monterer litt tilbake i bilen igjen nå. Morsomt å se litt fremgang og at interiøret kommer på plass. Skal få tatt noen bilder så fort noen av delene er ferdig montert. On another note: De som har tenkt til å skru i en e38 og ta fra hverandre alt, MERK FOR ALL DEL SKRUENE! Ikke tenk at du vet hvor de skal hen, for det skal jeg love deg at du ikke vet! xD Sitter med 10 forskjellige skruer. Ehm hvor skal disse hen da!? Gleder meg til etter påske, da er det full pupp med girkasse osv. Må bare få ut de helvettes boltene bak på motoren Prøvde litt i dag, men dette kommer til å bli en utfordring, ser også i et av hullene at gjengene er ødelagt helt i ytterst i hullet. Menmen, jeg gir ikke opp enda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet April 4, 2010 Share Skrevet April 4, 2010 treverk hører hjemme i skogen, peisen og i båten. treverk har ikke noe i en bil å gjøre. Enig med you Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet April 7, 2010 Forfatter Share Skrevet April 7, 2010 En liten smakebit på hvordan det blir seendes ut i bilen Skal ut å montere litt fler deler nuh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet April 7, 2010 Share Skrevet April 7, 2010 hvorfor passer treinteriør best i båt? Treinteriør er litt flott det, men det må stå i stil med resten av kjerra:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tek Skrevet April 9, 2010 Share Skrevet April 9, 2010 må si meg enig med treinteriør passer best i båt. Ser jo ut som bilen er paret med en skog. En ting er med en bentley, eller rolls hvor man har fint håndlaget treinteriør, det skaper stil. men plastikk kopier ol som finnes i samtlige biler på markedet i dag er dønn kjedelig så hvorfor ikke gjøre noe med det hvis man har muligheten - og ikke har passert 50år og har stokk og hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet April 14, 2010 Forfatter Share Skrevet April 14, 2010 Mye å gjøre om dagen. Og blir mer å mer keen på å få bilen på veien. Synd at de boltene bak på motoren viser seg å være et helvette. Men det er bra at det blir varmere ute så jeg kan tilbringe litt mer tid under bilen uten å fryse ihjel. I dag har jeg fått demontert Oljekjøleren til automatkassa, noe som resulterte i et hår full av olje da man skulle ha på plass radiatoren. ååå så digg <3 Her er noen bilder: Ekspansjonstank og diverse tatt ut Griseri Og der var alt på plass. Har satt av lørdag og søndag til skruing, håper på å få gjort en del de dagene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2010 Ting har gått litt i stå i det siste, men nå er det på tide å få gjort noe. Boltene som var knekt i motoren har blitt borret ut og dekselet er tilbake på plass. Ble ferdig forrige fredag, og det var jaggu på tide! Måtte modifisere en torxpipe t60 for at den skulle få plass i hullene på svinghjulet. Skal ta et bilde i morgen. Har foreløpig kun satt på svinghjulet, men skal stramme skruene i morgen. Skal også sette på clutchen og er jeg rask kanskje jeg får på kassa Gleder meg til sommeren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 12, 2010 Share Skrevet Mai 12, 2010 satan for et svært hælvetes svinghjul! (beklager ordbruken) du må bare vært raus med bildene! skal ta ned kassa på min til uka, greit med bilder og tips. (håper ihvertfall den skal ned til uka) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mai 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2010 satan for et svært hælvetes svinghjul! (beklager ordbruken)du må bare vært raus med bildene! skal ta ned kassa på min til uka, greit med bilder og tips. (håper ihvertfall den skal ned til uka) Hvis du skal ned med automat kasse må jeg si lykke til! Det er et reint helvette å komme til på skruene på oversiden av kassa. Så hvis du ikke har planer om å ta ut hele motoren må du regne med å bruke litt tid. Ble brukt en del timer på å få ut kassa, kassa veier vel rundt 80-90kg hvis ikke mer. Det er litt av et beist som sitter på disse motorene. Må si jeg er glad manuell kassa veier kanskje halvparten Har fått gjort en del i dag også! Svinghjul strammet, clutchen er montert og kassa er på plass. Ting gikk unna når vi kom i gang. Hadde ikke jeg måttet reist på dugnad skal man ikke se bort ifra at jeg hadde blitt helt ferdig. Men nok tekst her kommer det noen bilder: Noen som reagerte på at ting var litt stort så er med en hånd et par steder for å illustrere Lurer bilen til å tro at den står i nøytral inntil jeg for omprogrammert hjernen. Ikke rare plassen å skru på... Lednings virrvarr. Blir spennende å se om jeg får ryggelysene til å fungere Cheers! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2010 Da har ledningene blitt trekt, må bare bestille noen smådeler så fungerer ryggelysene også Å finne ut hvor ting skal hen i disse bilene er jommen meg ikke lett Bilen har dog blitt montert sammen og den kjører både framover og bakover! Skal under å ta litt bilder som jeg legger ut i en update seinere. Nå gjenstår det en del småting før sommeren og jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2010 Bilen er ferdig ombygd og den går både framover og bakover! Tok en kjøretur fra Hønefoss til Oslo og tilbake igjen. Landet på rundt 11 mil og kjørecomputeren viste 1.09 liter på mila. Damn! Og det er mye oppover og nedover bakker. Så er veldig overrasket over forbruket. Bilen har noen barneproblemer foreløpig, må bruke tau på clutchpedalen da den går for langt inn for fjæra som sitter på pedalen. Så har noen småting jeg må fikse før den er 100% ferdig. Er ikke lenge igjen til sommeren og jeg gleder meg. Omprogrammering skjer mandag den 31 og etter det er det bare eu kontroll samt årsavgift som stopper meg. Driver å ser på girkuler, men jeg har ikke peiling på hva jeg skal velge. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Imsdal Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Heihei, kult å se at du har blitt ferdig med ombyggingen. Hvor mye tid brukte du på bygget sånn totalt? Fikk du noe hjelp fra andre eller har du mekanisk bakgrunn? Kult om du tar litt fler bilder over hvordan ting ser ut nå, regner med ting går litt fort i svingene på slutten men er alltids morsomt å se bilder på hvordan folk gjør det Vel har du sett på noen girkuler og hva er du ute etter? Hadde vært fint med noen "alternativer" å velge mellom. Keep up the good work! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Ser det står i begynnelsen av tråden din at bilen er senket 30/30mm, men hvordan er du fornøyd med høyden foran i forhold til bak? Vanskelig å se ut i fra bildene synes jeg. Du har ikke bilder av bilen på flatt underlag, tatt direkte fra siden med hjula rett frem? Derfor jeg spør er at jeg skal bytte understell på E38`n min etterhvert, men jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å bli fornøyd med høyden dersom jeg senker likt foran og bak. Vurderer bl.a. Bilstein B12 30/30mm pga. komforten, men tror kanskje den blir litt høy foran? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2010 Heihei, kult å se at du har blitt ferdig med ombyggingen. Hvor mye tid brukte du på bygget sånn totalt? Fikk du noe hjelp fra andre eller har du mekanisk bakgrunn? Kult om du tar litt fler bilder over hvordan ting ser ut nå, regner med ting går litt fort i svingene på slutten men er alltids morsomt å se bilder på hvordan folk gjør det Vel har du sett på noen girkuler og hva er du ute etter? Hadde vært fint med noen "alternativer" å velge mellom. Keep up the good work! Jo takk, sorry for litt sent svar. Har hatt mye å gjøre om dagen og har ikke hatt motivasjon til å gjøre så mye med bilen samt henge her. Jeg personlig har ingen mekanisk bakgrunn, utdanner meg som elektrikker og har vel egentlig aldri hatt noen interesse for bil. Det var helt til jeg fant 5'eren borti gata Har fått litt hjelp fra fattern nå og da, men har stått for det meste selv. Skal se om jeg får lagt ut litt fler bilder, vet jeg har noen men har liksom bare blitt ork når man ikke får tilbakemelding på det som blir gjort. Girknoppen er allerede valgt ut Skal få tatt noen bilder i løpet av uka. Ser det står i begynnelsen av tråden din at bilen er senket 30/30mm, men hvordan er du fornøyd med høyden foran i forhold til bak? Vanskelig å se ut i fra bildene synes jeg. Du har ikke bilder av bilen på flatt underlag, tatt direkte fra siden med hjula rett frem? Derfor jeg spør er at jeg skal bytte understell på E38`n min etterhvert, men jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å bli fornøyd med høyden dersom jeg senker likt foran og bak. Vurderer bl.a. Bilstein B12 30/30mm pga. komforten, men tror kanskje den blir litt høy foran? Tja, litt vanskelig å si når jeg ikke har studert bilen så mye. Så fort den kommer på veien så får jeg vel ta en titt samt noen bilder som kan vise det litt bedre. Jeg har i hvertfall planer om å senke den mer seinere, den senken som står på nå er noe som fulgte med når jeg kjøpte bilen. Funker veldig bra og komforten er der, men vil ha den litt lavere Flere bilder fra byggingen osv kommer senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå