Gå til innhold

Min Bmw 318is Coupe;)


Anbefalte innlegg

Har hatt denne bilen i 3 år nå og har påkostet den en goood del spenn nå, så legger den ut her for å få litt respons på alt jeg har gjort med den;)

Er ikke av den typen som liker "overstyla" bmw'er så derfor jeg har prøvd og holde den så clean som mulig;)

Har nå også gått til innkjøp av nytt delskinn sportsinteriør og 40/80 justerbare dempere;) Videre planer er da motor;) Lurer på og få trøkka 200 - 250 hk ut av den og klargjøre den for turbo etterhvert, men får se hva økonomien sier til det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til med å få 200-250 hk uten turbo ^^ hehe...

så ellers ut som en grei bil, men for gudsskyld! få skiltet opp der det SKAL være! jalla civic bygg som har skiltet i nettingen!

Hehe, ja, faktisk nå så er det ikke skilt der i hele tatt pga at dette var en midlertidig løsning fram til de nye skiltene kom;) Kanskje ikke lett og få pressa ut så mye hester med min økonomi, men det er absolutt mulig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... men da så...

men du klarer aldri å få så mye hk ut av en is motor! du kan legge inn chip, porting, planing etc, for 50000 spenn, og kanskje få 20 hk ^^

så spar helelr de pengene til et ordentlig turbobygg, og forbedre alt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. få så mye ut av en rekke firer på 1,8 liter med N/A motorbygging koster en del mer enn det koster.. tru du heller kan kjøpe deg 3-4 m3'er for den prisen. for N/A motorbygg KOSTER!

altså chip, grenrør, innsug( da mener jeg ikke biltema kon filter uten varmeskjold) men ORDENTLIG innsug, og nye kammer, så får du vel som sagt kanskje ut 20hk, men får jo antagelig en del bedre respons på motor. men legg heller pengene i enkel trim som grenrør og chip, og bruk resten på understell, vil du merke mye mer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med MGR, legg mere vekt på understell, og kjøregleden, motoren som sitter i 318is er jo ikke så dau uansett, holder med litt chipping, powerfilter, og et rimelig bra eksosanlegg, da har du kommet ganske langt, og du merker forskjell ;) Ellers en helt grei og fin Bmw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at ved sugetrimming skal motorens kompresjon være høy..

og ved pustehjelp skal komp`en ned.

er å sløse litt med pengene å sugetrimme først for så å puste-trimme samme motor etterpå.

men chip, eksos, filter og porting er da en god start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...