Jump to content

Recommended Posts

Posted

Motoren til min E36 Touring 1996, en M52B20, har raklet en del det siste året. Jeg fikk beskjed på verkstedet at det ikke var rådebank, men skjørtebank. Det var det ikke noe problem å kjøre med i følge verkstedet. I dag var det alt for mye bank og lite effekt. Det hørtes ut som det lå en ambolt nede i bunnpanna og den ble slengt rundt. Motoren går men er vel ikke mye å spare på. Kanskje det er rådebank allikevel.

Er det noen som er, eller har tips om noen, som er flinke til å bytte en slik motor til en fornuftig pris? Er det noen som har en bra M52B20 med papirer liggende? Kanskje det finnes noen der ute som har motor og er flinke til å bytte dem?

Det hadde vært morsomt med litt mere effekt, men det er vel mye mas å sette inn og få godkjent en større motor. Bilen ble bruktimportert for ni år siden.

Jeg bor på Kolbotn, som ligger ca 15 km sørøst for Oslo.

Posted

så lenge du har 6er fra før, er det ikke noe stress å hive oppi en m52b23 eller en m52b28 ;-)

du kan desverre ikke har "325" motor, da din bil er for ny til å ha en slik motor... man har ikek lov å gå bakover til en eldre motor desverre... men en 323 motor (2.5 liter med stupa innsug) skal gå rett oppi, elelr en 2.8... men da må du nok bytte bremser bak...

skal ikek si at alt jeg sier er helt korrekt, men det er nok ikke langt ifra i hvertfall ;-)

Posted

Kun 328i som har større bremser på non-m E36.

///Mysild: Ingenting som heter M52B23. 323i-motoren heter M52B25 (den er jo som du sier en 2,5 :wink: )

Ellers skal det jo betales litt avgifter her iom at bilen har vært under 10 år i Norge.

Lenge til den har vært her 10år?

Posted

328 og 323 har samme bremsene, og dene eneste forskjellen fra 320 er at den faktisk har mindre diameter på bemseskiven bak men at den er ventilert. dog litt tykkere da selvfølgelig.

Sett nedi en m52b28 :)

Posted

Det er ett år og to mnd til den har vært her i 10 år. Jeg greier meg sikkert med en M52B20 hvis det er mye mas og penger for å få den godkjent med en M52B25

Posted

8 år og 10 mnd faktisk... :roll:

Ja den heter B25. Hvorfor skulle en 2,5 hete B23? Greit nok at modellbetegnelsene ofte er totalt missvisende, men motorkoden lyver ikke :wink:

Wikipedia

Posted

Dette har sporet helt av. Er det noen som kjenner noen som har motor og kan bytte motor til en fornuftig pris?

Motoren til min E36 Touring 1996, en M52B20, har raklet en del det siste året. Jeg fikk beskjed på verkstedet at det ikke var rådebank, men skjørtebank. Det var det ikke noe problem å kjøre med i følge verkstedet. I dag var det alt for mye bank og lite effekt. Det hørtes ut som det lå en ambolt nede i bunnpanna og den ble slengt rundt. Motoren går men er vel ikke mye å spare på. Kanskje det er rådebank allikevel.

Er det noen som er, eller har tips om noen, som er flinke til å bytte en slik motor til en fornuftig pris? Er det noen som har en bra M52B20 med papirer liggende? Kanskje det finnes noen der ute som har motor og er flinke til å bytte dem?

Det hadde vært morsomt med litt mere effekt, men det er vel mye mas å sette inn og få godkjent en større motor. Bilen ble bruktimportert for ni år siden.

Jeg bor på Kolbotn, som ligger ca 15 km sørøst for Oslo.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...