Bmw e39 Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Jeg synes det er så sykt mye trykk i kjøleslangene på bilen, har nettop skifta radiator, vannpumpe, thermostat, thermostathus.. Å hær om dagen gikk kjøleslangen til helvette(den som går inn på thermostathuset. Når jeg klemmer på kjøleslangene, så er de steinharde.. skal de være slik? Skal dra å få sjekke hc i kjølesystemet i neste uke. For hvis det er hull i topp pakninga, så kan jo noe av kompresjonen komme i kjølestystemet å dermed skape ekstra trykk...... Noen som vet????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Lufta systemet skikkelig? Når jeg hadde komp i kjølevannet kom det trykk veldig brått, og det spruta ut overalt via lokket på eks. tanken. Da hadde jeg riktignok lekk via syl 1, og 5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw e39 Skrevet Mai 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2009 Ja, tror når jeg har det. blir nå varme i bilen, å den går ikke på kok så.... Noen som tror det kan være topp pakninga, eller må det luftes mere. Når det er både varme i bilen, å den ikke går på kok, så burde det nå være skikkelig lufta????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Hva mener du med at slangen gikk til helvete? sprakk eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerchris Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Ta en komp.test. Stort sett en billig og effektiv måte å utelukke toppakning på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qwest7 Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Kommer det mye "grå" røyk (vanndamp) ut av eksosen ? Er det vann i olja ? Olje i vannet ? Ta av oljepåfyllingslokket når bilen går og kjenn om det kommer masse trykk opp der Hvis du starter kald bil og stopper den ganske fort (før bilen blir varm) og tar av radiator lokket, kommer det mye trykk der da ? NB! IKKE TA AV RADIATORLOKKET NÅR BILEN/VANNET ER VARMT!!!! Eller hvis du har hatt av radiatorlokket, så må du kjøre bilen varm (så termostaten åpner og slipper igjennom vannet, så lar du bilen stå til den blir kald, for så å ta av lokket, og kjenne om det kommer trykk der. Men det er nok det, siden du kjenner masse trykk i slangene. Så det kan tyde på at enten pakkningen har gått eller at det er sprekk i topp eller blokka Hva slags motor er det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw e39 Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2009 Hva mener du med at slangen gikk til helvete? sprakk eller? Ja, den sprakk ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw e39 Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2009 Kommer det mye "grå" røyk (vanndamp) ut av eksosen ?Er det vann i olja ? Olje i vannet ? Ta av oljepåfyllingslokket når bilen går og kjenn om det kommer masse trykk opp der Hvis du starter kald bil og stopper den ganske fort (før bilen blir varm) og tar av radiator lokket, kommer det mye trykk der da ? NB! IKKE TA AV RADIATORLOKKET NÅR BILEN/VANNET ER VARMT!!!! Eller hvis du har hatt av radiatorlokket, så må du kjøre bilen varm (så termostaten åpner og slipper igjennom vannet, så lar du bilen stå til den blir kald, for så å ta av lokket, og kjenne om det kommer trykk der. Men det er nok det, siden du kjenner masse trykk i slangene. Så det kan tyde på at enten pakkningen har gått eller at det er sprekk i topp eller blokka Hva slags motor er det ? hmm.. ja, har en liten mistanke om det selv. er en bmw 523 e39 m52b25... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw e39 Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2009 Snakket med en mekaniker i dag, begynner å lure på om ekspansjonstsank lokket kansje er gåent. Det skal slippe ut trykk når det kommer over 1,5 kg tror jeg det var. Skal låne meg ett å prøve.. håper det bare er det, å at det ikke er er topp pakninga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå