Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Billigste er å kjøpe en ny potte. Så ber du dem bytte den for deg, du kan prute deg frem. Sist gang jeg byttet så forhandlet jeg meg prisen før arbeidet.

Potta kostet meg 7000kr, og arbeidet for montering 1000lapp. ;)

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

akkurat som jeg vil ha dobbelt utløp bak men får ikke det uten å enten kutte å sveise eller bytte hele lyddemperen men er så sinnsykt dyrt :/

så kappe og sveise er billigst men blir selvfølgelig best med helt ny :)

Skrevet

At dere anbefaler meg å kjøpe helt ny potte, mener dere at jeg skal kjøpe hele greie eller bare bakerste del? den som jeg trenger.

noen som har link til dette simons anlegget?

Pris på dette ananlegget hos torshov?

Ingen som kan anbefale et verksted framfor et annet i trondheim?

Skrevet

du trenger kun kjøpe bakrste ende hvis det er kun denne du trenger.

annleggene hos thorshov er som regel universal så man må kutte , sveise, kutte og sveise litt til

Skrevet

Så vist jeg skaffer et slikt anlegg så sveiser de ogs alt slikt. Vist det er så my sveising og kutting blir det ikke sykt dyrt å få det gjort?

Skrevet
Så vist jeg skaffer et slikt anlegg så sveiser de ogs alt slikt. Vist det er så my sveising og kutting blir det ikke sykt dyrt å få det gjort?

Skaffer du ny endepotte, universal elr hva f.. De tilpasser den og får den itl å passe ;)

Men om du skal sveise inn din gamle, det kan koste mye mer.. Pga rust osv.. de får ikke feste + at de må kanskje må lage nye plater? Så alt i alt, billigst og bedre med en ny en..

Skrevet

Men for at de skal ungå og møte på rust må jeg vel kjøpe hele anlegget og ikke kun bakerste del som BMW91 sier? (aka lyd demper og enderør?)

BMW91:

du trenger kun kjøpe bakrste ende hvis det er kun denne du trenger

Mener ikke at BMW91 sier feil eller noe, jeg vil bare være sikker på hva jeg skal gjøre før evt kjøper et anlegg

Og dette simons anlegget lager vell ikke for mye bråk håper jeg?

Og heter det ikke mere en simons? når jeg skal spørre i kassa

Og dette er noen som er helt greit, får ikke noe trøbbel med EU Godkjenning eller noe slikt?

Edit!

Leste at simons anlegg bråkte en del og det vil ikke jeg ha noe av.

Det skal heller være orginalt enn mye bråk.

Tenkte på å gå til BMW Verksted og be de sette på org anlegg, er det dumt? blir det svinaktig dyrt?

Skrevet

eg ville gått for eit supersport anlegg, kan like godt bytte heilt i fra katalysatoren og bak når du først skal bytte.

litt meir lyd vil det nok bli, men ikkje overdøvende

Skrevet

Det er bare det at jeg trenger bilen til arbeid og jeg starter på arbeid den 4. jan og på den tide rekker jeg vel lite, får sikkert ikke time på verkstedet heller?

Og dette supersport anlegget må jeg vel bestille fra en eller annen side? (med 2-3 ukers leveringstid?)

Var tilfeldigvis innom torshov en tur i dag, så bare litt etter anlegg.

Fant SIMONS potter, men det var jo kunn pottene (aka lyd demper?) og ikke noe rør eller endestykke (det man faktsik ser som stikker ut bak bilen)

Og det var jo mange forskjellige simons potter der, jeg aner jo ikke hvilken en jeg evt skal ta!

Skal jeg bare gå til kassa og si hvilken bil jeg har så skal de finne taki alt av potter og rør jeg trenger, og hvilke enestykker jeg har å velge mellom?

Så tar jeg med meg alt ramle til et verksted der de fikser det for meg?

Virker så mye letter å bare kjøre til et verksted å be de fikse det, men har lite lyst til det om dere anbefaler noe annet.

Takker for alle svar så langt, og jeg håper det kommer flere :D

Skrevet

www.koed.no - E46 ® Nye deler ® Tuning ® Effektanlegg - simons sportsudstødninger.........

Komplett fra kat. og bakover, bolt on, ingen modifisering nødvendig og montert på et par timer for en som ikke har gjort det før ;)

Skrevet

ok kanskje jeg bestiller derfra da, vi får se.

Noen som har peiling på leveringstid på slikt?

Og det er mulig å gjøre alt selv uten kapping og sveising?

Og jeg skal klare meg fint med kun to bukker eller slike som man kjører oppå?

Er det noe bilde av endestussen på den her da?

Skrevet

Får den ikke før 4. for å si det sånn. Går vel fort et par uker. De kan sikkert bestille til deg hos torshov til en litt annen pris.

Fullt mulig å gjøre selv med enkle verktøy. Den gamle potta sitter gjerne GODT fast så vinkelsliper osv er kjekt å ha.

Endestussene: 2x70mm

jlo5fd693zgx57xio7cx.jpg

Oval

ur5fzdfi9nxqj105c4rs.jpg

:wink:

Skrevet

takker for svar med bilder og greier!

Regna med at det var en stunds leveringstide ja.

Vi får se om jeg får øånt meg en bil i mellom tiden.

Vist ikke må jeg nøye meg med et biltemaeanlegg, eller sette den inn på verksted å be de gjøre det.

Noen som kan si en ca pris på det? til et BMW verksted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...