Jump to content

Recommended Posts

Posted

Potta er orginal og begynner å bli rusten å stygg.

Siden jeg har lite peiling på eksospotte ville jeg gjerne ha tips og råd fra dere her inne.

Går det greit å bare kjøpe et slikt ende stykke man skrur på eller blir ikke det noe serlig?

• Replies 35
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

kan kjøpe det ja.. men det kuleste er jo og kjøpe et effektanlegg f.eks simons eller noe da, så får du litt lyd i tillegg til utseende ;)

Posted

Er det bare bakre dingsen som er stygg, så kan den enkelt byttes. På en 318 så har du vel ikke det blanke enderøret? Du får kjøpt orginal til å skru på.

Posted

Kan også kjøpe på div. bilrekvisitasjapper. Men hvordan er resten av potta? I skjøter osv. Kanskje det er på tide med et bytte?

Her er min fra biltema. Måtte kappe og sveise litt for å få det pent :wink:

mycha1ybtnoriqe667re.jpg

Posted

SweetBMW

Joda hadde jo vært litt artig det også da, men jeg vil helst ikke at det "bråker" så alt for mye. Men at det blir litt grommere lyd ville jo vært flotters.

Har du link til evt dette simons du snakker om?

Og er det vanskelig å gjøre selv?

morteym

Kan nå se selv :D

h6704gwa2rn3gie3si6g.jpg

qnywrb741lwbotsc0k3q.jpg

Lars89

Vet ikke jeg men så ikke så alt for bra ut.

v54k8pebe7qb0aau4stj.jpg

Kunne ikke se det selv, bila står jo tross alt på bakken så måtta bare strekke inn arma får å få et bilde :D

Posted

Det har ikke noe å si at det rustent og jævlig utenpå så lenge det

ikke er hull slik at det lekker eksos.

Stakk veldig langt ut den tuten der, jeg ville kuttet den ved fangeren

og tredd blank endestuss utenpå, med mindre du vil ha noe mer gromt

som f.eks Eisenmann.

Posted

Syns du burde gå for ny potte jeg. Jeg har en fra Supersport på min 318Ci. Syns den gir en bra lyd, uten å bråke, og det ser mye bedre ut med 2x76 blanke endestusser. :wink:

Bilde066.jpg

Bilde067.jpg

Har også et lydklipp: :P

Posted

Morteym

Ja, men har blitt mer og mer gira på helt ny potte ja, men så har jo jeg ikke peiling på hvor mye det koster og om det er vanskelig for meg selv å sette det på eller om jeg må få den på verksted for å få fiksa det?

Andreas

Slettes ikke så dum den der nei, men hvordan vil det funke på orginal bakfanger?

kunne du gi link til plassen du kjøpte potta?

Posted

supersprint ville jeg gått for hvis du skal ha ny bakpotte.

Stille og rolig når du kjører vanlig, når du trør på kommer golyden ;-) Og de fleste kompiser liker den lyden oxo :-D

Betalte 5000 kr for potta og 200 kr i frakt.

• 7 months later...
Posted

Ja var ut og kjørte for noen dager siden og la den litt brei i en sving, etter svingen var fullført ble det også en litt høyere lyd du gitt!

Stoppet bilen, gikk ut og så under. Der var vist potta i to deler! :(

Bildet som jeg viste til dere tidligere.

v54k8pebe7qb0aau4stj.jpg

Den rustklomp/skjøten der er ikke mere og potta er som sagt i to deler, men begge delene sitter på bilen så det er mulig å kjøre bilen.

Så må vell få fikset detter før jeg starter på jobb igjenn.

Siden jeg ikke har noen plass og få fisket det selv på atm, så skal jeg vell få noen adre til å gjøre dette.

Noen som kan anbefale et verksted for dette i trondheim?

Vist jeg ber de fikse det, tar de bare og skjøter potta sammen eller blir det ny potte?

Vist så, er det jeg som får velge potte, og får jeg hvelge hvilken som helst?

Posted

Kommer an på verkstedet og hva du vil. Sikkert mulig å sveise sammen potta, men er det mye rust er det vanskelig å få det skikkelig. Vil anbefale ny potte.

Setter du den inn på verksted bestiller de bare en uorg potte der de kan få tak i. Vil du ha effektanlegg e.l må du skaffe det selv.

De selger simons mange plasser bl.a torshov og bilxtra :wink: