Jørgen-Fastbmw Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Har sjølv kompisser som har mista lappen på anleggsområde med gule anleggsskilt.. EIt spørsmål; Har du sjekka med vegvesen om att skiltplanen til entreprenøren var gyldig ? Er den ikkje det, gjelder ikkje fartssoneskiltet.. Eit lite håp der..
jonr- Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Skrevet Mai 18, 2009 Har sjølv kompisser som har mista lappen på anleggsområde med gule anleggsskilt.. EIt spørsmål; Har du sjekka med vegvesen om att skiltplanen til entreprenøren var gyldig ? Er den ikkje det, gjelder ikkje fartssoneskiltet.. Eit lite håp der.. har ikke sjekket dette fordi jeg går utifra at det er i orden. det er jo e6.. men skal ringe å sjekke opp for sikkerhetssskyld. :)men bra tips. edit: ringte nå: det var såklart gyldig....
Turbo-Tommy Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Sjekk skiltavstand osv også. Det skal være en viss avstand mellom hvert skilt under 80 sone, dvs at i 60-sone så skal det være f.eks 1600m (husker ikke nøyaktig tall) mellom skiltene, ellers så er skiltingen "ugyldig" eller noe i den dur. Er mange som skilter i hytt og pine når det gjelder sånne ting. Kan være greit å få med seg, bare så en er sikker.
Mexos Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Huff, føler med deg! Var selv farlig nære å miste lappen i fjor over Dovre fjell. Tok en dobbel forbikjøring og sivilbilen lå fremst. Hadde vel en ca 140 på speedometeret når jeg passerte. Bremset så hardt ned og blinka meg inn igjen, fortsatte så i en jevn hastighet en plass imellom 105-115. Ble målt til snitt på 115 i 80 sonen. Jeg trodde det var 90. Han sa jeg hadde kjørt fortere, men de fikk ikke målt meg høyere. Jeg hadde tjuvflaks. Er ikke ofte jeg bremser hardt ned etter forbikjøringer på slike veier så hadde hellet med meg. Var ikke klar over at de starter målingen under forbikjøringen. Det gjorde de sikkert hos meg og da. Kjører ihvertfall som en prest nå, da jeg ikke gidder kaste så mye penger ut ruta flere ganger Håper ting løser seg for deg! Og lykke til med bilsalg. Tror du har en vanskelig bil å selge i dagens marked :S
jonr- Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Skrevet Mai 19, 2009 ja, takk for all medfølelse nå har jeg vært i møte med politijurist. vi hadde en svært hyggelig dialog og det virker i første omgang lovende. altså..... lovende i den grad at jeg ikke sees på som en kriminell av værste sort... og det er da en start. hehe den snertne politijuristen følte med meg og ga meg litt tips. Tipsene har jeg lest/hørt/fått fra før, men det bekrefter også hvor mye bra tips jeg har fått jeg skal nå skrive et vel gjennomtenkt brev til henne, slik at de har mine synspunkter skriftlig. det ser ut til at jeg får 8-12 mnd. helvette....... 8- 12 måneder?? jaja. har ikke helt gått opp for meg hvor lenge dette er, men det er fort ca min. 240 dager, som da er 5760 timer, hvor 3840 t av dem er antall timer jeg er våken. Om jeg bruker ca 2 timer daglig med/i bilen, så er dette 480t, noe som tilsvarer 20dager. hæ?? da blir straffen 20døgn mindre i en 8-mnds periode, UTEN bilkos. det er da ikke så ille?! tar forbehold om regnefeil:P ellers kan jeg jo se på det som vanlige folk, nemlig ta det som det det er! 8 måneder...
Kristov Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 ja, takk for all medfølelse nå har jeg vært i møte med politijurist. vi hadde en svært hyggelig dialog og det virker i første omgang lovende. altså..... lovende i den grad at jeg ikke sees på som en kriminell av værste sort... og det er da en start. hehe den snertne politijuristen følte med meg og ga meg litt tips. Tipsene har jeg lest/hørt/fått fra før, men det bekrefter også hvor mye bra tips jeg har fått jeg skal nå skrive et vel gjennomtenkt brev til henne, slik at de har mine synspunkter skriftlig. det ser ut til at jeg får 8-12 mnd. helvette....... 8- 12 måneder?? jaja. har ikke helt gått opp for meg hvor lenge dette er, men det er fort ca min. 240 dager, som da er 5760 timer, hvor 3840 t av dem er antall timer jeg er våken. Om jeg bruker ca 2 timer daglig med/i bilen, så er dette 480t, noe som tilsvarer 20dager. hæ?? da blir straffen 20døgn mindre i en 8-mnds periode, UTEN bilkos. det er da ikke så ille?! tar forbehold om regnefeil:P ellers kan jeg jo se på det som vanlige folk, nemlig ta det som det det er! 8 måneder... Du har ikke bruk for bil ifbm. sykdom eller som selvstendig næringsdrivende? Da er det mulighet for å få kortet ned tapstiden.
GiljeN Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 hadde begge de 2 tinga jeg og da fikk jeg bare streng besjed om at jeg måtte kjøre deretter da :S Mvh
jonr- Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Skrevet Mai 19, 2009 hadde begge de 2 tinga jeg og da fikk jeg bare streng besjed om at jeg måtte kjøre deretter da :SMvh hehe. ja. etter at nye vedtaket tok sted i 2005, så er det dessverre ikke lenger mulig å bruke dette som argument. det er et svært godt argument, men det skal relativt MYE til før du kommer igjennom med dette. det er lite skjønn i forhold til sykdom, jobbrelatert osv. det virker som du kommer lenger med glimt i øyet... teit, men vi lever i norge - på godt og vondt (tenker da blant annet på vår unaturlige strenge holdning til fartsovertredelser i forhold til andre nærliggende land....f.eks. sverige.) så det...har du kjørt for fort, så har du kjørt for fort.
jonr- Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Skrevet Mai 19, 2009 kristov: jo, er det, men til hvilken grad.. ? (jeg er ikke selvstendig, forresten) det var en taxisjåfør i oslo for ikke sålenge siden. han drev sitt eget firma/enkeltmannsforetak. han ble kriminell da han lå litt over fartsgrensen.. om han mistet lappen, ville han gå personlig konkurs. dommeren var klar over dette, men sjåføren måtte skylde seg selv. han hadde brutt lovens kukkette arm. snippsnapp snute, taxisjåfør ute. game over! ...etter å ha lest slike skrekkens historier, så blir man mer redd for lappen sin.. det er helt klart.
GiljeN Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 prøvde å bruke det at jeg hadde sykdom og måtte sånt helt uten videre til lege/sykehus.de at jeg mistet jobben i sjøfør firma og ikke hadde penger til den forbanna bota..pffda tull å tøys sa de bare.er da frisk du og det går buss. men fikk lappen igjen etter 21mnd den 12 mai jeg så er glad om dagen.. fy så fort tiden har godt
Kristov Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 prøvde å bruke det at jeg hadde sykdom og måtte sånt helt uten videre til lege/sykehus.de at jeg mistet jobben i sjøfør firma og ikke hadde penger til den forbanna bota..pffda tull å tøys sa de bare.er da frisk du og det går buss. men fikk lappen igjen etter 21mnd den 12 mai jeg så er glad om dagen.. fy så fort tiden har godt Du kan ikke forvente å få særlig avkortning på 21 mnd - det sier seg selv at overtredelsen er særdeles grov da. Legeerklæring er en selvfølge ved søknad. Det stemmer at det er blitt innskjerpet på akkurat dette, men har man en god grunn og straffen er av kortere periode er det fortsatt muligheter.
Bmw101 Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Når den dagen kommer at jeg får råd til å handle m3/m5 (5år framover i tid muligens) så skal jeg se å få mekka noe sånn skilt greier ala transporter / Taxi Flippe de hver gang jeg er på motorveien. ^^ (En smule tulle innlegg, men hadde vært greit da ) Har hørt at man kan få kjøpt det i Storbritannia for 1200 pund. Trykker på en knapp i nærheten av rattet for å "sladde" eller få blanke skilt
Arotished Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Huffda, får håpe at ting order seg på beste måte for deg. For også holde øynene oppe for en ESS M3 på markedet Har altid hatt lyst på en slik!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå